Bez věrnostní karty ani krok. Tři čtvrtiny Čechů vlastní alespoň jednu

  17:10aktualizováno  17:10
Akční ceny, slevy a věrnostní karty na české spotřebitele platí a pravděpodobně ještě dlouho platit budou. Podle nejnovějšího průzkumu Public Data Research vlastní alespoň jednu věrnostní kartu tři čtvrtiny Čechů. Až 16 procent má v peněžence dokonce více než 10 karet.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Pavel Urban, Metro.cz

Věrnostní karty nejčastěji sbírají ženy (až 80 procent). Špatně na tom nejsou ale ani muži. Věrnostní kartu vlastní až 66 procent z nich. Polovina dotázaných potvrdila, že kartu pravidelně využívá alespoň jednou až dvakrát za měsíc. Více než polovina dotázaných ji používá v supermarketech. 

Kvůli nákupům v odvětví zdraví a krásy, si kartičku pořídilo necelých 14 procent respondentů. V módních obchodech ji využívá jen 10 procent. Zákazníci ale s věrnostními kartami nejsou příliš spokojeni. Až 45 procent z nich považuje odměny za nákupy za nedostatečné.

„Potvrzuje se, že Češi mají věrnostní karty a věrnostní programy dlouhodobě rádi. Preference zákazníků se však stále vyvíjejí a firmy musí reagovat věrnostními a motivačními programy. Zákazník například stále více požaduje personalizovanou digitální interakci a zábavu,“ prozrazuje o chování Čechů  jednatel Rondo.cz  Jan Hřebabecký  a dodává, že mezi nejoblíbenější patří sbírání výhod v supermarketech.

Digitalizace věrnostní karty posílí

Nevejdou se ti věrnostní karty do peněženky?

Stáhni si aplikaci Portmonka, nahraj si všechny kartičky do mobilu a využívej výhody věrnostních programů nebo ušetři díky slevovým kuponům.

 „Dlouhodobá péče o věrnost zákazníků ke značce, ať už se pohybuje v jakémkoli odvětví, je spolu s jejich pozitivní motivací a péčí o kvalitní zákaznickou zkušenost základem zdravého rozvoje každého podnikání. Firmy musí nutně sledovat aktuální trendy, protože jinak jim ujede vlak. V oblasti věrnostních karet je jedním z takových trendů jejich digitalizace,“ dodává Hřebabecký.

Digitalizaci věrnostních karet, tedy převod věrnostních karet do aplikací v mobilních telefonech by podle průzkumu ocenila většina dotázaných. Téměř 70 procent lidí si myslí, že by tyto karty v digitalizované podobě využívali více. Čtvrtina majitelů věrnostních karet by je ale více nevyužívala ani po jejich digitalizaci.

Zájem o digitální verzi věrnostních karet potvrzuje i David Belžík z aplikace Portmonka. „Naši aplikaci si již stáhlo přes 420 tisíc lidí. Přibližně 60 procent z nich jsou muži. Mezi nejoblíbenější kategorie patří na prvním místě nákupy drogerie a parfumerie, dále nákupy módního a sportovního zboží a také potravin a nápojů,“ řekl iDNES.cz Belžík s tím, že nejvíce věrnostní programy využívají lidé v Praze (25 procent).

Kolik s sebou nosíte věrnostních karet?

celkem hlasů: 1662

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 17. března 2018. Anketa je uzavřena.

Více než tři 877
Jednu až tři 418
Žádnou 367
Autor:

Nejčtenější

V Praze otevírá nevěstinec se silikonovými pannami, inspiruje se cizinou

Realistická silikonová panna Rebeca podniku Naughty Harbor.

Nezávazný sex, který není nevěra. To svým zákazníkům slibuje podnik Naughty Harbor, který ve středu otevřel v Praze....

TEST DNES: V jedné lahvi ochucené vody vypijeme až osmnáct kostek cukru

Ilustrační snímek

Regály v supermarketech se prohýbají pod řadami ochucených vod v PET lahvích. Lidé je kupují ve velkém – lahev denně...

Dráhy nevědí, co s historickými vlaky. Prodělávají jim 40 milionů ročně

Lokomotiva řady 750.356 přezdívaná Brejlovec je jednou z těch, kterou chtějí...

Na ministerstvech dopravy a kultury vzniká plán na záchranu parních lokomotiv a dalších historických vozidel, o které...

Zaměstnanci Ryanair tvrdí, že museli spát na zemi. Podle firmy to jen hráli

Ryanair

Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair dala výpověď šesti zaměstnancům, kteří minulý měsíc zveřejnili...

Cigarety bez dýmu. Firma láká Čechy na zahřívaný tabák, lékařka varuje

Americká společnost Philip Morris představila novou generaci zahřívaných...

Společnost Philip Morris ČR v úterý představila novou generaci zahřívaných cigaret bez kouře iQOS 3. Vedle ní přišla i...

Další z rubriky

Cigarety bez dýmu. Firma láká Čechy na zahřívaný tabák, lékařka varuje

Americká společnost Philip Morris představila novou generaci zahřívaných...

Společnost Philip Morris ČR v úterý představila novou generaci zahřívaných cigaret bez kouře iQOS 3. Vedle ní přišla i...

Pošta měří, jak se její zaměstnanci při práci „zapotí“

Měření fyzické zátěže zaměstnanců České pošty

Pošťáci se baví. Česká pošta svým zaměstnancům měří, jak se za směnu fyzicky namáhají. Letos za to utratila téměř půl...

Česká ekonomika dál brzdí, oproti začátku roku roste polovičním tempem

Svařovna v nošovické továrně Hyundai

Česká ekonomika už druhé čtvrtletí po sobě šlape na brzdu. Od července do září meziročně zpomalila růst na 2,3...

Najdete na iDNES.cz