Odbornou porotu soutěže Visa Czech Top Shop loni nejvíce uchvátila prodejna Super zoo na pražském Zličíně. V čele hodnotitelů zasedl Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR, a společně se zástupci společností Visa, Samsung nebo POPAI vybírali mezi dvanácti finalisty, kteří zvítězili v průběhu loňského roku jako prodejny měsíce.
Podle slov odborníků a manažerů působících v oblastech, jako je maloobchod, finance nebo platební technologie, rozhodl o absolutním vítězi především celkový inovativní přístup k zákazníkům a možnost placení bezkontaktními kartami. Na slavnostním předávání ocenění v OC Arkády převzala hlavní cenu z rukou Petra Poláka, country managera Visa pro Českou republiku, obchodní ředitelka Super zoo Veronika Bártová.
Ocenění pro cukrárnu z Valtic
Společně s hlavním vítězem vyhlásila porota i první místo ve speciální kategorii k projektu Česko platí kartou. V ní zlatou příčku obsadila cukrárna Něco sladkého z Valtic, která stejně jako další živnostníci a podnikatelé v České republice zapojení do tohoto projektu získala na šest měsíců platební terminál zcela zdarma.
Soutěž Visa Czech Top Shop si klade za cíl motivovat obchodníky k tomu, aby usilovali o maximálně příjemný zážitek zákazníků při nakupování v kamenných prodejnách. Za stěžejní považuje Petr Polák propojení s e-commerce, který zažil velký nárůst během pandemie koronaviru. „Ruku v ruce s tímto trendem roste počet akceptačních míst a také počet bezhotovostních transakcí u obchodníků. Ti by tak neměli tento trend podcenit,“ uvádí Petr Polák.
Jiří Beran, který z pozice manažera projektu Visa Czech Top Shop stojí za celou soutěží, je velmi potěšen tím, že řada obchodů i přes další náročný rok neustále pracuje na tom, aby zákazníci dostali v jejich prodejnách mimořádný servis.
Osm kritérií rozhodlo
Hodnocení jednotlivých prodejen proběhlo na základě zákaznické zkušenosti porotců, kteří každou provozovnu osobně navštívili. Při porovnávání se zaměřili na osm kritérií, která nakonec rozhodla o vítězství obchodu Super zoo. Ten tedy exceloval v oblastech, jako je exteriér provozovny, její koncept a design, navigace a orientace v provozovně. Porotě se zároveň líbila i prezentace zboží a služeb, POP (point of purchase) komunikace, vystupování personálu, využití digitálních obrazovek a v neposlední řadě také akceptace bezkontaktních plateb.
Jak hodnotili prodejnu Super zoo na Zličíně inspektoři soutěže Visa Czech Top Shop? „Zličínská vlajková loď sítě prodejen Super zoo nás nadchla hned po vstupu. Uvítal nás moderní světlý interiér s nábytkem tvarovaným do oblých rámů, který připomíná styl kultovních výrobků firmy Apple. Všechny produkty i vystavená zvířátka byla výborně opečována, velmi nás zaujalo kruhové akvárium s rotujícími medúzami s polstrovanou lavičkou vybízející k usednutí a pozorování jako ve skutečné zoo. Chytrým doplňkem je například gravírovačka, na které si sami majitelé pejsků a kočiček mohou nechat vyrobit pro svého mazlíčka známku se jménem a kontaktem na sebe. V prodejně nezapomínají ani na zvířátka v útulcích. U takzvaného útulkového stromu lze nalézt všechno, co potřebujete vědět o charitativních sbírkách pro zvířecí útulky.“ |