Na regionální železnici tak i v lednu vyjedou soupravy Českých drah. O kapacitu dráhy musejí přepravci požádat SŽDC rok předem, což dráhy udělaly.
Jenže Karlovarský kraj vyhlásil poptávkové řízení až letos na podzim, proto nemohl Viamont žádost podat v termínu tak, aby na trať vyjel od ledna 2006.
Karlovarský kraj přitom se změnou provozovatele počítal. "Dochází tady k jisté rozdílnosti v právních normách. My jsme postupovali podle zákona o krajích. Momentálně není jasné, jak tuto situaci vyřešíme," uvedl náměstek hejtmana Jan Zborník. Nejhorší variantou podle něj je, že Viamont vyjede na trať až v roce 2007.
Je také možné, že se kraj kvůli nejasnostem obrátí na Ústavní soud. "Vidíme v tom kolizi dvou zákonů. Jeden umožňuje krajům, aby si vybraly provozovatele, a druhý pak tuto volbu komplikuje a nahrává monopolu ČD," poznamenal hejtman Josef Pavel.
Podle náměstka Zborníka může na trať mezi lázeňskými městy vyjet Viamont pouze za předpokladu, že by se dohodl s drahami a ty mu železnici přepustily. Zda se takové jednání uskuteční, nechtěl Zborník ani náměstek šéfa drah Jiří Kolář komentovat.
Mluvčí ČD Petr Šťáhlavský uvedl, že dráhy jsou schopny tuto trať provozovat o třetinu levněji, než byla nabídka Viamontu. Tomu by měl podle uzavřeného poptávkové řízení Karlovarský kraj ročně vyplatit dotaci 25,6 milionu korun.
Původní soutěž ovšem Viamont vyhrál právě nejnižší nabídkou. V tendru totiž žádaly České dráhy o šest milionů korun více než Viamont. Nabídka třetího účastníka Rail Trans pak byla vyšší o devět milionů. - více zde