Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Většina krémů proti vráskám přijde draho

  10:34aktualizováno  10:34
Specialisté v plastické chirurgii, dermatologové i výrobci kosmetických výrobků mají zlaté časy. Podle statistik se lidský věk za poslední století prodloužil o 25 let, a tak boj s vráskami nabírá stále na síle. Jen ve Francii používá krémy proti vráskám 38 % žen a vůbec je neodrazují vysoké ceny přípravků. Právě naopak, spíše zvyšují jejich věrohodnost. Jenže jak ukázal test francouzského časopisu pro spotřebitele 60 millions de consommateurs, řídit se v honbě za mládím vysokou cenou je zbytečné, neboť kvalita krémů proti vráskám nemá s jejich cenou nic společného.

"Vzhledem k vysokým cenám některých takzvaných krémů proti vráskám se zákaznice přeci jen mohly dočkat poněkud příznivějších a konkrétnějších výsledků," shrnují výsledky francouzského testu jeho autoři.

Vybrali a nechali vyzkoušet 12 nejreprezentativnějších značek, které se ve Francii prodávají v parfumeriích, lékárnách, obchodních domech nebo na dobírku. Všechny vybrané krémy mají účinně bojovat proti vráskám a někteří výrobci slibují zlepšení již po několika dnech.

Tento slib dokázaly splnit pouze dvě značky L'Oréal (Plénitude Revitalift) a Roc (Rétinol actif pur-antirides). Ke zlepšení došlo již po 28 hodinách používání. Oba krémy jsou k dostání i v tuzemsku.

První jmenovaný navíc za cenu téměř osmkrát nižší než konkurenční výrobek značky Clarins, jehož uživatelky by na drahé vyhlazení vrásek čekaly marně. Kromě vítězné dvojice si z testu odnášel kladné hodnocení i Réti C od Vichy. Za účinný proti vráskám jej však považovaly jen dobrovolnice, neboť měřicí přístroj jejich slova nepotvrdil.

Zbývajících devět krémů mohlo dostat jen známku nedostatečnou, neboť jejich slibovaný účinek proti vráskám nepotvrdily ani dobrovolnice, ani naměřená čísla nebo odborníci. Útěchou pro uživatelky by mohlo být, že všechny testované výrobky se ukázaly jako velmi dobré hydratační krémy, což je první krok k tomu, aby si plet zachovala mladistvý vzhled. Drobné pálení, které rychle odeznělo, způsobil pouze Biotherm Rétinol repulp. Šest krémů, které obsahují jako účinnou složku retinol nebo pro-retinol (dříve to byly spíše lipozomy a ceramidy), způsobilo také znatelné odlupování kůže, ale pouze v prvních dnech.

KRÉMY PROTI VRÁSKÁM NEPŘINÁŠEJÍ ZÁZRAKY

U žádného z dvanácti krémů, tedy ani u dvou nejlepších, nedošlo k žádným pozoruhodným efektům, které by se daly rozpoznat pouhým okem. Hlubší zásahy jsou zatím na základě klinických výsledků bohužel výsadou pouze nekomerčních léků na předpis.

Slogany, které slibují zlepšení již po několika dnech, případně týdnech používání krému, nejsou založeny na vědeckých podkladech a jde pouze o reklamu výrobců. Většina z nich navíc na obalech ani neuvádí, jak dlouho je nutné krém používat a zda dosažené účinky přetrvají i v době, kdy žena krém přestane používat.

Chybějí také rady, jak lze preventivně proti vráskám bojovat. Přitom je dokázáno, že ten, kdo nekouří a nevystavuje se příliš slunečnímu záření, bojuje s vráskami stejně, jako ten, kdo používá speciální a často drahý krém.

L'ORÉAL Plénitude revitalift *****

Obsah (ml): 50
Cena (Kč): 289
+ velmi dobré protivráskové a hydratačni vlastnosti a snášenlivost
- méně příjemná vůně

VICHY Réti C ***

Obsah (ml): 30
Cena (Kč): 765
+ velmi dobré hydratační vlastnosti, výborné kosmetické vlastnosti, jednoduchá aplikace, rychle se vstřebává, praktický obal

NIVEA VISAGE ANTI-FALTEN Q10 TAGESPFLEGE **

Obsah (ml): 50
Cena (Kč): 285
+ dobré hydratační vlastnosti, velmi dobrá snášenlivost a jednoduchá aplikace
- neúčinkuje proti vráskám

CLARINS Lift jour antirides toutes peaux **

Obsah (ml): 50
Cena (Kč): 2290
+ dobré hydratační vlastnosti, velmi dobrá snášenlivost
- neúčinkuje proti vráskám, příliš těžký flakon

