Odtud by regionální vlaky měly jezdit po kolejích tramvají do Mostu a novou tratí dále do Žatce. Celkem by jenom spojení Mostu se Žatcem mělo stát kolem tří miliard korun.
"Jak se ale ukazuje, nejdříve musíme zatlačit na krajské zastupitele, aby podpořili přípravu projektu, který by pak mohl žádat o peníze Evropskou unii. Myslím, že jestli se to povede, evropské peníze sem dorazí," řekl Falbr.
"Německá strana má hotové své plány. My potřebujeme ještě dohodnout využití chátrající trati na Moldavu. Pokud se vše povede, je před námi nechat udělat plány a posudek o vlivu na životní prostředí," uvedl ředitel Dopravního podniku Mostu a Litvínova Milan Dundr.
Právě dopravní společnost vlastněná dvěma městy plány na novou přeshraniční trať s německými partnery již dva roky připravuje.
Na přípravu projektu teď potřebuje deset milionů korun, které by podle Falbra měla na kraji vybojovat Hospodářská a sociální rada kraje. Nová trať by měla vyřešit dopravní problémy s cestováním do připravované strategické průmyslové zóny Triangle u Žatce. Vlaky by navíc kromě lidí mohly vozit i potřebné náklady.