Vedle klasických potravin, jakými jsou vejce, mléko, ztužené tuky a cukrovinky, si lidé do košíků dávali i nové zboží. "Letošním hitem byla vajíčka menších velikostí, vítězilo u nich přírodní zpracování - populární byla vajíčka kropenatá a hnědá," uvedla mluvčí společnosti Tesco Jana Matoušková.
Největší zájem měli Češi tradičně o bílá vajíčka. Vedle nich se však začali více než dříve poohlížet i po jiné výzdobě. "Letos se ve srovnání s předchozími roky prodávala výrazně více výzdoba na velikonoční stůl a různé dekorace, například papíroví a sádroví zajíčci," doplnil Libor Kytýr, mluvčí společnosti Ahold, která provozuje řetězce Albert a Hypernova.
Lidé kupovali ve zvýšeném množství také maso a alkohol. "Prodalo se výrazně více vína než dříve. Český zákazník v něm nachází čím dál větší oblibu," uvedl Kytýr. To, že víno pomalu vytlačuje tvrdý alkohol, tedy "tradiční" velikonoční pití, potvrzují i jiní obchodníci.
Lidé nakoupili víc, i když na to měli méně času
Kupující měli letos na velikonoční pochůzky po obchodech ve srovnání s předchozími lety "méně času". Zatímco letos připadl Boží hod velikonoční na 23. března, loni to bylo 8. dubna a předloni dokonce ještě o několik dní později.
Velikonoce jsou pro obchodníky po Vánocích z hlediska tržeb hned druhým nejdůležitějším obdobím v roce. Vánoce jsou ale u obchodníků oblíbenější: lidé v rámci honby za dárky skupují téměř vše.
Sdružení obrany spotřebitelů před svátky varovalo, že lidé by měli při nákupech být opatrní. Někteří obchodníci totiž podle sdružení prodávají velikonoční figurky, které vydávají za čokoládové, ačkoliv jsou vyrobeny z různých náhražek. - čtěte Obchody zaplavili „falešní“ čokoládoví zajíčci