Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Velikonoční volno rozhýbalo prodeje letenek, Češi odlétají k moři

  7:00aktualizováno  7:00
Prodloužení velikonočního víkendu na čtyři dny volna významně podpořilo prodeje letenek a zájezdů. Po ustanovení Velkého pátku státním svátkem před třemi lety se prodeje oproti normálu zvýšily o čtvrtinu a letos budou zřejmě ještě vyšší. Nejoblíbenějšími destinacemi jsou Egypt, Spojené arabské emiráty a Kanárské ostrovy.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: AP

Velikonoce byly pro cestovní kanceláře a prodejce letenek silným obdobím už před rokem 2015, kdy Čechům v kalendáři přibyl Velký pátek jako den pracovního volna. Podle ředitele portálu Letuška.cz Josefa Trejbala se o velikonočním víkendu vždy prodalo o deset procent více leteckých dokladů než v ostatní dny.

Prodloužení volna o jeden den nicméně významně pozměnilo turistické cíle lidí, kteří dovolenou tráví cestováním. V minulosti převažovaly především takzvané eurovíkendy, tedy krátké poznávací zájezdy do evropských měst. Nyní čím dál tím více lidí k volnu připojuje dalších pár dní dovolené a vyráží k moři do nějaké vzdálenější destinace, kde je možné se už na jaře vykoupat.

„Velmi žádané jsou v tomto ohledu například Spojené arabské emiráty, kde už skutečně zbývají poslední volná místa. Ve většině případů volí týdenní pobyt, neboť využívají toho, že si na dva sváteční dny nemusí brát dovolenou,“ uvedl mluvčí cestovní kanceláře Fischer Jan Bezděk.

Velikonoce letos kromě exotických dovolených a poznávacích pobytů umožňují využít volno k poslednímu výletu na lyže. Svátky jsou totiž o dva týdny dříve než vloni. Rozhodování milovníků sněhu navíc pomáhá to, že pro toto období už ve skiareálech platí mimosezonní slevy, uvedla ředitelka prodejce zájezdů Dovolena.cz Eva Sedlmayerová.

Většina klientů portálu Dovolena.cz letos o Velikonocích zamíří k moři. Zatímco před třemi lety si o tomto termínu vybírala zájezdy k moři polovina všech klientů, letos si pobytový zájezd spojený s koupáním vybralo na 70 procent zákazníků. Největší počet z nich zamíří do tradičního Egypta, který představuje cenově dostupnou destinaci, kde je moře teplé i v zimě.

Kromě této stálice českých leteckých zájezdů je podle Sedlmayerové největší poptávka po Spojených arabských emirátech a Kapverdských a Kanárských ostrovech.

Aktivní míří do Nepálu

U konkurenční firmy Letuška.cz naopak nejvíc klientů zamíří o Velikonocích do Paříže, Amsterdamu nebo Barcelony, což jsou obvyklé cíle eurovíkendů. Ale i na krátkodobé výlety lidé začínají podle Trejbala létat daleko. Z méně tradičních dovolenkových míst roste například prodej letenek do Káthmándú v Nepálu, což svědčí o zájmu lidí o aktivní turistiku, dodal Trejbal.

Kromě cestovních kanceláří a agentur si prodloužení Velikonoc pochvalují i letecké společnosti.

„Velikonoce jsou společně s letní sezonou, kdy jsou poptávány hlavně dovolenkové destinace u moře, v naší oblasti nejsilnějším obdobím. Kromě tradičních turistických cílů se během Velikonoc prodávají letenky také na linky do byznysových destinací, jako je třeba Brusel. To je dáno tím, že se odtamtud vracejí úředníci či byznysmeni do svých domovských zemí, aby tam strávili svátky,“ uvedl mluvčí Českých aerolinií Daniel Šabík.

Výrazně lépe se během Velikonoc prodávají rovněž letenky do Prahy. Až čtyři pětiny cestujících s ČSA tvoří cizinci. V období Velikonoc je pak mezi cestujícími do Prahy nejvíc Italů, Švédů, Dánů a dalších obyvatel severských států.

Kromě Velikonoc je pro České aerolinie významným obdobím začátek května, kdy Rusové slaví svátky práce, jara a den vítězství. Během této doby totiž hojně cestují.




Nejčtenější

Prodavači jsou dražší než vysokoškoláci. Anomálie však dlouho nevydrží

(ilustrační snímek)

Současný trh práce zažívá anomálie v odměňování. Kdo hledá práci, může si u dané firmy říct víc, než mají stávající...

Kaufland na pranýři. Zákazníci si stěžují na chybějící zboží i dlouhé fronty

(Ilustrační snímek)

Kaufland prožívá těžké období. Na jedné straně se snaží otočit vnímání lidí, že je „jen levný“, na druhé straně bojuje...



Problémy vyřešíme, chce to ale čas, říká finanční ředitel Kauflandu

Finanční ředitel Kauflandu Jan Stupka obsluhoval zákazníky u pokladny na...

Finanční ředitel Kauflandu Jan Stupka (54) působí v tomto německém obchodním řetězci, kde je zvykem rozhovory...

Na jižní Moravě jsou vyšší mzdy než v Praze. Firmy si přetahují lidi

Ilustrační snímek

Platy na jižní Moravě jdou do extrému, firmy totiž dorovnávají nejvyšší platy konkurentů. Hospodářská komora před...

Motýlí efekt a duha na českých bankovkách. Podívejte se na nové prvky

Státní tiskárna cenin představila nové ochranné prvky, které budou na...

Státní tiskárna cenin slaví devadesát let od svého vzniku. Významné jubileum spojila s unikátní výstavou cenin, kde má...

Další z rubriky

Zemědělci dostanou za loňské sucho slíbené dvě miliardy, rozhodla vláda

(ilustrační snímek)

Vláda poskytne zemědělcům dvě miliardy korun jako odškodnění za loňské sucho. Podle materiálu by zároveň měli za jarní...

ČEZ pokračuje ve větrné expanzi, ve Francii postaví své první elektrárny

Větrný park ČEZ v německém Cheinitz-Zethlingenu

Snaha polostátního gigantu ČEZ přebarvit se alespoň zčásti nazeleno pokračuje. Na konci roku by měla firma zahájit...

Kotlíkové dotace zvedly zájem o peletky, jsou levnější než plyn

Zbytky rostlinné výroby využívá farma na výrobu pelet. Odpad tak jde využít

Plynařům roste silný konkurent. Kotlíkové dotace, které umožňují získat peníze na výměnu kotle za ekologičtější,...

Najdete na iDNES.cz