Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z Prahy vyrazil do Číny první přímý vlak. Do cíle pojede 16 dní

  11:17aktualizováno  11:17
Poprvé v historii spojí Česko a Čínu přímý vlak. Z terminálu společnosti Metrans v Praze-Uhříněvsi vyjela souprava s kontejnery do cílové stanice v čínském městě Yiwu, kam by měla dorazit za 16 dní. Praha je šestnáctým evropským městem, které bude mít přímé spojení s Čínou po železnici.

V budoucnu by měl pravidelně spojovat českou metropoli s městem Yiwu ve východočínské provincii Zhejiang. Ve vlaku je zboží zhruba za pět milionů dolarů. Kontejnery obsahují český křišťál, automobilové součástky, pivo a další tradiční výrobky z České republiky i dalších evropských zemí. Uvedli to organizátoři vlaku pod názvem YXE CR Express.

Vlak složený ze 40 vagonů pojme podle generálního ředitele přepravní firmy Metrans Petera Kisse celkem 80 čtyřicetistopých kontejnerů. Cestu přes Polsko, Bělorusko, Rusko a Kazachstán urazí, i s dvěma překládkami kvůli jinému rozchodu kolejí v Rusku, za 16 dní.

„Zatím je to první jízda, uvidíme, jaký bude zájem dál,“ řekl už dříve Michael Wei Li ze společnosti YXE – Yiwu Timex Industrial Investment.

Podobné přímé železniční spoje do Číny jezdí z Evropy od roku 2013 a celkem jich bylo vypraveno přes 200. Směrem do Evropy jezdí každý týden a opačným směrem každých 14 dní. Praha se nyní stala 16 evropským městem, které má přímé spojení s Čínou.

Vlaky mezi Čínou a Evropou dosud využívají dvě různé trasy: jižní část transsibiřské magistrály do severní Číny nebo přes západní Čínu a Kazachstán. Podle společnosti DB Schenker vlaky z Číny dovážejí hlavně díly pro automobilový průmysl a zboží s krátkým termínem dodání. Železniční doprava totiž zkracuje přepravu zboží mezi Evropou a Čínou proti lodní zhruba o polovinu.

„Často se jedná o citlivé zboží, na železnici jsou totiž otřesy mnohem menší v porovnání s námořní přepravou. Otřesy v kontejnerech jsme schopni sledovat pomocí čidel v rámci námi vyvinutého zařízení SmartBox,“ vyzdvihuje další přednost manažer železničních přeprav Ondřej Jašek.

Autoři: , ,



Nejčtenější

Prodavači jsou dražší než vysokoškoláci. Anomálie však dlouho nevydrží

(ilustrační snímek)

Současný trh práce zažívá anomálie v odměňování. Kdo hledá práci, může si u dané firmy říct víc, než mají stávající...

Problémy vyřešíme, chce to ale čas, říká finanční ředitel Kauflandu

Finanční ředitel Kauflandu Jan Stupka obsluhoval zákazníky u pokladny na...

Finanční ředitel Kauflandu Jan Stupka (54) působí v tomto německém obchodním řetězci, kde je zvykem rozhovory...



Motýlí efekt a duha na českých bankovkách. Podívejte se na nové prvky

Státní tiskárna cenin představila nové ochranné prvky, které budou na...

Státní tiskárna cenin slaví devadesát let od svého vzniku. Významné jubileum spojila s unikátní výstavou cenin, kde má...

Ceny pozemků pro dům vyskočily na dvojnásobek. Kolik stojí ve vašem kraji?

Inženýrské sítě

Ceny stavebních pozemků stoupaly nejstrměji v posledních sedmi letech na Vysočině, v Královéhradeckém kraji a ve...

Hladové české firmy posílí tisíc Filipínců, pracantů s dobrou angličtinou

Filipínský dělník

Do Česka má letos prostřednictvím vládního programu na zaměstnávání cizinců přijet tisíc Filipínců. Budou vítanou...

Další z rubriky

PŘEHLEDNĚ: Otazníky nad miliardovým mýtem. Kellner ještě nemá vyhráno

(Ilustrační snímek)

Boj firem o jednu z největších zakázek posledních let je ve finále. Mýto má na dosah vítězné konsorcium PPF...

Válka autobusů pokračuje. Jančura viní FlixBus z nekalé soutěže

Nové plány autobusového dopravce Student Agency představil majitel společnosti...

Majitel společností Student Agency a RegioJet Radim Jančura se chystá v nejbližších dnech poslat předžalobní výzvu...

České dráhy si za víc než miliardu pronajmou patnáct nových lokomotiv

Lokomotiva 1216 Taurus v barvách Českých drah se jmenuje Spirit of Brno.

České dráhy si chtějí do roku 2024 pronajmout patnáct lokomotiv schopných jet rychlostí až 160 kilometrů za hodinu....

Najdete na iDNES.cz