Při plošné reklamě jim norma ukládá povinnost mít dostatek zboží na skladě, případně musí uvést množství zlevněného zboží v jednotlivých prodejnách.
Novela teď míří do parlamentu.
Ministerstvo návrh novely vypracovalo kvůli problémům s novoročními výprodeji v obchodních řetězcích, které některé zlevněné výrobky neměly na skladě. - více zde
Úprava má podle ministra průmyslu Milana Urbana zabránit případům, kdy se obchodníci pomocí klamavé reklamy na slevy snaží do svých obchodů přilákat co nejvíce zákazníků.
Pracovníci České obchodní inspekce při kontrolách letos v lednu zjistili, že supermarkety a hypermarkety nabízely na reklamních letácích některé zlevněné výrobky, které ve skutečnosti nebyly v prodeji.
Kontrolní akci ČOI odstartoval novoroční výprodej v hypermarketech Carrefour, kde na začátku ledna klesly ceny některého zboží až o 95 procent. Do prodejen tehdy zamířily tisíce zákazníků, na řadu z nich se zlevněné zboží nedostalo.
Obchodní řetězce jsou po problémech s novoročními výprodeji opatrnější při inzerování slev a mnohé z nich začaly v letácích upozorňujících na snížené ceny uvádět i údaje o množství zlevněného zboží.