Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Velikonoce v obchodech. Táhnou kuchyňské roboty i dražší delikatesy

  18:25aktualizováno  18:25
Velikonoce jsou po Vánocích druhým nejvýznamnějším obdobím v prodeji potravin. Trend ukazuje na vyšší poptávku po surovinách k vaření a pečení tradičních svátečních pokrmů, čokoládových cukrovinek a alkoholu. Vyšší tržby mají ale třeba také prodejci kuchyňských robotů.

Tradiční mazanec si podle řetězce Albert doma pečou spíše lidé na menších městech. V | foto:  Petr Topič, MAFRA

Žádané zboží v období velikonočních svátků kopírují slevové letáky potravinových řetězců. Supermarkety v nich, podle serveru AkcniCeny.cz, který sleduje trendy v oblasti slev a letáků, nabízejí jak suroviny na tradiční vaření a pečení, tak cukrovinky a sladké i slané delikatesy jako odměny pro koledníky, alkohol nebo speciální druhy masa.

Velikonoční cukrovinky včetně čokoládových zajíčků a vajíček nabízejí supermarkety Kaufland už od konce ledna. Před jarními svátky tradičně sleduje zvýšenou poptávku po čokoládovém zboží také řetězec Lidl. Cukrovinky a další sladké i slané delikatesy pro koledníky dobře prodává například i Albert.

Lidé před jarními svátky hodně kupují tzv. suché potraviny jako je mouka, cukr, ořechy, mandle a další ingredience na velikonoční pečení. V řetězci Tesco prodej čerstvého mazance před Velikonocemi roste až desetinásobně.

Supermarket Albert má týden před velikonočním pondělím výrazně vyšší prodeje droždí, které je hlavní surovinou při přípravě mazance nebo jidášů. Co se týče domácího pečení, potravinový řetězec vysledoval, že tradice domácí výroby typického velikonočního pečiva žije hlavně v menších městech.

Před Velikonocemi Češi nakupují také výrazně více kuchyňských robotů, ručních elektrických mixérů nebo šlehačů. „Prodeje spotřebičů jsou v tomto období o přibližně pětinu vyšší oproti průměru,“ potvrzuje Ladislav Pospíšil, ředitel nákupu a marketingu řetězce s domácími spotřebiči a elektronikou Expert Elektro.

Slevy o Velikonocích nejsou nijak výrazné

V supermarketech Tesco nepřijdou zkrátka ani milovníci masa. V nabídce najdou kohouta, křepelku nebo prémiové šunky. Zákazníky obchodů Kaufland pak zajímá především rozšířená nabídka hlavně o jehněčí maso, které běžně nenabízí.

Výrazně také v tomto období roste prodej alkoholu. Prakticky kterýkoliv druh lihovin je možné sehnat ve slevě.

Nejlepší nabídky z letáků

Nakupujete rádi zlevněné zboží v akci? Všechny aktuální letáky a nejlepší nabídky z nich vždy najdete na AkčníCeny.cz.

Zvýšená poptávka je přirozeně po vejcích. Podle serveru AkcniCeny.cz se v akcích různých řetězců objevují hned patnáctkrát. Nejvyšší sleva je 27 procent, ve stejném období minulý měsíc byla vejce v akci pouze čtyřikrát a nejvyšší sleva byla 25 procent. Například Kaufland i Tesco nabízejí zákazníkům bílá vejce, která jsou pro barvení a kraslice vhodnější.

Nejlevnější zboží v roce během Velikonoc nekoupíme, slevy v tomto období totiž nejsou nijak výrazné. V obchodech je ale mnohem větší nabídka akčního zboží, v každém řetězci se dá nakoupit uvedené kategorie v akci a zákazníci mají větší výběr než v jiné roční etapě.

Nejvýhodněji před Velikonoci podle webu AkcniCeny.cz nakoupíme alkohol, vejce, vybrané lahůdky a delikatesy a zmrzlinu. Za přijatelné ceny se dá rovněž sehnat zboží, které běžně není v supermarketech nebo hypermarketech dostupné. Jde hlavně o speciální produkty z uzenin, sýrů a masa.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vítězem regionálního kola soutěže EY Podnikatel roku se ve Zlínském kraji stal...
České firmy chtějí zvýšit růst pomocí inovací, světové více investují do lidí

Za největší problém do budoucna považují čeští podnikatelé nedostatek kvalitních lidí. Až dvě třetiny firem v něm vidí hlavní riziko pro další růst, ukázal...  celý článek

Petr Chmela (v popředí) z Tescomy přijal gratulace k titulu podnikatele roku od...
Nominace na Podnikatele roku se uzavírají, pošlete svůj tip

Čas pro podání přihlášek do osmnáctého ročníku prestižní soutěže EY Podnikatel roku se rychle krátí. Uzávěrka je už tuto sobotu 21. října, svůj tip můžete...  celý článek

Máslo (ilustrační snímek)
Z marží másla mají řetězce polovinu, ministerstvo kontrolu cen vítá

Máslo do Vánoc ještě zdraží, ale pomaleji než dosud. Za rok jeho cena stoupla o 45 procent. Podle dokumentu ministerstva zemědělství o vývoji trhu s mléčnými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.