Diskuze
Vlaky v Česku čeká modernizace za 50 miliard. Stát si na ni půjčí z Evropy
Děkujeme za pochopení.
M30i97l46a21n 75V29o52l87e30k
Kolik rychlíků jezdících po koridorech si objednávají kraje? Na zbytku tratí jsou rádi, když vlaky jezdí 100 km/h, tam je zbytečné vyhazovat takové peníze za nové vozy. A už jste vyřešili, kde bude mít RegioJet v Praze základnu?
F12r33a73n13t19i17š12e67k 10M96a39t90ě89j37č47e68k
Pokud jednotlivé tratě bude provozovat jedna společnost, tak tím na té trati bude mít nezdravý monopol!
A ta vlakopůjčovna je ještě větší nesmysl. Za peníze daňového poplatníka koupíme vlaky a ty pak půjčíme, aby na nich někdo mohl vydělávat!
M47a40r16t12i78n 41K31a13r92á38s14e54k
Jak monopol? Sluzba je zajisteni prepravy za danych podminek, a na tu sluzbu bude vyberko a vybere se nejlevnejsi firma, s monopolem to nema nic spolecneho....
D81a76n26i64e57l 90D60r83n56e94c
Myslím, že dopravci by si měli konkurovat i vozovým parkem, nejen tím, za kolik jsou schopni ten vlak provozovat.
Smysl má i investice do vozidel, nejen do infrastruktury. Pokud jedete starou neklimatizovanou špinavou popelnicí, pak vlak opravdu může konkurovat jen rychlostí a cenou. Pokud ale jedete v novém čistém klimatizovaném voze s wifi a zásuvkami, pak můžete během cesty dělat i něco na notebooku.
Je třeba počítat nejen s tím, že cesta autem trvá 30 min, zatímco vlakem 45 min, ale i s tím, že ve vlaku 35 min můžete dělát i nějakou jinou činnost.
O tom, čím člověk pojede, rozhoduje rychlost, cena a pohodlí, přičemž to pohodlí je u vlaků očividně často pod akceptovatelnou hranicí.
R37o13m72a61n 52J89e90s23c17h30k54e
Problém je, že všude koleje nevedou. A také spoje ne vždy na sebe navazují.
Já přitom vlak využívám dost, jezdím s ním do hokny a na výlety. Přesto máme auto.
V43l17a89s93t94i51m69i11l 70F19i80a13l56a
Takže to je jasné - zase špatně!
Nadávat pořád na všechno, za všech okolností.
Tak je to správné to je správně české.
J84i32ř79í 74S42c97h76m62i22d52t
Tyhle vlaky se nekupují proto, že se neví o zastaralých tratích, kde by se mělo investovat především, ale proto, že na ně dostaneme peníze z evropských fondů a ty je potřeba vyčerpat, Je do další důkaz nelogičnosti evropských dotací, kdy se bude investovat jen proto, aby se proinvestovalo a tak budou vlaky, u kterých se zdaleka nevyužijí jejich parametry, protože to trať nedovolí. Tak, jak zde léta jezdí pendolino max 160 i když je stavěné na mnohem vyšší rychlost a asi se její využití nedočká ani do konce své životnosti.
F13i13l38i27p 87S41i21r79o31t82e10k
A to si představte, že moje auto po našich dálních jezdí max kolem 140, přestože je stavěné na asi 250. Co navrhujete v tomto případě?
T48o69m35á69š 61T49a89t82í85č84e56k
Jojo, to je zase privatizační úlet. Podnikatel se stane provozovatelem drážní dopravy, aniž by k tomu potřeboval cokoliv jiného než půjčený vlak. To je, jako kdybych si půjčil pokladač asfaltu a šel stavět dálnicu.
V75í29t 19B26r79z18o53b90o30h64a86t90ý
spousta stavebních firem na tomto modelu ovšem funguje
R66o33b80e69r58t 39M59a30t56u46l62a
K čemu jsou moderní vlaky, když můžou jet maximálně rychlostí, kterou by zvládla i parní lokomotiva a někde dokonce i kůň?
P14e80t58r 85N79e35c66h56a13n22i50c68k31ý
Pokud na té trati ani 50 let starý vlak nevyužije svůj výkon naplno, pak výměnu vlaku nepomůže.
J94i98ř22í 38E18r27b14e48n
Jenže ta vlaková souprava má životnost 50 let a je k dispozici skoro hned, zatímco na rekonstrukci tratě (která se v průběhu let bude dělat tak jako tak) je potřeba neuvěřitelné množství razítek - podmíněných tím, že se proti tomu kterému kroku neodvolá kdejaký hejhula z druhého konce republiky.
B77r94o25n18i22s36l54a95v 79G68a39b66r65y21š
Vlaky určitě taky nové, ale i ty tratě by to chtělo stavět nebo aspoň obnovovat.
K98a59r66e20l 94S96t39r87ž53a81n22o48v63s40k46ý
Nové vlaky jsou super, ale na mnoha místech jezdí po sto padesát let starých kolejích.
J90i47ř28í 57E15r35b84e42n
Kde například? Nevím o úseku, kde by mezi lety 1960-2017 nedošlo alespoň k dílčí modernizaci svršku a zabzař. Rád se nechám poučit.
Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?
V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod
Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
Za zájezd jen čtvrtinu předem, navrhuje EU. Cestovky s tím mají problém
Premium Předem zaplaťte jen 25 procent a doplatek až čtyři týdny před odjezdem na dovolenou. Takový návrh...
Brusel vyčlenil půl miliardy eur na výroby munice, do Česka jdou tři procenta
Dva české podniky uspěly v konkurenci evropských obranných firem, které se ucházely o finanční...
Ruské tankery mohou způsobit ekologickou katastrofu, varuje švédský ministr
Švédský ministr zahraničí Tobias Billström varuje před ekologickou katastrofou, ke které by mohlo...
Google propustil 28 zaměstnanců, kteří stávkovali kvůli smlouvě s Izraelem
Společnost Google propustila 28 zaměstnanců, kteří protestovali proti smlouvě, kterou firma...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!