Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Volkswagenu docházejí díly, omezil výrobu v největší wolfsburgské továrně

  8:00aktualizováno  8:00
Německý automobilový koncern Volkswagen musel omezit výrobu v částech své největší továrny v domovském Wolfsburgu. Podobná situace je i v dalších dvou továrnách. Problémy automobilka vysvětlila nedostatkem dílů poté, co její dodavatelská firma odmítla dodržet plán dodávek.
Jeden ze závodů Volkswagenu (Ilustrační foto)

Jeden ze závodů Volkswagenu (Ilustrační foto) | foto: Reuters

I přes stále živou aféru Dieselgate nemá Volkswagen problémy s poptávkou po jeho autech - naopak, v pololetí se opět vyšvihl na pozici globální jedničky v prodejích (více zde). Z Německa řízený koncern ale v cestě za kýženým potvrzením tohoto primátu (za celý rok se mu to ještě nikdy nepovedlo) aktuálně trápí druhá strana řetězce - tedy dodavatelé.

Aféra Dieselgate

„Dodavatel přerušil smluvně dohodnutou dodávku součástí,“ vysvětlila to podle agentury Reuters automobilka v e-mailovém sdělení. K dopadům na produkci a na zaměstnance se ale odmítla konkrétněji vyjádřit.

Výpadek se týká největší továrny celého koncernu. Ta v domovském Wolfsburgu vyrábí modely Golf, Tiguan nebo Touran. Továrna zaměstnává zhruba šedesát tisíc lidí a ve špičce dokáže vyrobit až 3 800 aut denně.

Německý list Bild s odvoláním na interní sdělení vysoce postaveným manažerům napsal, že zásoby materiálu v tomto klíčovém firemním závodě vydrží pouze tento týden. Objemy výroby v příštím týdnu tak prý už není možné zaručit.

Krácení provozu hrozí i v dalších dvou továrnách

Mluvčí automobilky uvedla, že s nedostatkem součástí pro výrobu převodovek se potýká také závod ve městě Kassel v centrálním Německu. Více než šestnáct tisíc pracovníků tu vyrábí kromě převodovek také další automobilové součásti a elektrické motory.

Všechny články o aféře Dieselgate najdete zde

Dva zdroje blízké automobilce sdělily, že obdobné problémy má také závod Volkswagenu v severoněmeckém Emdenu, kde jistá společnost zastavila tento měsíc dodávky potahů na sedačky.

Volkswagen se potýká s následky emisního skandálu, který firmu stojí miliardy eur. Analytici očekávají, že největší evropská automobilka bude od svých dodavatelů zřejmě požadovat snížení cen, aby mohla zmírnit náklady na tuto aféru.

Tudíž zatímco zákazníkům jsou podvody s motory (soudě podle vysokých prodejů) víceméně jedno, mnohem větší problémy by kvůli nim ve finále mohli mít právě dodavatelé.

Autoři: ,



Nejčtenější

Muslimové ve vánoční reklamě nás urážejí, vzkazují lidé řetězci Tesco

V reklamě Tesca ve Velké Británii má svou roli i muslimská rodina.

Jen pár dní po prvním odvysílání se vánoční reklama obchodního řetězce Tesco ve Velké Británii stala terčem kritiky....

Kazítka ve spotřebičích zakážeme, plánuje EU. Chce jejich delší životnost

Ilustrační snímek

Evropský parlament vytáhl do boje proti spotřebičům na jedno použití, proti věcem se zabudovaným defektem, který má...



Nový ford i milion. Stát vybral šťastlivce, kteří sbírali účtenky

Účtenkovka při svém startu uživatele zarazila šíří požadovaných povolení.

Ve středu proběhlo vůbec první slosování státní účtenkové loterie. Kolem sedmé hodiny večerní, kdy měly být na adrese...

Gigantická zakázka na letadla: klient si u Airbusu objednal 430 letadel

letadlo Airbus A320neo

Pouštní Dubaj se na několik dní proměnila v obří tržiště letadel. V jednom určitě nezklame. Jak se už stalo zvykem,...

Česko se stává tygrem střední Evropy. Ekonomika mohutně roste

Řezač plamenem

Česká ekonomika i v prázdninovém vlažnějším módu mohutně rostla. Od července do září, meziročně zvýšila výkon o pět...

Další z rubriky

Pietro Filipi mění majitele, 80 procent módní značky získal investor Mička

Pietro Filipi

Společnost C2H českého investora Michala Mičky koupila 80 procent české módní značky Pietro Filipi od zakladatele firmy...

PPF získala 40procentní podíl ve skupině e-shopů Mall Group a v Heurece

Sídlo společnosti PPF v pražských Dejvicích

Skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera získala 40procentní podíl ve skupině e-shopů Mall Group a srovnávači cen...

Víc práce o víkendu nechceme, hrozí stávkou odbory ve Škodě

Výroba nové Škody Yeti v Kvasinách

Odbory ve Škodě Auto rozvířily emoce hned na začátku kolektivního jednání o pracovních podmínkách v příštím roce....



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.