Diskuze
Lidí ve vlacích rychle přibývá, dopravcům pomohla letní poptávka
Děkujeme za pochopení.
J76i93ř28í 26H69o33v65o56r40k78a
Nějak zapomněli zmínit více modrých zón
M85i58c68h23a16l 25Č31e47r96n60ý
jo .. hmmmm
nedavno jsem chtel jet do divadla, mno a zjistil jsem ze posledni spoj mi jede zpatky ve 20:05. (drive posledni mezi 22:00 a 24:00 pouze motorak a vetsinou z 25% plny)
nevim kdo jak premysli o vytizenosti vlaku, ale rusit spoje co apriorne udrzuji verejnou dopravu žadanou a limitovat to pouze na ekonomicky prospesne spoje.. to je cesta do pekel.
osobne to resim porizenim auta a KAKAT na CD
o zpozdeni atp. radsi ani nemluvit, hruza a des poslednich 15 let
K17a64r46e66l 80Ř69e88h10á71č59e93k
O tom, které spoje a v kolik pojedou rozhodují jejich objednavatele. V případě dálkových vlaků Ministerstvo dopravy a v případě regionálních vlaků příslušné krajské úřady.
F94r94a25n14t23i58s34e67k 80K75o16f54r34o62n
Já vidím přímou souvislost s nástupem soukromých dopravců Regiojet a posléze Leoexpres a dalších. V důsledku toho se zcele bezprecedentně zlepšil servis všech dopravců na trati Praha - Ostrava (doprovázeno paradoxně podstatným snížením ceny) a postupně se tato kvalita začíná přenášet na další spoje. Lidi zjistili, že vlaky jsou opravdu kvalitní, že to není ta drahá hrůza, která to byla před nástupem konkurence na železnici a začínají dávat přednost vlaku před jinými druhy dopravy.
Jinak je to přímo učebnicový příklad toho, jaký dopad na kvalitu a cenu má existence monopolu nebo konkurenčního prostředí na trhu.
R72a37d72e84k 65J92a98n10a15t69a
Pozor na společnou hlavní příčinu - a sice kolem 2011 po dlouhých letech jakž takž dokončena modernizace I. koridoru. Tedy zkrácení jízdních dob, růst kapacity, a zvyšení spolehlivosti provozu. To vše má vliv na poměr výnosy/náklady.
To způsobilo obě věci:
1) Vyplatilo se dorpavcům jezdit komerčně (resp. pokusit se o to)
2) Přitáhlo nové cestující na železnici.
A38n80t59o87n63í75n 55V68o28j90á63č72e97k
Cestujících možná přibývá ale vagónů a vlaků ne. Tak v 50% případů co jezdím vlakem stojím třeba i 3 hodiny na chodbě, a co minutu tam projde nějaký jiný naštvaný cestující, že mu blokuji cestu. Mně osobně stání nevadí, ale těm 20 dětem, které jako skautský vedoucí vedu a musím je hlídat, se moc tříhodinové stání v uličce nelíbí.
K11a11r72e23l 38Ř79e98h11á20č22e13k
Asi je hrozný problém zajistit si místenku, hlavně když dnes je zdarma
P17a42v25e25l 15M65r94l93í88k
Dobré zprávy :) Čím víc lidí, tím lepší servis a cena ve vlacích a větší pohoda na silnicích :) Ještě by to chtělo zvyšovat na železnici podíl nákladní dopravy.
J55i75ř42í 97K45o14c14u30r46e35k
Tojo, ale když budete chtít postavit kontejnerové překladiště, tak se zvedne vlna odporu, jelikož si spousta lidí myslí, že to půjde i bez něj. Jakoby snad i tramvaje mohly jezdit bez vozovny...
P42ř98e98m39e70k 83H92o79m69o30l16a
Proto mezi Prahou a Berounem ubíraj soupravy elefantů a jezdí jedna narvaná?
R68o28m68a55n 80P31o60l40á63č62e95k
Řvete na ROPID a kraj
J82a51n 35K68o73b76ě34r75s78k63ý
Tak hlavně si ty cestující udržet. Pokud to dopadne jak na trati Plzeň-Most kde jezdí dva dopravci s nekompatibilním tarifem s nemožností koupit si jízdenku která platí u obou dopravců tak to asi moc cestujících lákat nebude a na dráhu se vykašlou.
