Pro Afričany by tento krok představoval splnění dlouhodobého záměru vylepšit si image převzetím celosvětově známého jména a expandovat na rozvinuté trhy.
Významného a o poznání většího bratra by tak dostal Plzeňský Prazdroj, který již do skupiny Jihoafrických pivovarů patří déle dva roky. Celá skupina spolu s Millerem by se stala druhým největším výrobcem piva na světě po americkém Anheuser Busch.
Obě strany obchodu již dříve potvrdily, že jednání probíhají. O tom, že transakce je na spadnutí, psaly v poslední době i jiné deníky, například Wall Street Journal. Podle dosavadních zpráv by Afričané měli zaplatit pět miliard dolarů.
Investiční bankéři považují tuto cenu za výhodný obchod pro SAB, ale vesměs považují rozhodnutí Afričanů za velmi odvážné. Objevují se i hlasy, že americká dvojka by pro SAB (osmý největší pivovar na světě) mohla být příliš velké sousto.
"Málokdo na světě dokáže řídit rozvoj značky tak dobře, jako Philip Morris je jedním z nejlepších značkových manažerů ve světě. A pokud nedokázali s Millerem pohnout, proč by měl být jihoafrický tým jiný," uvedl MIke Lawrenson, analytik Coronation Fund Managers z Kapského města.
Nedůvěra analytiků vychází hlavně ze skutečnosti, že SAB se dosud profiloval jako skupina operující v rozvíjejích se zemích jako je její domácí trh nebo právě střední Evropa. Odklon k zavedené značce, která se prodává hlavně ve Spojených státech, tedy finanční odborníci vnímají jako změnu strategie.
Přinos transakce má spúočéívat v tom, že SAB bude schopna prosadit piva Miller i mimo USA.