V dalších letech by se nebránila provozovat tratě vedoucí z Karlových Varů do Potůčků, z Chebu do Hranic a v neposlední řadě železnici mezi Chebem a Luby.
V poptávkovém řízení, které kraj vyhlásí stejně jako v minulém roce, mohou ovšem uspět ještě další firmy. Kraj si od nových dopravců slibuje kvalitnější a rychlejší cestování s nižšími náklady.
"Viamont se zajištění vlakové dopravy na dalších tratích v Karlovarském kraji nebrání," uvedl vedoucí střediska Kraslice společnosti Viamont Jaroslav Cempírek.
"Pokud podmínky na provoz tratí budou postaveny tak, že je budeme schopni splnit, tak do nich samozřejmě půjdeme. Podmínky by ale neměly být přísné," řekl před časem.
Viamont začne jezdit na konci roku
Poptávkové řízení vyhrál vloni právě Viamont. "Začneme do Mariánských Lázní jezdit pravděpodobně při změně jízdních řádů na konci roku. Správa železniční dopravní cesty totiž přidělila povolení k provozování tratě Českým drahám. Původně do února, nyní jej ale prodloužila právě do prosince. Na konci roku by ji měli přidělit nám, protože jsme si o kapacitu požádali už v řádném termínu," dodal Cempírek.
Podle mluvčí krajského úřadu Andrey Bockové budou krajští úředníci o realizaci poptávkového řízení na provoz zmiňovaných tří tratí jednat tento týden. Loňského poptávkového řízení se zúčastnila kromě Viamontu a Českých drah ještě dopravní společnost úspěšně působící mimo kraj.
Hlavním důvodem pro vypsání poptávkových řízení jsou podle kraje nutné změny jízdních řádů. O nových jízdních řádech už jednal. "Jízdní řády nemohou tvořit jenom dopravci," uvedla mluvčí Bocková.
Vlaky budou jezdit podle poptávky
Kraj plánuje vytvořit časová pásma, ve kterých by měly vlaky jezdit. "Budoucí dopravce by mám měl říci, za jakou cenu je schopný jezdit," pokračovala mluvčí.
Krajský úřad počítá díky změnám s úsporami. "Vlaky budou jezdit v časech, kdy o ně mají lidé zájem. Změny přinesou úspory samozřejmě i díky konkurenci," dodala Bocková.
Pro provozování tratě mezi lázněmi si vloni kraj v poptávkovém řízení kladl řadu podmínek, které zkvalitní dopravu. Vlaky by tak měly jezdit o více než patnáct minut rychleji a navíc s odjezdem v pravidelných intervalech. Samozřejmý je bezbariérový přístup či přeprava jízdních kol a kočárků.