Cesta z Mariánských Lázní do hlavního města potrvá jen hodinu a půl

Cesta z Mariánských Lázní do hlavního města potrvá jen hodinu a půl | foto: iDNES.cz

Vlak z Mariánek do Prahy zrychlí

  • 6
Hodinu a půl namísto nynějších tří hodin potrvá cesta rychlíkem z Mariánských Lázní do Prahy po modernizované trati. Podmínkou je plánovaná rekonstrukce železničního koridoru mezi Chebem a Planou u Mariánských Lázní. S plány na úpravy trati seznámili zástupci Českých drah vedení krajského úřadu.

Hodinu a půl namísto nynějších tří hodin potrvá cesta rychlíkem z Mariánských Lázní do Prahy po modernizované trati. Podmínkou je plánovaná rekonstrukce železničního koridoru mezi Chebem a Planou u Mariánských Lázní. S plány na úpravy trati seznámili zástupci Českých drah vedení krajského úřadu.

"Myslím si, že z Mariánských Lázní do centra Prahy pojedou pasažéři v soupravách typu Pendolino devadesát minut," řekl přednosta železniční stanice Karlovy Vary Vladimír Omelka.

Přednosta se spolu s dalšími zástupci Českých drah na krajském úřadu zúčastnil diskuse o modernizaci trati. Se zahájením stavebních prací, které celkem přijdou na 4,3 miliardy korun, počítají železničáři příští rok. Trať mezi Chebem a Planou u Mariánských Lázní, která je co do rekonstrukce nejdelší v České republice, má být hotová v roce 2010.

Starosta Mariánských Lázní Luděk Nosek uvítal plány na urychlení železniční dopravy v regionu. "Dostat se z Prahy do Mariánských Lázní po opravené trati je skoro verneovka," konstatoval starosta. Od modernizace železnice si město slibuje především příliv domácích i zahraničních pacientů do lázní.

Místní firmy dostanou práci
Pasažéři budou po regionu cestovat v nových soupravách rychleji i bezpečněji. Podle ředitele plzeňské Správy železniční dopravní cesty Václava Šťastného získá kraj i další výhody. "Karlovarský kraj byl poměrně dlouho odstrkovaný. Stavebním boomem dáme práci lidem. Miliardové obraty při stavebních pracích pomůžou místním firmám i jejich zaměstnancům," upozornil.

Modernizaci cestující poznají na nových zastřešených nástupištích a podchodech. K některým nádražím povedou osvětlené chodníky. Modernizace se týká nádraží v Kynžvartu, Lipové u Chebu, Stebnici, Dolním Žandově i jinde. U trati také vyroste celkem deset kilometrů protihlukových stěn. Na mariánskolázeňském nádraží se prosvětlí střešní konstrukce. Její poškozené litinové prvky opraví specialisté. Přibude zde i výtah pro cestující.

Připomínky měl k plánům náměstek hejtmana Jan Zborník. "Pendolino jezdit v kraji nebude, protože ze stanice Lipová směrem na Plzeň vede jedna kolej. Co si budeme, pánové, povídat," nechal se slyšet náměstek. Nakonec se nechal přesvědčit o opaku.

,