Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jsme přesnější, chlubí se České dráhy. Devět z deseti vlaků loni jelo včas

  11:26aktualizováno  11:26
Přesnost vlaků Českých drah loni dosáhla devadesáti procent, což je o 3,8 % lepší výsledek než v roce 2015. Ke zlepšení došlo, i když se na hlavních tratích současně zkrátily doby jízd. Výsledek je ovlivněn z velké části tím, že loni na železnici ubylo výluk souvisejících se stavebním boomem.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Libor TeichmannMAFRA

Vyplývá to ze statistik, které ve středu zveřejnily České dráhy. Statistiky berou za zpožděný vlak každý spoj, který přijede či odjede nejméně o pěti minut jindy, než stanoví jízdní řád. Takové jsou standardy Mezinárodní železniční unie (UIC).

Soukromí dopravci zatím údaje o svých zpožděních nezveřejnili, podle celkových statistik Správy železniční dopravní cesty jsou ale mírně přesnější: celkový průměr za všechny osobní vlaky byl 90,11% přesných jízd, v roce 2015 to bylo 86,8%.

Výrazně přesnější zůstávají spoje na regionálních tratích, kde stoupla přesnost vlaků na 90,9 %. U dálkových vlaků stoupla přesnost ze 72,1 % na 77,8 %, přestože došlo k výraznému zkrácení cestovních časů a zrychlení dopravy na některých tratích. Výrazně klesl počet zpožděných vlaků, a to na 325 tisíc spojů za rok z celkového počtu téměř 2,5 milionu.

Nejčastějšími příčinami zpoždění zůstává křižování vlaků nebo čekání na předjetí vlakem vyšší kategorie, vliv výluk nebo čekání na přípoj a také zvýšená frekvence cestujících, tedy prodloužení pobytu na stanicích z důvodu výstupu a nástupu.

Podle mluvčího Českých drah Petra Štáhlavského mohl dopravce ovlivnit přesnost pouze z 15 %, na straně infrastruktury vzniklo 30 % zdržení a více než 50 % zpoždění připadá na další vlivy mimo železnici. Jde například o střety s vozidly na přejezdech či sražené osoby v kolejišti. Dvě procenta zpoždění si přivezly mezinárodní vlaky ze zahraničí.

Autor:


Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



10 LET OD KRIZE: Místo práce jsme stříleli vrtulníky, říká bývalý bankéř Lehmanů

Nik Storonsky, zakladatel a šéf britského bankovního start-upu Revolut.

Před deseti lety oběhly celý svět fotky bankéřů, jak s papírovými krabicemi vyklízejí své kanceláře na Wall Streetu....

KVÍZ: Maturita z piva. Vyzkoušejte se, jak znáte značky, hospody i pijany

Šikovný hospodský umí načepovat hladinku, šnyt i mlíko.

V předchozím pivním kvízu jsme vás zkoušeli hlavně z výroby piva, tentokrát to bude více ze života - co pijeme, jak to...

Pojištění proti pokutám je přitěžující okolnost, rozhodl Nejvyšší správní soud

policie radar měření rychlost celostátní akce

Uzavření pojistky proti pokutám může být ve správním řízení bráno jako přitěžující okolnost, upozornil deník Právo na...

Další z rubriky

Třetím členem vedení Českých drah se stal Radek Dvořák

České dráhy mají novou lokomotivu Vectron

Třetím členem vedení Českých drah se stal dosavadní ředitel odboru koncepce a rozvoje osobní dopravy Radek Dvořák. Do...

Místo přestaveb koupíme nové vlaky, říká nový šéf Českých drah

Miroslav Kupec, předseda představenstva Českých drah (ČD)

České dráhy utratí v příštích deseti letech za nákup nových vozidel a další investice 40 miliard korun. Pustí se i do...

Ministr Ťok podepsal smlouvu na výběr mýta s CzechToll a SkyToll

Ministr dopravy Dan ťok

Ministerstvo dopravy podepsalo desetiletý kontrakt s vítězným konsorciem firem CzechToll a SkyToll, které budou od roku...

Najdete na iDNES.cz