Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vincentka vyhrála spor o značku v Číně. V zemi je luxusním nápojem

  11:48aktualizováno  11:48
Český výrobce minerální vody Vincentka vyhrál po téměř deseti letech spor o značku v Číně. Neoprávněně ji používal jeden ze zaměstnanců bývalého čínského dovozce. Vincentka byla na začátku září zapsána v nejlidnatější zemi jako jediný majitel ochranné známky.

Vincentka platí na čínském trhu za luxusní nápoj a také lék, který používali dopravní policisté. | foto: Vincentka

„Spor trval roky, ale nakonec jsme změny dosáhli i bez soudního rozhodnutí, ale vyžádalo si to hodně papírování a dokazování. Čína je pro nás perspektivním trhem, i když prioritou zůstává český trh a částečně slovenský,“ uvedl v úterní tiskové zprávě ředitel akciové společnosti Vincentka Jan Šumšal.

V Číně je minerální voda z Lázní Luhačovice luxusním zbožím. Prodává se ve specializovaných obchodech pro solventní zákazníky, zejména v Pekingu. A je velmi drahá. V přepočtu na koruny vyjde jedna lahev na více než 300 korun.

Společnost má v úmyslu svůj export do Číny navýšit. O závratné objemy však nepůjde, je totiž limitována povolenou kapacitou čerpání z pramene Vincentka.

Minerálka v Číně pomáhá i zahleněným policistům

Zajímavé je, že kromě trávicích potíží a jako lék na další zdravotní problémy minerálku v Číně před několika lety užívali i dopravní policisté. Vincentku inhalovali z rozprašovače, pomáhá jim totiž vykašlávat hleny a s nimi smogové částice z průdušek.

Fotogalerie

Program byl pozastaven, teď se však zřejmě vrátí. „Na tlak veřejnosti, aby se řešila situace dopravních policistů trpících na dýchací problémy končící až úmrtími, ho opět obnovili. Čínští policisté se sami ozvali našemu distributorovi, že chtějí obnovit spolupráci a znovu začali testování. Vypadá to nadějně,“ uvedl ředitel firmy.

Vincentka je minerální voda z přírodního léčivého zdroje vyvěrajícího v Lázních Luhačovice na Zlínsku. Kromě Číny se vyváží i na Slovensko, Kypr, Ukrajinu, do Ruska a Estonska. Výrobce ročně prodá přes 4 miliony 0,7 l lahvových balení této minerální vody.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
„Chipsokalypsa" děsí Novozélanďany, déšť zničil pětinu úrody brambor

Chipsokalypsa či bramborogeddon. Situace kolem nedostatku smažených lupínků už na Novém Zélandu dosáhla takových rozměrů, že pro ni vznikly speciální názvy....  celý článek

Máme vlastní značky, ukazuje slovenský Lidl v nových spotech - špagety
VIDEO: Slovenský Lidl provokuje. Dobírá si ceny značkových produktů

Reklamní kampaně německého obchodního řetězce Lidl provází jedna kontroverze za druhou. V nejnovější kampani na Slovensku se řetězec snaží posílit pozici...  celý článek

Chladící věže elektrárny John E. Amos Power Plant ve Virginii sice nechrlí do
Turecko je o krok blíž první jaderné elektrárně. Postaví ji s Rusy

První jaderná elektrárna v Turecku získala počáteční stavební povolení a úplné povolení by měla získat v první polovině příštího roku. Uvedla to v pátek...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.