LANCOME Rénergie **

Obsah (ml): 50
Cena (Kč): 385
+ dobré hydratační vlastnosti, velmi dobrá snášenlivost
- neúčinkuje proti vráskám, jeden z nejméně příjemných při aplikaci

YVES ROCHER Serum Végétal z Shiitaké Forti-lift **

Obsah (ml): 50
Cena (Kč): 765
+ velmi dobré hydratační vlastnosti, dobrá snášenlivost
- neúčinkuje proti vráskám, nepříjemný pocit po nanesení, špatně se vstřebává, nepraktické balení

OIL OF OLAZ ANTI-WRINKLE FIRMING CREAM **

Obsah (ml): 50
Cena (Kč): 389
+ velmi dobré hydratační vlastnosti a snášenlivost
- neúčinkuje proti vráskám

RoC Retinol Actif Pur denní krém proti vráskám *****

Obsah (ml): 30
Cena (Kč): 550
+ velmi dobré protivráskové a hydratační vlastnosti, dobrá snášenlivost
- méně příjemná vůně

FIRMY KTERÉ NEJSOU NA TUZEMSKÉM TRHU

BIOTHERM Rétinol re-pulp **

Obsah (ml): 30
Cena (Kč): 1631
+ velmi dobré hydratační vlastnosti, nejjednodušší aplikace ze všech
- neúčinkuje proti vráskám, u někoho může vyvolat menší podráždění

DIADERMINE Force rétinol + soin de jour **

Obsah (ml): 30
Cena (Kč): 322
+ velmi dobré hydratační vlastnosti a snášenlivost, praktický flakon
- neúčinkuje proti vráskám, těžko se vstřebává

GALÉNIC Ophycée peaux normales, mixtes **

Obsah (ml): 40
Cena (Kč): 839 1)
+ dobré hydratační vlastnosti, vynikající snášenlivost, výborné kosmetické vlastnosti, textura, barva a vůně mezi nejvýše oceněnými
- neúčinkuje proti vráskám

LES COSMÉTIQUES CARREFOUR Soin antirides raffermissant **

Obsah (ml): 50
Cena (Kč): 148 1)
+ velmi dobré hydratační vlastnosti a snášenlivost
- neúčinkuje proti vráskám, lepkavý, málo příjemná vůně

JAK SE TESTOVALO

Celkem 195 žen ve věku mezi 27 a 63 lety, které se testu zúčastnily, poskytlo širokou škálu vrásek všeho druhu, především v koutcích očí. Každou značku krému vyzkoušelo během 28 dnů vždy 15 žen. Další patnáctka dobrovolnic zároveň pro srovnání používala obyčejný lehce hydratační krém bez jakýchkoli protivráskových účinků. Doba trvání testu nebyla zvolena náhodně, neboť umožnila sledovat účinky krému po celou dobu hormonálního cyklu, během kterého často dochází ke změnám pokožky.

K ověření slibovaného protivráskového účinku bylo použito velmi přesné čtecí optické zařízení napojené na počítač, které vypočítalo hloubku vrásek před začátkem testu a po jeho skončení. Měření byla doplněna ještě testem hydratace pokožky pomocí přístroje korneometru. Svůj prostor k vyjádření dostaly i dobrovolnice. Po osmadvaceti dnech měly zhodnotit, zda na sobě pozorují, že omládly, jestli je některý krém nedráždil a nepůsobil nepříjemné pocity. Měly také posoudit vůni, texturu či rychlost vstřebávání krémů.

Poznámky: Celkové hodnocení zahrnuje posouzení protivráskových a hydratačních vlastností, snášenlivosti, kosmetické kvality (vůně, textura, snadnost nanášení, vstřebávání) a údajů na obalu.' cena je přepočtena z francouzských franků. Stupnice hodnocení ***** velmi dobrý, **** dobrý, *** přijatelný, ** nedostatečný, * velmi nedostatečný.

Podle francouzského časopisu 60 millions de consommateurs (4/2001)

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační foto.
Sušené výživy pro batolata obsahovaly nadbytek karcinogenů

Batolecí výživy dvou značek neprošly laboratorním testem, který zkoumal přítomnost maximálního přípustného množství karcinogenních látek. Odhalily to...  celý článek

Nový produkt společnosti McDonald´s pro zákazníky - vegany
McDonald´s zvažuje nasadit veganský burger. Testuje ho ve Finsku

Pokus o veganský burger ve finském Tampere byl u McDonald´s natolik úspěšný, že se fastfoodový řetězec rozhodl nabídnout McVegan celostátně. V jiných státech...  celý článek

kiwi
Hitparáda cenových extrémů potravin: nejvíc podražilo kiwi a máslo

Co mají společného melouny, pomeranče a kiwi? Kromě exotiky je to i vysoká cena, kterou si za ně zákazníci připlácejí v obchodech. Kilo kiwi zdražilo na sto...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.