Diskuze
Vlaky v Česku čeká modernizace za 50 miliard. Stát si na ni půjčí z Evropy
Děkujeme za pochopení.
M30i97l46a21n 75V29o52l87e30k
Kolik rychlíků jezdících po koridorech si objednávají kraje? Na zbytku tratí jsou rádi, když vlaky jezdí 100 km/h, tam je zbytečné vyhazovat takové peníze za nové vozy. A už jste vyřešili, kde bude mít RegioJet v Praze základnu?
F12r33a73n13t19i17š12e67k 10M96a39t90ě89j37č47e68k
Pokud jednotlivé tratě bude provozovat jedna společnost, tak tím na té trati bude mít nezdravý monopol!
A ta vlakopůjčovna je ještě větší nesmysl. Za peníze daňového poplatníka koupíme vlaky a ty pak půjčíme, aby na nich někdo mohl vydělávat!
M47a40r16t12i78n 41K31a13r92á38s14e54k
Jak monopol? Sluzba je zajisteni prepravy za danych podminek, a na tu sluzbu bude vyberko a vybere se nejlevnejsi firma, s monopolem to nema nic spolecneho....
D81a76n26i64e57l 90D60r83n56e94c
Myslím, že dopravci by si měli konkurovat i vozovým parkem, nejen tím, za kolik jsou schopni ten vlak provozovat.
Smysl má i investice do vozidel, nejen do infrastruktury. Pokud jedete starou neklimatizovanou špinavou popelnicí, pak vlak opravdu může konkurovat jen rychlostí a cenou. Pokud ale jedete v novém čistém klimatizovaném voze s wifi a zásuvkami, pak můžete během cesty dělat i něco na notebooku.
Je třeba počítat nejen s tím, že cesta autem trvá 30 min, zatímco vlakem 45 min, ale i s tím, že ve vlaku 35 min můžete dělát i nějakou jinou činnost.
O tom, čím člověk pojede, rozhoduje rychlost, cena a pohodlí, přičemž to pohodlí je u vlaků očividně často pod akceptovatelnou hranicí.
R37o13m72a61n 52J89e90s23c17h30k54e
Problém je, že všude koleje nevedou. A také spoje ne vždy na sebe navazují.
Já přitom vlak využívám dost, jezdím s ním do hokny a na výlety. Přesto máme auto.
V43l17a89s93t94i51m69i11l 70F19i80a13l56a
Takže to je jasné - zase špatně!
Nadávat pořád na všechno, za všech okolností.
Tak je to správné to je správně české.
J84i32ř79í 74S42c97h76m62i22d52t
Tyhle vlaky se nekupují proto, že se neví o zastaralých tratích, kde by se mělo investovat především, ale proto, že na ně dostaneme peníze z evropských fondů a ty je potřeba vyčerpat, Je do další důkaz nelogičnosti evropských dotací, kdy se bude investovat jen proto, aby se proinvestovalo a tak budou vlaky, u kterých se zdaleka nevyužijí jejich parametry, protože to trať nedovolí. Tak, jak zde léta jezdí pendolino max 160 i když je stavěné na mnohem vyšší rychlost a asi se její využití nedočká ani do konce své životnosti.
F13i13l38i27p 87S41i21r79o31t82e10k
A to si představte, že moje auto po našich dálních jezdí max kolem 140, přestože je stavěné na asi 250. Co navrhujete v tomto případě?
T48o69m35á69š 61T49a89t82í85č84e56k
Jojo, to je zase privatizační úlet. Podnikatel se stane provozovatelem drážní dopravy, aniž by k tomu potřeboval cokoliv jiného než půjčený vlak. To je, jako kdybych si půjčil pokladač asfaltu a šel stavět dálnicu.
V75í29t 19B26r79z18o53b90o30h64a86t90ý
spousta stavebních firem na tomto modelu ovšem funguje
R66o33b80e69r58t 39M59a30t56u46l62a
K čemu jsou moderní vlaky, když můžou jet maximálně rychlostí, kterou by zvládla i parní lokomotiva a někde dokonce i kůň?
P14e80t58r 85N79e35c66h56a13n22i50c68k31ý
Pokud na té trati ani 50 let starý vlak nevyužije svůj výkon naplno, pak výměnu vlaku nepomůže.
J94i98ř22í 38E18r27b14e48n
Jenže ta vlaková souprava má životnost 50 let a je k dispozici skoro hned, zatímco na rekonstrukci tratě (která se v průběhu let bude dělat tak jako tak) je potřeba neuvěřitelné množství razítek - podmíněných tím, že se proti tomu kterému kroku neodvolá kdejaký hejhula z druhého konce republiky.
B77r94o25n18i22s36l54a95v 79G68a39b66r65y21š
Vlaky určitě taky nové, ale i ty tratě by to chtělo stavět nebo aspoň obnovovat.
K98a59r66e20l 94S96t39r87ž53a81n22o48v63s40k46ý
Nové vlaky jsou super, ale na mnoha místech jezdí po sto padesát let starých kolejích.
J90i47ř28í 57E15r35b84e42n
Kde například? Nevím o úseku, kde by mezi lety 1960-2017 nedošlo alespoň k dílčí modernizaci svršku a zabzař. Rád se nechám poučit.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Místo dvou lvů jen jeden. Minerálka Magnesia po jedenácti letech mění logo
Značka minerální vody Magnesia patřící do portfolia nápojářského gigantu Mattoni 1873 po jedenácti...
Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra
Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...
České dráhy hledají nové sídlo. Musí být v docházkové vzdálenosti od vlaku
Po tříleté pauze se České dráhy pokoušejí najít nové sídlo a vystěhovat se z ministerského podnájmu...
Akcie autopůjčovny Hertz rekordně klesly. Může za to i rozlučka s teslami
Společnost Hertz Global Holdings, která po celém světě provozuje síť autopůjčoven, vykázala téměř...