Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejsme v Česku na prodej, vidím tu pokrok, říká nejvyšší šéf Vodafonu

  8:02aktualizováno  8:02
Přestože Vodafone v Česku nezažívá zrovna nejlepší časy, jeho celosvětový šéf Vittorio Colao je s výsledky firmy spokojený. „Nikoliv s její pozicí,“ dodává Ital v exkluzivním rozhovoru pro MF DNES. Zlobí ho zejména sdílení sítí mezi konkurenty z O2 a T-Mobilu, proti kterému chce bojovat.

Výkonný ředitel Vodafonu Vittorio Colao (29. dubna 2015). | foto:  Dan Materna, MAFRA

Konkrétní čísla o hospodaření firmy neuvedl kvůli posunutému účetnímu roku, který končí v březnu. Firma je na burze, a tudíž i její šéf musí počkat na oficiální oznámení. Přesto Colao naznačil pozitivní vývoj.

„Musím říci, že se nám v Česku daří lépe, všechny ukazatele jdou správným směrem a já jsem s dosaženým pokrokem spokojený,“ uvedl bez dalších podrobností třiapadesátiletý elegán, který se během rozhovoru pochlubil novými hodinkami Apple Watch na ruce.

Zároveň vyvrátil spekulace, že by v byl v Česku Vodafone na prodej. „Netrávil bych tu dva dny schůzkami s obchodními partnery a lidmi z firmy, kdybychom tady náš byznys prodávali. Jsme spokojení s výkonem firmy, nikoliv s její pozicí. Nejsme tu na prodej,“ uvedl přímo.

Firma podle něj chce růst zejména v Evropě a hodlá posilovat i v dalších částech telekomunikačního byznysu. „Chci, aby Vodafone byla plně integrovaná společnost, která dělá mobilní sítě, pevné i širokopásmové připojení, televizní služby, které jsme spustily v řadě zemí včetně Velké Británie. Ale také jsme silní ve službách pro firmy,“ vyjmenovává.

Růst má jít cestou vlastních investic, ale také nákupů firem. Aktuální spekulace o námluvách se skupinou Liberty Global o získání kabelového operátora UPC komentovat nechtěl. „Nikdy nekomentuji žádná vyjednávání. Nechci hovořit přímo o UPC, ale obecně musí každá akvizice dávat smysl zejména finančně,“ uvedl neurčitě Colao, který stojí v čele svého času druhé největší telekomunikační firmy světa sedm let.

O pozici světové dvojky za China Mobile firma zřejmě přišla odchodem z USA, kde začátkem roku 2014 prodala svůj podíl ve společném podniku s Verizonem za rekordních 130 miliard dolarů.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Mobilní internet - ilustrační foto
Twisto míří s odloženými platbami do Polska. Dostalo injekci 5 milionů eur

Digitální platební služba Twisto získala od holandské ING Group a rakouské pojišťovny UNIQA investici ve výši pěti milionů eur. Ta poslouží na rozvoj služeb v...  celý článek

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.