Jednou z možností jsou například franšízy, tedy poskytování služeb pod značkou České pošty. Rozsah služeb by se v takovém případě nezměnil. "Máme signál od některých obchodních řetězců, že by o něco takového měly zájem," sdělil iDNES.cz náměstek ministra vnitra Zdeněk Zajíček.
Ať už by šlo o restauraci, potraviny nebo jiný obchod, viselo by na něm logo České pošty a podniky a majitelé by se dělili o náklady, jako jsou energie nebo zásobování. "Pokud existuje takové místo, které je trvale v provozu, kam lidé chodí a je tam dopravní spojení, pak je to optimální místo pro franšíz," dodal Zajíček.
Další variantou je pak poskytování mobilních služeb (motorizovaná pošta) nebo sdílení zaměstnanců, uvedl na tiskové konferenci náměstek ministra vnitra Zdeněk Zajíček.
Testy by měly probíhat do konce roku, poté bude následovat dotazníkový průzkum a konzultace se starosty. V lednu pak pošta získané informace vyhodnotí a rozhodne o dalším postupu.
Od začátku října začnou venkovské pobočky, jež čekají změny (téměř 180 obcí), cvičně poskytovat další poštovní služby, které dosud v nabídce neměly. Firma tak chce zjistit, o jaké typy služeb lidé projeví zájem a na základě toho provede individuální změny. Na pobočkách těchto pošt bude například možné vybírat hotovost z účtů Poštovní spořitelny.