Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bez věrnostní karty ani krok. Tři čtvrtiny Čechů vlastní alespoň jednu

  17:10aktualizováno  17:10
Akční ceny, slevy a věrnostní karty na české spotřebitele platí a pravděpodobně ještě dlouho platit budou. Podle nejnovějšího průzkumu Public Data Research vlastní alespoň jednu věrnostní kartu tři čtvrtiny Čechů. Až 16 procent má v peněžence dokonce více než 10 karet.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Pavel Urban, Metro.cz

Věrnostní karty nejčastěji sbírají ženy (až 80 procent). Špatně na tom nejsou ale ani muži. Věrnostní kartu vlastní až 66 procent z nich. Polovina dotázaných potvrdila, že kartu pravidelně využívá alespoň jednou až dvakrát za měsíc. Více než polovina dotázaných ji používá v supermarketech. 

Kvůli nákupům v odvětví zdraví a krásy, si kartičku pořídilo necelých 14 procent respondentů. V módních obchodech ji využívá jen 10 procent. Zákazníci ale s věrnostními kartami nejsou příliš spokojeni. Až 45 procent z nich považuje odměny za nákupy za nedostatečné.

„Potvrzuje se, že Češi mají věrnostní karty a věrnostní programy dlouhodobě rádi. Preference zákazníků se však stále vyvíjejí a firmy musí reagovat věrnostními a motivačními programy. Zákazník například stále více požaduje personalizovanou digitální interakci a zábavu,“ prozrazuje o chování Čechů  jednatel Rondo.cz  Jan Hřebabecký  a dodává, že mezi nejoblíbenější patří sbírání výhod v supermarketech.

Digitalizace věrnostní karty posílí

Nevejdou se ti věrnostní karty do peněženky?

Stáhni si aplikaci Portmonka, nahraj si všechny kartičky do mobilu a využívej výhody věrnostních programů nebo ušetři díky slevovým kuponům.

 „Dlouhodobá péče o věrnost zákazníků ke značce, ať už se pohybuje v jakémkoli odvětví, je spolu s jejich pozitivní motivací a péčí o kvalitní zákaznickou zkušenost základem zdravého rozvoje každého podnikání. Firmy musí nutně sledovat aktuální trendy, protože jinak jim ujede vlak. V oblasti věrnostních karet je jedním z takových trendů jejich digitalizace,“ dodává Hřebabecký.

Digitalizaci věrnostních karet, tedy převod věrnostních karet do aplikací v mobilních telefonech by podle průzkumu ocenila většina dotázaných. Téměř 70 procent lidí si myslí, že by tyto karty v digitalizované podobě využívali více. Čtvrtina majitelů věrnostních karet by je ale více nevyužívala ani po jejich digitalizaci.

Zájem o digitální verzi věrnostních karet potvrzuje i David Belžík z aplikace Portmonka. „Naši aplikaci si již stáhlo přes 420 tisíc lidí. Přibližně 60 procent z nich jsou muži. Mezi nejoblíbenější kategorie patří na prvním místě nákupy drogerie a parfumerie, dále nákupy módního a sportovního zboží a také potravin a nápojů,“ řekl iDNES.cz Belžík s tím, že nejvíce věrnostní programy využívají lidé v Praze (25 procent).

Kolik s sebou nosíte věrnostních karet?

celkem hlasů: 1662

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 17. března 2018. Anketa je uzavřena.

Více než tři 877
Jednu až tři 418
Žádnou 367
Autor:


Nejčtenější

Řetězce zveřejnily, kolik platí pokladním, a stejně o ně mají nouzi

pokladní, ilustrační snímek

Výše průměrné mzdy, kterou platí řetězce prodavačům a pokladním, byla donedávna tabu. Předloni ji začal zveřejňovat...

Jak jedí chudé rodiny? Před výplatou o chlebu, po ní pizza a ovoce

Krajíce natřete hořčicí a domácí majonézou, navrch rozdrobte čedar.

Na jídlo a potřeby pro chudé může Česko čerpat 700 milionů korun z Fondu evropské pomoci nejchudším osobám. Většina...



„Levná“ pracovní síla není levná. Rumuni v Česku vydělávají víc než Češi

Ilustrační snímek

Občané Rumunska, kteří pracují v České republice, mají vyšší průměrnou mzdu než zaměstnanci s českým občanstvím. V...

Japonská společnost se omluvila za zaměstnance, protahoval si pauzu na oběd

Fast food, Japonsko

Japonská městská vodárenská společnost se na tiskové konferenci pro média omluvila za to, že jeden z jejích zaměstnanců...

TEST DNES: Pivo v plechu rychle stárne, už po pár týdnech může být zvětralé

Test plechovkových ležáků

Od piva z plechovky asi nikdo nečeká, že bude chutnat jako točené. Ne každý už ale ví, že se často nevyrovná ani...

Další z rubriky

My Češi umíme vyrobit nejlepší ležák na světě, říká šéf Budvaru

Ředitel Budějovického Budvaru Petr Dvořák

Budějovický Budvar je spící Růženka s velkým potenciálem, věří ředitel Petr Dvořák. „Když se z českého ležáku podaří...

ČEZ vyplatí dividendu 33 korun za akcii, rozhodla valná hromada po 13 hodinách

Ilustrační snímek - polostátní energetická firma ČEZ.

Energetická společnost ČEZ vyplatí akcionářům stejnou dividendu jako loni, 33 korun za akcii před zdaněním. Po více než...

Češi prosázeli rekordních 224 miliard, na výhrách brali 184 miliard

Sportka

Češi loni prosázeli rekordních 224,1 miliardy korun, meziročně o 14,1 procenta více. Objem vyplacených výher vzrostl o...

Najdete na iDNES.cz