Vincentka vyhrála spor o značku v Číně. V zemi je luxusním nápojem

  11:48aktualizováno  11:48
Český výrobce minerální vody Vincentka vyhrál po téměř deseti letech spor o značku v Číně. Neoprávněně ji používal jeden ze zaměstnanců bývalého čínského dovozce. Vincentka byla na začátku září zapsána v nejlidnatější zemi jako jediný majitel ochranné známky.

Vincentka platí na čínském trhu za luxusní nápoj a také lék, který používali dopravní policisté. | foto: Vincentka

„Spor trval roky, ale nakonec jsme změny dosáhli i bez soudního rozhodnutí, ale vyžádalo si to hodně papírování a dokazování. Čína je pro nás perspektivním trhem, i když prioritou zůstává český trh a částečně slovenský,“ uvedl v úterní tiskové zprávě ředitel akciové společnosti Vincentka Jan Šumšal.

V Číně je minerální voda z Lázní Luhačovice luxusním zbožím. Prodává se ve specializovaných obchodech pro solventní zákazníky, zejména v Pekingu. A je velmi drahá. V přepočtu na koruny vyjde jedna lahev na více než 300 korun.

Společnost má v úmyslu svůj export do Číny navýšit. O závratné objemy však nepůjde, je totiž limitována povolenou kapacitou čerpání z pramene Vincentka.

Minerálka v Číně pomáhá i zahleněným policistům

Zajímavé je, že kromě trávicích potíží a jako lék na další zdravotní problémy minerálku v Číně před několika lety užívali i dopravní policisté. Vincentku inhalovali z rozprašovače, pomáhá jim totiž vykašlávat hleny a s nimi smogové částice z průdušek.

Fotogalerie

Program byl pozastaven, teď se však zřejmě vrátí. „Na tlak veřejnosti, aby se řešila situace dopravních policistů trpících na dýchací problémy končící až úmrtími, ho opět obnovili. Čínští policisté se sami ozvali našemu distributorovi, že chtějí obnovit spolupráci a znovu začali testování. Vypadá to nadějně,“ uvedl ředitel firmy.

Vincentka je minerální voda z přírodního léčivého zdroje vyvěrajícího v Lázních Luhačovice na Zlínsku. Kromě Číny se vyváží i na Slovensko, Kypr, Ukrajinu, do Ruska a Estonska. Výrobce ročně prodá přes 4 miliony 0,7 l lahvových balení této minerální vody.

Autor:


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

KVÍZ: Proč chyběl v Československu toaletní papír a kde byste našli Baťov?

Peníze

České a slovenské hospodářství prošlo za posledních sto let etapami bouřlivého rozvoje i zaostávání. Děti dnes už...

Další z rubriky

Válka eBay s Amazonem pokračuje. Aukční server žaluje lov pracovníků

Ilustrační snímek

Aukční portál eBay zažaloval e-shopového globálního krále Amazon. Obvinil ho, že mu nelegální cestou přetahoval...

Na cizí svatbu jako do divadla. Indové prodávají turistům vstupenky

Tradiční hinduistická svatba

Klasická pozvánka na svatbu není vždy podmínkou. Stačí si koupit vstupné. Alespoň v Indii, kde některé páry nabízejí...

Konopí způsobí revoluci na světových trzích, hitem budou marihuanové nápoje

Ilustrační snímek

Akcie konopných firem lámou v posledních měsících na světových burzách rekordy. Tento vývoj, společně s legalizací...



Najdete na iDNES.cz