Velký motor - velká daň, žádají komunisté

  • 48
Poslanecká sněmovna má na programu mimo jiné třetí čtení novely zákona o spotřební dani. Poplatníkům má přinést především prodloužení lhůt splatnosti, ale v jeho konečné podobě se může objevit i paragraf, který stanoví zvláštní spotřební daň pro automobily s objemem motoru nad dva litry.

Hlavním motivem předkladatelů novely zákona bylo prodloužit lhůty splatnosti daně z 25 na 55 dnů. To pomůže především malým výrobcům, kteří se cítí diskriminováni současným stavem, kdy musí uhradit spotřební daň dřív než jim zaplatí odběratelé.

Kromě toho ale v pozměňovacích návrzích komunistický poslanec Svatomír Recman navrhl zařadit do zvláštních ustanovení část s názvem "Daň z osobních automobilů o zdvihovém objemu motoru od 2000 cm3".

Souhlasíte, aby stát vybíral daň z prodeje aut s objemem motoru nad dva litry? HLASUJTE ZDE!

Tuto daň by podle něj měl platit každý, kdo si koupí nový nebo ojetý automobil s objemem motoru nad dva litry. U ojetin daň neplatí pro vozidla, která byla déle než čtyři roky registrována na území České republiky.

Za každé auto s objemem motoru mezi dvěma a třemi litry by stát inkasoval 80 tisíc korun. Pokud objem válců přesáhne tři litry, sazba se zvýší na 120 tisíc. V obou případech bez ohledu na cenu zaplacenou prodejci.

Osvobození od daně se má vztahovat pouze na provozovatele taxislužby na základě koncese.

Nová daň by postihla prakticky všechny takzvané manažerské luxusní vozy, které menší než dvoulitrové motory pohánější jen výjimečně. Zrovna tak postiženi budou budoucí majitele většiny terénních automobilů.

Pozměňovací návrh připomíná paragraf, který chtěli komunističtí poslanci prosadit už v zákoně o spotřební dani koncem března 1999.

Tehdy usilovali o to, aby se zvláštní spotřební daň platila z nákupu každého automobilu dražšího než 800 tisíc korun.