„Získat 169 tisíc nových zákazníků od začátku roku 2006 považujeme za velký úspěch. Saturovaný mobilní trh a silná konkurence ale vyžadují expanzi i do nových oblastí, a proto je nutné překročit hranice mobilního trhu a oslovit nové skupiny zákazníků,“ uvedl generální ředitel Vodafone ČR Grahame Maher.
Podíl tarifních zákazníků Vodafone se ve srovnání s minulým čtvrtletím udržel na stejné úrovni a tvoří 53 procent z celkového počtu. U konkurence se tento údaj pohybuje kolem 34 procent u T-Mobile a 37 procent u O2.
Průměrný výnos na zákazníka dosahoval na konci září 670 korun za měsíc. T-Mobile od jednoho klienta dostával v průměru 490 korun měsíčně a O2 o 15 korun více.
Vodafone zveřejnil také finanční výsledky za celou skupinu. V prvním pololetí zvýšil operátor hrubý zisk (EBITDA) o 5,7 procenta na 6,24 miliardy liber, tedy 260 miliard Kč. V konečníém vyjádření ale firma vykázala ztrátu přes pět miliard liber, především kvůli obtížím v Německu a Itálii, uvedla agentura AP.
Tržby za fiskální pololetí, které se uzavřelo 30. září, dosáhly 15,6 miliardy liber.
Aktivity v České republice si Vodafone chválí. „Naše nejnovější akvizice si vedou velmi dobře. Organický růst tržeb za služby v první polovině roku dosáhl 31,3 procenta v Rumunsku a 14,4 procenta v České republice,“ uvedla společnost v tiskové zprávě.