Diskuze
Vlaky v Česku čeká modernizace za 50 miliard. Stát si na ni půjčí z Evropy
Děkujeme za pochopení.
M89i84l86a10n 50V38o94l85e50k
Kolik rychlíků jezdících po koridorech si objednávají kraje? Na zbytku tratí jsou rádi, když vlaky jezdí 100 km/h, tam je zbytečné vyhazovat takové peníze za nové vozy. A už jste vyřešili, kde bude mít RegioJet v Praze základnu?
P66e78t96r 26N11o91v82o41t10n85y
To si musí vyřešit regiojet, ne?
F67r80a31n28t33i13š15e18k 96M69a47t20ě35j41č24e61k
Pokud jednotlivé tratě bude provozovat jedna společnost, tak tím na té trati bude mít nezdravý monopol!
A ta vlakopůjčovna je ještě větší nesmysl. Za peníze daňového poplatníka koupíme vlaky a ty pak půjčíme, aby na nich někdo mohl vydělávat!
M92a59r64t48i17n 26K55a54r30á80s29e81k
Jak monopol? Sluzba je zajisteni prepravy za danych podminek, a na tu sluzbu bude vyberko a vybere se nejlevnejsi firma, s monopolem to nema nic spolecneho....
D47a30n22i49e10l 10D63r92n67e66c
Myslím, že dopravci by si měli konkurovat i vozovým parkem, nejen tím, za kolik jsou schopni ten vlak provozovat.
Smysl má i investice do vozidel, nejen do infrastruktury. Pokud jedete starou neklimatizovanou špinavou popelnicí, pak vlak opravdu může konkurovat jen rychlostí a cenou. Pokud ale jedete v novém čistém klimatizovaném voze s wifi a zásuvkami, pak můžete během cesty dělat i něco na notebooku.
Je třeba počítat nejen s tím, že cesta autem trvá 30 min, zatímco vlakem 45 min, ale i s tím, že ve vlaku 35 min můžete dělát i nějakou jinou činnost.
O tom, čím člověk pojede, rozhoduje rychlost, cena a pohodlí, přičemž to pohodlí je u vlaků očividně často pod akceptovatelnou hranicí.
R63o96m44a30n 96J26e12s55c52h64k11e
Problém je, že všude koleje nevedou. A také spoje ne vždy na sebe navazují.
Já přitom vlak využívám dost, jezdím s ním do hokny a na výlety. Přesto máme auto.
V49l98a33s75t60i78m51i34l 76F96i52a82l33a
Takže to je jasné - zase špatně!
Nadávat pořád na všechno, za všech okolností.
Tak je to správné to je správně české.
J70i76ř57í 97S20c35h76m31i92d36t
Tyhle vlaky se nekupují proto, že se neví o zastaralých tratích, kde by se mělo investovat především, ale proto, že na ně dostaneme peníze z evropských fondů a ty je potřeba vyčerpat, Je do další důkaz nelogičnosti evropských dotací, kdy se bude investovat jen proto, aby se proinvestovalo a tak budou vlaky, u kterých se zdaleka nevyužijí jejich parametry, protože to trať nedovolí. Tak, jak zde léta jezdí pendolino max 160 i když je stavěné na mnohem vyšší rychlost a asi se její využití nedočká ani do konce své životnosti.
F95i66l14i86p 28S39i52r73o38t64e79k
A to si představte, že moje auto po našich dálních jezdí max kolem 140, přestože je stavěné na asi 250. Co navrhujete v tomto případě?
T97o31m87á72š 48T30a22t67í90č68e20k
Jojo, to je zase privatizační úlet. Podnikatel se stane provozovatelem drážní dopravy, aniž by k tomu potřeboval cokoliv jiného než půjčený vlak. To je, jako kdybych si půjčil pokladač asfaltu a šel stavět dálnicu.
V23í20t 58B30r67z14o45b26o86h79a55t72ý
spousta stavebních firem na tomto modelu ovšem funguje
R37o18b56e90r32t 94M34a32t23u28l53a
K čemu jsou moderní vlaky, když můžou jet maximálně rychlostí, kterou by zvládla i parní lokomotiva a někde dokonce i kůň?
P72e55t68r 34N70e14c64h63a12n66i84c53k92ý
Pokud na té trati ani 50 let starý vlak nevyužije svůj výkon naplno, pak výměnu vlaku nepomůže.
J37i97ř70í 47E38r21b76e10n
Jenže ta vlaková souprava má životnost 50 let a je k dispozici skoro hned, zatímco na rekonstrukci tratě (která se v průběhu let bude dělat tak jako tak) je potřeba neuvěřitelné množství razítek - podmíněných tím, že se proti tomu kterému kroku neodvolá kdejaký hejhula z druhého konce republiky.
B58r59o63n91i39s89l71a65v 46G96a94b66r85y74š
Vlaky určitě taky nové, ale i ty tratě by to chtělo stavět nebo aspoň obnovovat.
K97a78r73e21l 32S25t53r15ž52a64n62o62v34s34k85ý
Nové vlaky jsou super, ale na mnoha místech jezdí po sto padesát let starých kolejích.
J12i51ř52í 31E95r19b69e78n
Kde například? Nevím o úseku, kde by mezi lety 1960-2017 nedošlo alespoň k dílčí modernizaci svršku a zabzař. Rád se nechám poučit.
Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?
V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod
Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Zlato raketově zdražilo. Mohou za to Spojené státy, Čína i Rusko
Cena zlata pokořila historické rekordy a podle ekonomů se ještě zdaleka nemusí zastavit. Důvodem...
Sociální sítě jsou nepřítelem hospody, říká šéf obchodu z Prazdroje
Premium Dříve se v hospodě vypilo na jedno posezení více piv, ale byly to spíše desítky. Dneska naopak...
Kansas láká migranty z New Yorku na práci. Zaměstnáme každého, slibuje
„Chcete práci? Přijďte k nám!“ S takovým vzkazem se obrátil starosta Kansas City Quinton Lucas na...
Za pivo i 255 korun. Rozdíly cen jsou v Evropě obrovské, Praha patří mezi levné
Premium Vyrazit na pivo se v Evropě nejvíc prodraží v severských zemích, kde v sobě ceny zahrnují vysoké...
Čínský vývoz do Ruska klesá pod hrozbou amerických sankcí. Moskva to zlehčuje
Čínský vývoz do Ruska klesá. Ukázala to březnová data, podle nichž se tok zboží z z Číny meziročně...