Větráky došly. Češi kvůli horkům vykupují přístroje na ochlazení

  1:00aktualizováno  1:00
Teploty v Česku už týdny šplhají nad třicet stupňů Celsia. Úměrně tomu se počet ventilátorů v kamenných prodejnách i na skladech internetových prodejců rapidně snižuje. O větráky a klimatizace je enormní zájem, někteří prodejci nestíhají vyprodané zboží doobjednávat.

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

V nepříjemných vedrech se chce zkrátka zchladit každý. „Chtěli jsme koupit ventilátor, ale na hodně místech mají vyprodáno. Před pár dny jsem šla do dvou obchodů, ventilátory už neměli. Nakonec jsem si jeden objednala na internetu,“ říká Lenka Struhová z Mělníka. A není jediná, na podobný problém narazilo mnoho zájemců.

Posledních čtrnáct dnů se snižují zásoby ventilátorů napříč celým trhem. Oproti začátku prázdnin, kdy se jich v ­Datartu prodávaly desítky, se jich v posledních dvou tropických týdnech prodaly tisíce.

Zásoby rychle mizí

„Větráky zatím máme, ale zásoby rychle mizí. Snažíme se je sice průběžně doplňovat, ale je čím dál náročnější tyto produkty sehnat,“ uvádí Iva Pavlousková, tisková mluvčí společnosti Datart, a dodává, že situace není historicky první. S podobným problémem se prodejci potýkali v roce 2015. Nejrychleji se zásoby podle Pavlouskové snižují v prodejnách v Praze a v dalších velkých městech.

S nadměrnou poptávkou po větrácích se v posledních dnech potýkají také internetoví prodejci. Alza.cz prodává denně po stovkách ventilátorů. Konkrétní čísla společnost odmítla sdělit, nicméně v tomto roce prodala již desetitisíce ventilátorů a klimatizací.

Podle mluvčí Alza.cz Patricie Šedivé zájem o ventilátory a klimatizace v posledních týdnech markantně roste. „Minulý týden ve středu odpoledne byly zásoby skutečně vyprodány, v průběhu čtvrtka jsme je postupně doplnili a činíme tak i nadále podle závozu dodávek,“ podotýká Šedivá.

Doobjednat zboží však není jednoduché. Zásobování u tohoto typu produktu prodejci většinou řeší již v jarních měsících, kdy s­ dodavateli plánují průběh celé sezony. „I přes takzvané pojistné zásoby pro případ opravdu extrémních a dlouhotrvajících teplot, jako jsou právě dnes, se může stát, že naskladněné zboží postupně dojde,“ vysvětluje tiskový mluvčí e-shopu Mall.cz Jan Řezáč.

Hitem jsou přenosné klimatizace

Z ventilátorů je současně zájem o levnější kousky v podobě malých přenosných zařízení, která lidem pomohou přečkat to nejhorší. V posledních dnech jsou podle Šedivé populární takzvané přídavné USB ventilátory, které se dají připojit k notebooku, mobilu nebo na power banku a stojí kolem sto padesáti korun.

„Po zkušenostech s předchozími léty však dlouhodobě u Čechů vítězí větší klimatizace s vyšším výkonem řádově za jednotky tisíc korun,“doplňuje Alexandra Čermáková ze serveru pro srovnávání cen Heureka.cz.

Vyprodané zásoby v Česku a na Slovensku hlásí i společnost Dyson, která má ve své nabídce spíše ty dražší kousky ventilátorů, čističek i ­zvlhčovačů vzduchu nad sedm tisíc korun.

„Vše, co fouká, je pryč. Další várka až 15. srpna,“ oznamuje na svém profilu LinkedIn Adam Burkuš ze společnosti Solight Holding, která značku Dyson v ČR zastupuje. „V ­meziročním srovnání mohu potvrdit prudký nárůst prodejů, v průměru o devadesát procent,“ dodává Tereza Burešová ze Solight Holding.

Zájem o dražší chlazení eviduje i­ Mall.cz, podle Řezáče zákazníci nejčastěji nakupují klimatizace mobilní, tedy ty, které lze volně přemísťovat. Za takový přístroj jsou ochotni zaplatit kolem deseti tisíc korun. „V tomto týdnu jich prodáváme několik set denně,“ dodává Řezáč. Stejně tak jdou na webu na odbyt i­další nejrůznější větráky, denně se jich prodá až tisíc.



Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...



Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Další z rubriky

„Zemanův vodní kanál“ se vyplatí, tvrdí studie. Vyjde nejméně na 281 miliard

Kanál Dunaj - Odra - Labe, severní větev, Poodří, DOL,

Megalomanský vodní projekt Dunaj–Odra–Labe má ekonomický smysl, tvrdí studie proveditelnosti, která se zpracovávala dva...

Češi se přestali zlepšovat ve schopnosti splácet dluhy

Ilustrační snímek

Schopnost Čechů splácet závazky se v letošním třetím čtvrtletí poprvé od konce roku 2015 přestala zlepšovat. Na konci...

Pražský radní Dolínek míří do vesmíru, chce založit „českou NASA“

Petr Dolínek

Pražský radní pro dopravu Petr Dolínek, známý především kontroverzním rozhodnutím o zboření Libeňského mostu, míří výš....



Najdete na iDNES.cz