Když se Barlettová v roce 2012 vracela od kamarádky s nedopitou lahví vína uzavřenou igelitovým pytlíkem, její tehdy dvacetiletý syn doma poznamenal, že improvizovaná zátka vypadá jako kondom. To, co začalo jako nevinný vtip, jim teď oběma vydělává na živobytí.
Barlettová pracovala v marketingu v bance, její syn Mitch Strahan byl číšník. První kapitál získali přes crowdfundingovou akci na serveru Kickstarter. Z původních 10 tisíc dolarů se vypracovali až na roční prodeje za více než půl milionu dolarů (11 milionů korun). Pokud bude firma dál růst, během letošního roku prodá vinné kondomy za 750 000 dolarů.
„Nemohli jsme je vyrábět přímo v továrně na kondomy, protože tam se balí na výrobní lince,“ řekl CNBC Strahan. Nakonec se dohodli se zahraničním výrobcem rukavic, který jim pomohl s formami. Balení velmi podobné kondomům se začalo vyrábět v továrně na balení léků.
I přes peníze z Kickstarteru byla firma po prvním roce ve ztrátě. „Musel jsem mámu hodně přesvědčovat, aby nevycouvala,“ přiznal Strahan. Vytrvalost se jim nakonec vyplatila, v roce 2014 byl jejich výrobek americkou The Today Show označen za jeden z nejlepších vánočních dárků. O dva roky později se vinné kondomy staly virálním hitem a video s nimi dosáhlo třiceti milionů zhlédnutí.
„Nečekejte, až vám někdo dá návod, co dělat,“ dodala na závěr rozhovoru se CNBC Barlettová. Smysl pro humor a cílevědomost jí i jejímu synovi nakonec dovolila opustit zaměstnání. Vtipné uzávěry na víno jim oběma dostatečně vydělávají.