Tlak na cenu nutí burzu vytvářet nové indexy. Je jich víc než akcií

  13:54aktualizováno  13:54
Kromě tradičních odvětvových indexů vzniká mnoho nových. Manažeři fondů jsou totiž pod tlakem na snižování nákladů, a tak hledají cesty, jak zahrnout a sledovat cenné papíry splňující určitá kritéria jako třeba vysoké vyplácené dividendy.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: AP

Zatímco v roce 1995 se ve Spojených státech obchodovalo s 7487 akciovými tituly, nyní je to o celých 42 procent méně. Víc než akcií je v současnosti tržních burzovních indexů. Jen od roku 2010 do roku 2012 se počet indexů zečtyřnásobil na tisíc, píše agentura Bloomberg.

Tradiční indexy jako S&P 500 jsou sestavené tak, aby reprezentovaly nějaké odvětví. Indexové fondy je využívají jako nejlevnější cestu, jak vyjádřit, jak se nějakému oboru daří. Vzniká ale mnoho nových indexů. Obsahují akcie splňující určitá kritéria, například vysokou kolísavost nebo vysoké vyplácené dividendy,.

Proč ta změna? Může za to poptávka. „Mnoho nových benchmarků v podstatě přebaluje aktivní investiční strategie do indexů,“ tvrdí burzovní analytik Bloomberg Intelligence Eric Balchunas. Mohou být totiž následně sledovány takzvanými inteligentními beta na burze obchodovanými fondy (v angličtině smart-beta ETF funds), které fondové společnosti ve velkém chrlí. Na konci loňského roku tvořily smart-beta ETF fondy už 23 procent všech fondů obchodovaných na burze.

Investoři přesouvají své peníze do fondů s nízkými poplatky, proto jsou manažeři těchto fondů pod tlakem na snižování nákladů. Inteligentní beta fondy jsou sice dražší než tradiční index S&P 500, ale stále levnější než aktivně řízené fondy.

Autor:


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Další z rubriky

Philip Morris vyzývá lidi, aby přestali kouřit. Pokrytci, reagují odpůrci

Reklama tabákové společnosti Philip Morris, která vyzývá lidi, aby nekouřili.

Společnost Philip Morris, která je jedním z největších světových výrobců cigaret, spustila v Británii kampaň Hold my...

Válka eBay s Amazonem pokračuje. Aukční server žaluje lov pracovníků

Ilustrační snímek

Aukční portál eBay zažaloval e-shopového globálního krále Amazon. Obvinil ho, že mu nelegální cestou přetahoval...

Smrt novináře ničí saúdskou reputaci na trzích, investoři se zbavují akcií

Saúdskoarabský novinář Džamál Chášakdží (1. února 2015)

Zahraniční investoři se během minulého týdne ve velkém zbavovali saúdských akcií. Čistá hodnota jejich prodeje činila...



Najdete na iDNES.cz