Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Velkoobchody Makro a krize: Zachraň si svého živnostníka

  13:49aktualizováno  13:49
Drobní obchodníci a provozovatelé restaurací, barů a hotelů jsou při hospodářském poklesu rizikovou skupinou. Tito, většinou živnostníci, zpravidla velmi rychle "balí krám". To si uvědomil jejich dominantní dodavatel - německá velkoobchodní společnost Makro, která tak sama s důsledky krize bojuje.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Lubomír AnčinecMF DNES

Zákazníci Makra nyní dostanou při nákupech v těchto velkoobchodech slevu okamžitě, ne jako do teď jednou za čtvrt roku. "Krize naše zákazníky začíná negativně ovlivňovat a tímto krokem chceme, aby se s krizí vypořádali lépe, anebo posílili a získali nové zákazníky," uvedl manažer Makra Aleš Drábek.

Zákazníci, kteří vykazují měsíční obrat dvacet tisíc a více dostanou slevu jedno procento. Těm, co mají tržby od čtyřiceti tisíc nahoru, sleví velkoobchod tři procenta. Sleva platí na všechny položky kromě tabákových výrobků a pohonných hmot, a to okamžitě při nákupu. To může živnostníkům ulehčit kalkulaci cen zboží v jejich prodejně nebo ceny v restauračních menu.

Makro prodá ročně zboží za čtyřicet miliard a v Česku provozuje třináct center, kam jezdí nakupovat osm set tisíc podnikatelů. Nový cenový systém se týká asi sta tisíc podnikatelů, kteří v Makru nakupují. Makro také bude v regionech monitorovat ceny konkurence a garantovat nejnižší ceny v okolí.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

DM drogerie (ilustrační snímek)
Drogerie dm příští rok spustí internetový obchod. Prodeje táhne bio

Drogerie dm, největší evropská síť s drogistickým zbožím, spustí v příštím roce v Česku internetový obchod. Firmě se v tuzemsku daří, za poslední rok zvýšila...  celý článek

Ředitel Hamé Martin Štrupl
Stát nemá co mluvit do marží a dvojí kvality, říká šéf Hamé

Výši přirážek a problém dvojí kvality má vyřešit trh a ne vláda, říká v rozhovoru pro iDNES.cz ředitel potravinářské firmy Hamé Martin Štrupl. Hlavním...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.