Velká světová knihkupectví myslí na zákazníky

-
Nejznámější a nejdéle fungující světová internetová knihkupectví, jako jsou například ta provozovaná americkými společnostmi Amazon či Barnes and Noble, dbají na to, aby služby slibované zákazníkům dodržela. A ze zkušenosti několika zdejších zákazníků vyplývá, že se jim to vesměs daří. Prvním předpokladem úspěšného internetového nákupu je ovšem vlastnictví některé z mezinárodně uznávaných platebních karet. Po překonání této překážky již jde vše hladce. U každého titulu, který si zákazník vybere, je uvedeno, zda je kniha aktuálně dostupná, a připojený přehled pak informuje, za jak dlouho k zákazníkovi může dorazit. Dodací lhůty se liší podle zvoleného způsobu doručení. V nejrychlejším systému nabízí například Amazon doručení po světě do čtyř dnů, ale je třeba počítat s tím, že tato služba v současnosti stojí třicet dolarů a navíc šest dolarů za každý titul - tedy objednáte-li si například dvě knihy, platíte navíc 42 dolarů. Pro nejpomalejší režim si Amazon ponechává na doručení lhůtu 2 až 12 týdnů. Poplatky pak činí paušál čtyři dolary a necelé dva dolary za každý titul. To již není mnoho, neboť internetová knihkupectví nabízejí plošnou slevu oproti klasickým prodejnám, například u Amazonu je většina titulů takto o 20 až 30 procent zlevněna, což činí u knih v pevné vazbě právě necelých pět dolarů. Dodejme, že internetová knihkupectví, jako jsou amazon.com či barnesandnoble.com, slouží i jako takřka vyčerpávající informační zdroje o aktuální knižní produkci ve svých domovských zemích. V tomto bodě se nimi žádné tuzemské interentové knihkupectví, které vždy nabízí jen výběrový segment úhrnné knižní nabídky, nemůže rovnat.