Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen loni vyrobil více párků než aut

  10:49aktualizováno  10:49
Je německá automobilka Volkswagen spíše výrobcem párků a kečupu, který má vedle toho ještě lukrativní automobilový byznys? Čísla o prodaných kusech by mohla k takovým závěrům svádět. Je to pochopitelně nadsázka. Loni však automobilka prodala více párků než aut.

Balené klobásy v továrně VW ve Wolfsburgu | foto: AP

Volkswagen párky vyrábí už přes čtyřicet let. Podle zdrojů deníku Die Welt se loni v hlavním sídle Volkswagenu ve Wolfsburgu vyrobilo 7,8 milionu různých druhů párků a klobás, tedy o desetinu více než předloni. Aut s písmeny VW ve znaku se za stejnou dobu vyrobilo 6,12 milionů, napsal deník Sme.sk.

„Můj dík patří zhruba třiceti pracovníkům řeznictví, jejichž velké nadšení umožnilo tento růst,“ uvedl v deníku Die Welt gastronomický šéf VW Martin Cordes. Růst podle něj táhnou podnikové restaurace, prodej v supermarketech v okolí Wolfsburgu i prodeje novinky s názvem Heaven and Hell (nebe a peklo)

Řeznictví Volkswagenu se nachází v areálu centrály firmy ve Wolfsburgu. Jeho specialitou je párek s příchutí kari, složený z vepřového masa a koření. Automobilka jeho výrobu odstartovala před čtyřiceti lety a zjistila, že zaměstnanci tyto párky milují, napsal deník Wall Street Journal.

Řeznictví plánuje instalovat nové technologie, které umožní firmě získat licenci pro vývoz párků do fabrik Volkswagenu ve Španělsku, Belgii, Velké Británii a do dalších zemí.

Počátek řeznictví je však staršího data než výroba párků. Vzniklo už v roce 1930, v době založení fabriky, kdy bylo zvykem, aby společnost zajišťovala veškeré služby od bydlení po gastronomii. „Kari klobása je součástí kultury Volkswagenu,“ vyjádřil se finanční ředitel Hans-Dieter Poetsch.

Párky i kečup Volkswagenu nekončí jen v kantýnách firmy, distribuují se i do některých německých řetězců. Největší podíl na výrobě mají kari párky, kterých se loni vyrobilo 6,3 milionů kusů.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Prodejna Datart u metra Anděl.
Další miliardová fúze. Datart se spojí se skupinou HP Tronic

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) schválil jednu z největších transakcí na trhu s elektronikou. Obchodní řetězec Datart se spojí se skupinou HP...  celý článek

IKEA (Ilustrační snímek).
Konec luštění návodů. IKEA kupuje firmu na hodinové manžele TaskRabbit

Švédský nábytkářský řetězec IKEA se dohodl na koupi společnosti TaskRabbit, která zprostředkovává pracovníky pro drobné domácí práce, například montáž nábytku,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.