Jsme přesnější, chlubí se České dráhy. Devět z deseti vlaků loni jelo včas

  11:26aktualizováno  11:26
Přesnost vlaků Českých drah loni dosáhla devadesáti procent, což je o 3,8 % lepší výsledek než v roce 2015. Ke zlepšení došlo, i když se na hlavních tratích současně zkrátily doby jízd. Výsledek je ovlivněn z velké části tím, že loni na železnici ubylo výluk souvisejících se stavebním boomem.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Libor TeichmannMAFRA

Vyplývá to ze statistik, které ve středu zveřejnily České dráhy. Statistiky berou za zpožděný vlak každý spoj, který přijede či odjede nejméně o pěti minut jindy, než stanoví jízdní řád. Takové jsou standardy Mezinárodní železniční unie (UIC).

Soukromí dopravci zatím údaje o svých zpožděních nezveřejnili, podle celkových statistik Správy železniční dopravní cesty jsou ale mírně přesnější: celkový průměr za všechny osobní vlaky byl 90,11% přesných jízd, v roce 2015 to bylo 86,8%.

Výrazně přesnější zůstávají spoje na regionálních tratích, kde stoupla přesnost vlaků na 90,9 %. U dálkových vlaků stoupla přesnost ze 72,1 % na 77,8 %, přestože došlo k výraznému zkrácení cestovních časů a zrychlení dopravy na některých tratích. Výrazně klesl počet zpožděných vlaků, a to na 325 tisíc spojů za rok z celkového počtu téměř 2,5 milionu.

Nejčastějšími příčinami zpoždění zůstává křižování vlaků nebo čekání na předjetí vlakem vyšší kategorie, vliv výluk nebo čekání na přípoj a také zvýšená frekvence cestujících, tedy prodloužení pobytu na stanicích z důvodu výstupu a nástupu.

Podle mluvčího Českých drah Petra Štáhlavského mohl dopravce ovlivnit přesnost pouze z 15 %, na straně infrastruktury vzniklo 30 % zdržení a více než 50 % zpoždění připadá na další vlivy mimo železnici. Jde například o střety s vozidly na přejezdech či sražené osoby v kolejišti. Dvě procenta zpoždění si přivezly mezinárodní vlaky ze zahraničí.

Autor:

Nejčtenější

Světové burzy rychle ztrácejí, propad akcií může přivolat recesi i v Česku

Newyorská burza (24. 8. 2015)

Finanční trhy zachvátila „blbá nálada“. Burzy po celém světě již několik dnů v řadě ztrácejí a ani vyhlídky nejsou...

Kvůli kolapsu D1 ministerstvo zvažuje zakázat kamiony v levém pruhu

Odstavené kamiony blokovaly dálnici D1 poblíž obce Jiřice mezi Humpolcem a...

Ministr dopravy Dan Ťok viní z kolapsu dopravy na dálnici D1 především řidiče kamionů a dokonce ve spolupráci s policií...

Elektřina bude luxusní zboží, řekl energetický expert v Rozstřelu

Energetický expert společnosti ENAS Vladimír Štěpán v diskusním pořadu iDNES.cz...

Emisní povolenky budou výrazně v dalších letech zdražovat elektřinu. Už se to děje, domácnosti si v příštím roce...

Dodavatelé elektřiny maskují její zdražení, neopatrní zákazníci mohou prodělat

Ilustrační snímek

Oznamovat špatnou zprávu není příjemné pro nikoho. A dvojnásob to platí pro obchodníky, kteří musí zákazníky informovat...

Protesty žlutých vest drtí ekonomiku Francie. Katastrofa, hlásí ministr

Příznivci hnutí žlutých vest po celé Francii znovu vyšli do ulic, při...

Pozitivní výhledy na růst francouzské ekonomiky začíná zahalovat kouř. Francouzská centrální banka v pondělí kvůli...

Další z rubriky

Ťok dal ultimátum stavební firmě. D1 u Humpolce má dostavět do pondělí

Tiskové konference se po skončení zasedání vlády účastnil premiér Andrej Babiš...

Ministr dopravy Dan Ťok pohrozil česko-italskému sdružení, které modernizuje dálnici D1 u Humpolce. Buď dokončí práce...

Francouzské aerolinky povede poprvé v historii žena

Ředitelka Air France Anne Rigailová.

V čele letecké společnosti Air France stane 17. prosince poprvé žena. Devětačtyřicetiletá Anne Rigailová nahradí...

Z Prahy do Varů pod dvě hodiny. Lázeňské město může přiblížit rychlotrať

Lázeňské centrum Karlových Varů

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) prověřuje ekonomickou efektivitu vysokorychlostní železnice z Kralup nad...

Najdete na iDNES.cz