Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vlaky mohou během oprav D1 převézt jen zlomek kamionů, varují dopravci

  16:16aktualizováno  16:16
Automobiloví dopravci se obávají komplikací, které mohou příští rok provázet modernizaci dálnice D1. Jednou z možností, jak bránit zácpám, je přesunutí kamionů na železnici. K tomu ale chybí vlakové soupravy i překladiště, informovali zástupci Sdružení dopravců Česmad Bohemia.

Ilustrační snímek | foto: ŘSD

Přesunutí kamionů na železnici podle Česmadu sice dopravě může ulehčit, veškeré komplikace ale nevyřeší. Podle mluvčího sdružení Martina Felixe více pomůže promyšlené organizování objízdných tras, například tím, že se odkloní pouze osobní doprava a kamiony zůstanou na dálnici.

Zhruba pět vlakových souprav by podle Felixe mohlo denně převézt 100 až 200 kamionů. To by podle Česmadu znamenalo ulehčení maximálně od dvou procent kamionů, které nyní denně dálnicí projedou. Potřebné vlakové soupravy navíc nejsou v současné době k dispozici.

Během příštího roku zahájí ŘSD po letech příprav modernizaci dálnice až na pěti

Během příštího roku zahájí ŘSD po letech příprav modernizaci dálnice až na pěti úsecích o celkové délce 40 kilometrů.

Modernizace D1, která přijde na zhruba 24 miliard korun, má začít podle plánu příští rok na jaře. Podle vládního zmocněnce Jiřího Švorce je ale možné, že se zahájení stavby odsune na podzim.

"V tuto chvíli zvažujeme všechny varianty, není jednoznačnou prioritou začít 1. března," řekl iDNES.cz Švorc. Definitivní termín zahájení oprav bude podle něj jasný asi do měsíce.

Zahájení stavby může zdržet právě vyjednávání Ředitelství silnic s Českými drahami nebo jednání s hygieniky. Ti podle dnešních Lidových novin nechtějí dát souhlas se stavbou, dokud jim ministerstvo nedodá podklady o hlukové zátěži dálnice z minulých let. Požadují také, aby se protihlukové zdi nestavěly dodatečně, jak je to běžné, ale hned při přestavbě silnice.

Modernizací projdou nejhorší úseky silnice. Jako první má přijít na řadu rozšíření a oprava mostu Šmejkalka na 24. kilometru za Senohraby.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Technologie jsou zapojeny, úředníci připraveni. Ostrý provoz úsekového měření...
Rychlost na D1 se hlídat nebude. Kvůli zpackanému tendru chybí radary

Nohu z plynu, jinak můžete být až o pět tisíc korun a mít hned tři „trestné“ body na kontu řidiče. Tak úředníci ještě na jaře strašili řidiče mířící po...  celý článek

Letadlo společnosti Ryanair na letišti v Manchesteru. Ilustrační foto
Zvýšíme vám platy i podmínky, slibuje pilotům šéf Ryanairu v dopise

Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair nabídla pilotům výrazné zlepšení platů a podmínek, aby si je udržela. V posledních týdnech musel Ryanair, který...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Rakušané se bouří proti německému mýtnému, podají žalobu u EU

Rakousko podá u Soudního dvora Evropské unie žalobu kvůli plánovanému zavedení mýtného pro osobní automobily v Německu. Oznámil to rakouský ministr dopravy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.