Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z Prahy vyrazil do Číny první přímý vlak. Do cíle pojede 16 dní

  11:17aktualizováno  11:17
Poprvé v historii spojí Česko a Čínu přímý vlak. Z terminálu společnosti Metrans v Praze-Uhříněvsi vyjela souprava s kontejnery do cílové stanice v čínském městě Yiwu, kam by měla dorazit za 16 dní. Praha je šestnáctým evropským městem, které bude mít přímé spojení s Čínou po železnici.

V budoucnu by měl pravidelně spojovat českou metropoli s městem Yiwu ve východočínské provincii Zhejiang. Ve vlaku je zboží zhruba za pět milionů dolarů. Kontejnery obsahují český křišťál, automobilové součástky, pivo a další tradiční výrobky z České republiky i dalších evropských zemí. Uvedli to organizátoři vlaku pod názvem YXE CR Express.

Vlak složený ze 40 vagonů pojme podle generálního ředitele přepravní firmy Metrans Petera Kisse celkem 80 čtyřicetistopých kontejnerů. Cestu přes Polsko, Bělorusko, Rusko a Kazachstán urazí, i s dvěma překládkami kvůli jinému rozchodu kolejí v Rusku, za 16 dní.

„Zatím je to první jízda, uvidíme, jaký bude zájem dál,“ řekl už dříve Michael Wei Li ze společnosti YXE – Yiwu Timex Industrial Investment.

Podobné přímé železniční spoje do Číny jezdí z Evropy od roku 2013 a celkem jich bylo vypraveno přes 200. Směrem do Evropy jezdí každý týden a opačným směrem každých 14 dní. Praha se nyní stala 16 evropským městem, které má přímé spojení s Čínou.

Vlaky mezi Čínou a Evropou dosud využívají dvě různé trasy: jižní část transsibiřské magistrály do severní Číny nebo přes západní Čínu a Kazachstán. Podle společnosti DB Schenker vlaky z Číny dovážejí hlavně díly pro automobilový průmysl a zboží s krátkým termínem dodání. Železniční doprava totiž zkracuje přepravu zboží mezi Evropou a Čínou proti lodní zhruba o polovinu.

„Často se jedná o citlivé zboží, na železnici jsou totiž otřesy mnohem menší v porovnání s námořní přepravou. Otřesy v kontejnerech jsme schopni sledovat pomocí čidel v rámci námi vyvinutého zařízení SmartBox,“ vyzdvihuje další přednost manažer železničních přeprav Ondřej Jašek.

Autoři: , ,


Nejčtenější

Začínal sám v garáži, dnes výrobní linky z jeho firmy dobývají svět

Jakub Krofián s manželkou Alenou.

Jakub Krofián žije svůj americký sen už osmnáctý rok. Jako pětadvacetiletý mladík si z úspor koupil soustruh a doma v...

Lidé se stěhují do okolí měst, každé ráno pak tráví v autech v kolonách

Stávka na francouzské železnici nahnala více lidí do aut. V Paříži se tvoří...

Kvůli vysokým cenám bydlení ve městech roste poptávka po nemovitostech v jejich okolí. „Evidujeme meziroční růst zájmu...



Makléř si myslel, že pracuje v demoverzi, teď žádá vyplatit miliony eur

Harouna M Traore

Francouzský obchodník na burze žaluje makléřskou firmu Valbury Capital. Žádá, aby mu vyplatila 10 milionů eur, které...

Do důchodu později a jiné daně, radí Česku OECD

Ilustrační snímek

Česko by mělo navázat věk pro odchod do důchodu na očekávanou délku života. Doporučuje to Organizace pro hospodářskou...

Podnikatelka vydělala na „ženské viagře“. Investoři se mi smáli, vzpomíná

Cindy Eckertová stojí za vyvinutím léku na podporu ženského libida. Jeho účinky...

Založila společnost, prodala ji za miliardu dolarů a pak téměř zdarma získala zpět. Úspěch spoluzakladatelky Sprout...

Další z rubriky

Pardubický kraj pokračuje v jednáních se soukromými dopravci

Začátek nejtěžšího testu Leo Expressu: test elektromagnetické kompatibility

Soukromý dopravce Leo Express loni zaslal na ministerstvo dopravy nabídky na převzetí většiny rychlíkových linek od...

Z nebe bude přeplněná dálnice. Provoz se zdvojnásobí, tvrdí studie

Ilustrační snímek

Za dvacet let bude křižovat oblohu více než dvojnásobný počet letadel. V nové studii Global Market Forecast to odhaduje...

Plnou parou na červenou. Strojvedoucích porušujících předpisy přibývá

Ilustrační snímek

Strojvedoucích, kteří nezastaví před návěstidlem, neustále přibývá. Drážní inspekce chce proto dopravce připojit k...

Najdete na iDNES.cz