Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


SŽDC vybrala vítěze dvou miliardových zakázek na železnici v Praze

  14:10aktualizováno  14:10
Správa železniční dopravní cesty uzavřela dva největší tendry za poslední dobu na modernizaci tratí v Praze. Původně zrušená soutěž na trať z Prahy-Hostivaře k jižním portálům vinohradských tunelů ale vyjde dráž, než za kolik mohla SŽDC smlouvu uzavřít loni v létě.

Vizualizace projektu oživující prostor pod Negrelliho viaduktem. | foto: CCEA MOBAMetro.cz

Výsledky zadávacího řízení oznámila v úterý Správa železniční dopravní cesty. Nejsledovanější zakázkou byl především tendr za 3,6 miliardy korun na další modernizaci třetího koridoru mezi vinohradskými tunely a železniční stanicí Praha-Hostivař. Tu SŽDC loni v létě zrušila, když vyhrála společnost Chládek & Tintěra.

Modernizované nádraží Praha-Hostivař

Zakázku nakonec získá nejspíše sdružení firem Metrostav, Swietelsky Rail CZ a SMP CZ s nabídkovou cenou 3,487 miliardy korun bez DPH. V soutěži bylo celkem šest zájemců, většinou ve sdružení. Cena je o sto milionů korun vyšší, než v létě nabídl Chládek & Tintěra.

Zakázku loni SŽDC nečekaně zrušilo poté, co jí hodnotící komise doporučila k podpisu smlouvu s firmou Chládek & Tintěra, která v soutěži nabídla výrazně nižší cenu než ostatní. SŽDC zakázku následně vypsala znovu. Aktuálně ji prověřuje protikorupční policie (více zde).

Oprava Negrelliho viaduktu se zřejmě zpozdí

I chystaná rekonstrukce Negrelliho viaduktu míří ke sdružení firem. Nejnižší cenu - 1,046 miliardy korun - nabídlo sdružení firem Hochtief, Strabag Rail a Avers. Smlouvy zatím nejsou podepsané, ještě mohou neúspěšní uchazeči podat námitky.

Zatímco v případě modernizace Hostivaře by měla začít stavba už na jaře, Negrelliho viadukt začnou železničáři opravovat nejspíše až v červenci. Mírné zpoždění nabrala totiž rekonstrukce zastřešení hlavního nádraží. Ta musí být dokončena, aby na něj mohly zajíždět znovu některé vlaky, které dosud končí na Masarykově nádraží.

Kompletní rekonstrukce viaduktu povede k velkým změnám v pražské dopravě, o definitivní podobě ještě není rozhodnuto.

Vizualizace projektu oživující prostor pod Negrelliho viaduktem.

Vizualizace projektu oživující prostor pod Negrelliho viaduktem.

Negrelliho viadukt se v létě promění ve volnočasový areál.

Negrelliho viadukt se v létě promění ve volnočasový areál.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Letadlo německé společnosti Air Berlin
Kolem padlého obra německých aerolinek Air Berlin krouží investor

Německý investor Hans Rudolf Wöhrl, který už podniká v letecké dopravě, má zájem o zkrachovalou aerolinku Air Berlin. Za druhého největšího leteckého dopravce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Ryanair ve velkém promazal letecké spoje, Prahy se to týká už za týden

Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair zruší v příštích týdnech až 50 letů denně. Už zveřejnila úplný seznam stornovaných spojů, a to od třetího...  celý článek

Ministr dopravy Dan Ťok na tiskové konferenci hnutí ANO v pražském Centru...
Na stavbu dálnic bude mít stát v příštím roce 76 miliard, řekl ministr Ťok

Ministr dopravy Dan Ťok (ANO) má s ministerstvem financí předjednané zvýšení rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na příští rok na 76 miliard. Je to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.