Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vlak z Mariánek do Prahy zrychlí

  10:01aktualizováno  10:01
Hodinu a půl namísto nynějších tří hodin potrvá cesta rychlíkem z Mariánských Lázní do Prahy po modernizované trati. Podmínkou je plánovaná rekonstrukce železničního koridoru mezi Chebem a Planou u Mariánských Lázní. S plány na úpravy trati seznámili zástupci Českých drah vedení krajského úřadu.

Cesta z Mariánských Lázní do hlavního města potrvá jen hodinu a půl | foto: iDNES.cz

Hodinu a půl namísto nynějších tří hodin potrvá cesta rychlíkem z Mariánských Lázní do Prahy po modernizované trati. Podmínkou je plánovaná rekonstrukce železničního koridoru mezi Chebem a Planou u Mariánských Lázní. S plány na úpravy trati seznámili zástupci Českých drah vedení krajského úřadu.

"Myslím si, že z Mariánských Lázní do centra Prahy pojedou pasažéři v soupravách typu Pendolino devadesát minut," řekl přednosta železniční stanice Karlovy Vary Vladimír Omelka.

Přednosta se spolu s dalšími zástupci Českých drah na krajském úřadu zúčastnil diskuse o modernizaci trati. Se zahájením stavebních prací, které celkem přijdou na 4,3 miliardy korun, počítají železničáři příští rok. Trať mezi Chebem a Planou u Mariánských Lázní, která je co do rekonstrukce nejdelší v České republice, má být hotová v roce 2010.

Starosta Mariánských Lázní Luděk Nosek uvítal plány na urychlení železniční dopravy v regionu. "Dostat se z Prahy do Mariánských Lázní po opravené trati je skoro verneovka," konstatoval starosta. Od modernizace železnice si město slibuje především příliv domácích i zahraničních pacientů do lázní.

Místní firmy dostanou práci
Pasažéři budou po regionu cestovat v nových soupravách rychleji i bezpečněji. Podle ředitele plzeňské Správy železniční dopravní cesty Václava Šťastného získá kraj i další výhody. "Karlovarský kraj byl poměrně dlouho odstrkovaný. Stavebním boomem dáme práci lidem. Miliardové obraty při stavebních pracích pomůžou místním firmám i jejich zaměstnancům," upozornil.

Modernizaci cestující poznají na nových zastřešených nástupištích a podchodech. K některým nádražím povedou osvětlené chodníky. Modernizace se týká nádraží v Kynžvartu, Lipové u Chebu, Stebnici, Dolním Žandově i jinde. U trati také vyroste celkem deset kilometrů protihlukových stěn. Na mariánskolázeňském nádraží se prosvětlí střešní konstrukce. Její poškozené litinové prvky opraví specialisté. Přibude zde i výtah pro cestující.

Připomínky měl k plánům náměstek hejtmana Jan Zborník. "Pendolino jezdit v kraji nebude, protože ze stanice Lipová směrem na Plzeň vede jedna kolej. Co si budeme, pánové, povídat," nechal se slyšet náměstek. Nakonec se nechal přesvědčit o opaku.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Podnikatel Jan Hradecký na snímku z roku 2013
Při rallye v Africe zemřel Jan Hradecký, zakladatel české firmy Botanicus

Podnikatel a mecenáš Jan Hradecký tragicky zemřel při rallye veteránů Classic Safari. Světu zanechal odkaz prostřednictvím své firmy na přírodní kosmetiku...  celý článek

Majitel skupiny KKCG Karel Komárek
Ropný magnát Komárek rozšiřuje IT stopu KKCG. Koupil 70 procent AutoContu

Skupina KKCG podnikatele Karla Komárka koupila 70procentní podíl v předním českém dodavateli informačních technologií AutoCont. Firma o tom informovala ve...  celý článek

Západní vstup do haly byl v den slavnostního otevření nazdoben prapory i...
Amazon před Vánoci hromadně nabírá, práci tu dostane 2500 brigádníků

Americký internetový prodejce Amazon v tuzemsku v předvánoční sezoně nabere 2 500 nových sezonních pracovníků. V České republice aktuálně pro společnost...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.