J83i78ř14í 18V12a53n41k
Osobně mi víc vadí Ostrava-Olomouc -Praha ,Nevím proč ale nepříjde mi správné připustit si konkurenci na nejfrekventovanější trase ,tyhle koridory mají být státem chráněné,poté se nemůžeme divit že ČD jsou ztrátové a dopadneme tak, že postupně nám tu budou jezdit všichni jen né čeští dopravci.Těm zbudou jen koridory které nikdo nechce, ale dělat se musí.Takhle vyšachovat už jsme se nechali v tolika odvětvích.Jediné co je natom pozitivní je že regio i leo jsou české společnosti a platí daně u nás.Ovšem jak dlouho budou vzdorovat zahraničnímu kapitálu a odkoupí je nějaký velký fond toť otázka času
P21e85t34r 73B82á85č56a
Na dovolenou vlakem, boze muj
A jeste pod stan do kempu, to je apson zivot a dovolena
V72á51c64l82a52v 88K82a72f45t39a25n
Za mě ideální dovolená :)
P86e45t24r 28N12e45c53h37a14n44i88c51k72ý
Ještě bych vzpomněl nešvar osekávání posledních spojů. Ten značně brzdí zvýšenou poptávku po železniční dopravě. K čemu je slušné spojení tam, když se nemám jak vrátit zpět? A nejen to, vynechané poslední a první spoje, taktové díry a spousty poznámek v jízdním řádu (jeden jede jen v pátek, jiný jen o víkendu, jiný jen během školního vyučování atd.) doslova ničí možnosti cestování na delší relace, rozbíjí různé přestupní vazby a způsobuje mnohem větší problémy při zpoždění a ujetí přípojů. Stát by se fakt mohl zamyslet jestli by ,vzhledem k pozitivním hospodářským výsledkům a vyšší popularitě železnice, neobjednal plnohodnotnou taktovou dopravu na všech rychlíkových a expresních linkách, tak jak to funguje v civilizovaných zemích jako je Německo,Rakousko, Švýcarsko a Nizozemí.
P28e16t97r 51N76e71c94h10a64n77i94c31k22ý
Važme si toho co máme. V poměru cena / kvalita jsme vysoko na evropské špičce. Ve většině evrospkých zemí na západ od nás máte štěstí, když cestujete za cenu jízdy autem v jednom člověku, obyčejné jízdné jsou už násobky takové ceny. Vozový park se za posledních několik let rapidně zkvalitnil, zásuvky začínají být standard mimo hlavní tratě a na nejdůležitějších tepnách je wifi. Opět něco, co není úplně běžné na západě, případně je dodatečně zpoplatněné. Co si teda musíme udržet je jakási tarifní integrace železnice, kdy odkudkoli kamkoli můžete jet na jednu jízdenku a libovolnou cestou o maximální kilometrické délce. Dále pak obdobu Inkaret ať už se to bude jmenovat jakkoliv, která odměňuje pravidelné cestující na rozličných relacích. Horší to je s infrastrukturou, která kapacitně nedostačuje na většině hlavních tratích, na mnoha místech jsou přetížené jednokolejky a někde vedou tratě jak podle koňky císařpána. Jen to chce mít jednotný koncept rozvoje a to pro celé kraje a aglomerace, ne adhoc stavění a bourání jak to zrovna přijde úředníkovi pod ruku. Pokud ruším lokálku, ukážu nový koncept, který obsluhuje oblast. Pokud modernizuji, tak plánuji jak z modernizace získat co nejvyšší užitek. Při rychlosti stavebnictví v ČR je to však holé scifi.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
Švédsko se připravuje na válku. Investuje nejen do energetické infrastruktury
Švédsko se připravuje na možný válečný střet s Ruskem. V současné době se zaměřuje zejména na...
Na léto jsme připraveni. Letiště Heathrow čeká nejrušnější sezonu v historii
Největší londýnské letiště očekává letos historicky nejrušnější letní prázdninovou sezonu. Počet...
Česko může být vzorem racionálního přístupu k závislostem, říká adiktolog
Oblast závislostí nepatří mezi priority, které by politici kandidující do nadcházejících voleb do...
Kurýři preferují flexibilitu. Tu ale ohrožuje nová evropská legislativa
Pokud nová evropská legislativa omezí flexibilitu, kurýři a partnerští řidiči taxislužby raději...