Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bez věrnostní karty ani krok. Tři čtvrtiny Čechů vlastní alespoň jednu

  17:10aktualizováno  17:10
Akční ceny, slevy a věrnostní karty na české spotřebitele platí a pravděpodobně ještě dlouho platit budou. Podle nejnovějšího průzkumu Public Data Research vlastní alespoň jednu věrnostní kartu tři čtvrtiny Čechů. Až 16 procent má v peněžence dokonce více než 10 karet.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Pavel Urban, Metro.cz

Věrnostní karty nejčastěji sbírají ženy (až 80 procent). Špatně na tom nejsou ale ani muži. Věrnostní kartu vlastní až 66 procent z nich. Polovina dotázaných potvrdila, že kartu pravidelně využívá alespoň jednou až dvakrát za měsíc. Více než polovina dotázaných ji používá v supermarketech. 

Kvůli nákupům v odvětví zdraví a krásy, si kartičku pořídilo necelých 14 procent respondentů. V módních obchodech ji využívá jen 10 procent. Zákazníci ale s věrnostními kartami nejsou příliš spokojeni. Až 45 procent z nich považuje odměny za nákupy za nedostatečné.

„Potvrzuje se, že Češi mají věrnostní karty a věrnostní programy dlouhodobě rádi. Preference zákazníků se však stále vyvíjejí a firmy musí reagovat věrnostními a motivačními programy. Zákazník například stále více požaduje personalizovanou digitální interakci a zábavu,“ prozrazuje o chování Čechů  jednatel Rondo.cz  Jan Hřebabecký  a dodává, že mezi nejoblíbenější patří sbírání výhod v supermarketech.

Digitalizace věrnostní karty posílí

Nevejdou se ti věrnostní karty do peněženky?

Stáhni si aplikaci Portmonka, nahraj si všechny kartičky do mobilu a využívej výhody věrnostních programů nebo ušetři díky slevovým kuponům.

 „Dlouhodobá péče o věrnost zákazníků ke značce, ať už se pohybuje v jakémkoli odvětví, je spolu s jejich pozitivní motivací a péčí o kvalitní zákaznickou zkušenost základem zdravého rozvoje každého podnikání. Firmy musí nutně sledovat aktuální trendy, protože jinak jim ujede vlak. V oblasti věrnostních karet je jedním z takových trendů jejich digitalizace,“ dodává Hřebabecký.

Digitalizaci věrnostních karet, tedy převod věrnostních karet do aplikací v mobilních telefonech by podle průzkumu ocenila většina dotázaných. Téměř 70 procent lidí si myslí, že by tyto karty v digitalizované podobě využívali více. Čtvrtina majitelů věrnostních karet by je ale více nevyužívala ani po jejich digitalizaci.

Zájem o digitální verzi věrnostních karet potvrzuje i David Belžík z aplikace Portmonka. „Naši aplikaci si již stáhlo přes 420 tisíc lidí. Přibližně 60 procent z nich jsou muži. Mezi nejoblíbenější kategorie patří na prvním místě nákupy drogerie a parfumerie, dále nákupy módního a sportovního zboží a také potravin a nápojů,“ řekl iDNES.cz Belžík s tím, že nejvíce věrnostní programy využívají lidé v Praze (25 procent).

Kolik s sebou nosíte věrnostních karet?

celkem hlasů: 1662

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 17. března 2018. Anketa je uzavřena.

Více než tři 877
Jednu až tři 418
Žádnou 367
Autor:


Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



10 LET OD KRIZE: Místo práce jsme stříleli vrtulníky, říká bývalý bankéř Lehmanů

Nik Storonsky, zakladatel a šéf britského bankovního start-upu Revolut.

Před deseti lety oběhly celý svět fotky bankéřů, jak s papírovými krabicemi vyklízejí své kanceláře na Wall Streetu....

KVÍZ: Maturita z piva. Vyzkoušejte se, jak znáte značky, hospody i pijany

Šikovný hospodský umí načepovat hladinku, šnyt i mlíko.

V předchozím pivním kvízu jsme vás zkoušeli hlavně z výroby piva, tentokrát to bude více ze života - co pijeme, jak to...

Mám obavu, že přijde nová světová hospodářská krize, varuje Zeman

Prezident Miloš Zeman při setkání se zástupci německých firem, které investují...

Prezident Miloš Zeman se obává další světové hospodářské krize. Podle něj za každou takovou krizí stojí „blbost...

Další z rubriky

Na točené zašlo méně lidí než loni. Pivo má zachránit svatý Václav

Nejtypičtější způsob čepování piva je „na hladinku“, kdy krémová pěna sahá...

Obliba baleného piva nadále stoupá, točené si naopak dopřeje stále méně lidí. Do hospod má zákazníky přilákat již šestý...

Mám obavu, že přijde nová světová hospodářská krize, varuje Zeman

Prezident Miloš Zeman při setkání se zástupci německých firem, které investují...

Prezident Miloš Zeman se obává další světové hospodářské krize. Podle něj za každou takovou krizí stojí „blbost...

Řidič autobusu jako akční hrdina, dopravní podniky lákají nové zaměstnance

Ilustrační snímek

Dopravní podniky osmi českých měst spustily tento týden reklamní kampaň, kterou lákají nové zaměstnance na místa...

Najdete na iDNES.cz