Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


České dráhy vstupují do boje o slovenské rychlíky. Jdou proti soukromníkům

  17:07aktualizováno  17:07
V Česku dělají České dráhy vše proto, aby stát nepustil do smluv na dálkové vlaky konkurenci. V zahraničí jim ale tyto soutěže nevadí. Na Slovensku se nyní ČD přihlásily do soutěže o provozování rychlíků na trati mezi Bratislavou a Banskou Bystricou společně se státními společnostmi i soukromníky.

Rychlíky dosud provozuje státní dopravce ZSSK, který je rovněž v soutěži. | foto: HNonline.sk

České dráhy jsou jedním z osmi přihlášených zájemců o provoz rychlíků mezi Bratislavou a Banskou Bystricou. Mezi zájemci jsou i další státní dopravci: rakouské ÖBB a přes svoji dceřinou firmu Arriva také Deutsche Bahn.

Fotogalerie

Do soutěže se přihlásili i další čeští dopravci: Leo Express a RegioJet a česká pobočka Deutsche Bahn Arriva. Jde zatím jen o kvalifikaci, slovenské ministerstvo dopravy bude teď posuzovat, zda vůbec splňují podmínky k účasti.

Ve hře je desetiletý kontrakt na provoz rychlíků na trati Bratislava - Galanta - Levice - Zvolen - Banská Bystrica. Jde o zhruba 1,5 milionů vlakových kilometrů ročně. Pro srovnání: jde o třikrát větší objem, než první soutěž českého ministerstva dopravy na vlaky Plzeň - Most.

Slovenské ministerstvo dopravy věří, že soutěž přinese nižší cenu a vyšší kvalitu. Rychlíky dosud provozuje státní dopravce ZSSK, který je rovněž v soutěži.

Mluvčí Českých drah Radek Joklík účast v soutěži potvrdil, dál ale postup Českých drah nekomentoval.

V Česku jsou ale České dráhy hlavní brzdou soutěží: úspěšně zablokovaly u antimonopolního úřadu tendry na pošumavské lokálky i rychlíky z Plzně do Mostu.

Dráhy se cítí znevýhodněny například tím, že musí uznávat režijní jízdenky. I kvůli tomu další soutěže i přes původní sliby ministerstva dopravy u nás stojí.

Autor:



Nejčtenější

Nový ford i milion. Stát vybral šťastlivce, kteří sbírali účtenky

Účtenkovka při svém startu uživatele zarazila šíří požadovaných povolení.

Ve středu proběhlo vůbec první slosování státní účtenkové loterie. Kolem sedmé hodiny večerní, kdy měly být na adrese...

Gigantická zakázka na letadla: klient si u Airbusu objednal 430 letadel

letadlo Airbus A320neo

Pouštní Dubaj se na několik dní proměnila v obří tržiště letadel. V jednom určitě nezklame. Jak se už stalo zvykem,...



Česko se stává tygrem střední Evropy. Ekonomika mohutně roste

Řezač plamenem

Česká ekonomika i v prázdninovém vlažnějším módu mohutně rostla. Od července do září, meziročně zvýšila výkon o pět...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Test dětských moučníků: svačinky bez bílkovin, zato plné cukrů a tuků

Ilustrační snímek

I když dětské snacky vypadají jako ideální školní svačina, raději zůstaňte u ovoce nebo chleba. Ty dítěti dodají...

Další z rubriky

Z Pardubic letadlem až do Alicante. Od března to umožní Ryanair

(Ilustrační snímek)

Od března příštího roku začne irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair provozovat lety z Pardubic do španělského...

Z automobilek v tuzemsku roste jen Škoda. TPCA výrazně ztrácí

Výrobní linka v kolínské automobilce TPCA (ilustrační snímek)

V tuzemsku se od začátku roku do konce října vyrobilo už 1,17 milionu vozů. Výsledný nárůst o 4,4 procenta zajistila...

Taxi bez řidiče? Uber si chce pořídit 24 tisíc samořízených aut

Ilustrační foto.

Alternativní taxislužba Uber hodlá od švédské společnosti Volvo koupit až 24 000 osobních vozů s autonomním řízením....



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.