Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen prudce zvýšil svůj zisk, daří se mu v Asii i Americe

  11:21aktualizováno  12:48
Volkswagenu se zatím letos rekordně daří. Automobilka od ledna do března vydělala 1,7 miliardy eur, více než trojnásobek oproti loňsku. Rekordní jsou i prodeje značek největší evropské automobilky, vůbec poprvé v jednom čtvrtletí skupina prodala přes dva miliony vozů.

Nový model Volkswagen Jetta slaví úspěch zejména na americkém trhu. Ilustrační foto | foto: Volkswagen

Za více než trojnásobným růstem stojí úspěch nových modelů v Severní Americe, východní Evropě i na rozvíjejících se trzích Asie.

Zisk po zdanění Volkswagenu letos za čtvrtletí vyskočil na 1,71 miliardy eur (41 miliard korun) z loňských 473 milionů eur. Škodovka v této době prodala 181 tisíc vozů, loni to bylo o čtyřicet tisíc méně. Čtvrtletní prodeje letos ukazují, že by česká automobilka tímto tempem loňský rekord netrhla. V roce 2010 prodala firma celosvětově 762 tisíc vozů.

Značky koncernu Volkswagen

Volkswagen, Audi, Škoda, Seat, Lamborghini, Porsche, Bentley, Bugatti a Scania

 

Prudce se Škodovce vyhoupl i provozní zisk. Ze sto milionů eur na 187 milionů eur, tedy 4,5 miliardy korun.

Volkswagenu stouply tržby o 31 procent na 37,47 miliardy eur. Provozní zisk, který nezahrnuje hospodaření aktivit v Číně, stoupl na 2,91 miliardy eur a překonal dohady analytiků, kteří čekali zisk jen 2,19 miliardy eur.

Již dříve společnost uvedla, že její celkový prodej v prvním čtvrtletí stoupl o 14 procent na rekordních 1,97 milionu vozů.

Volkswagen je největším výrobcem automobilů v Evropě. Do roku 2018 se chce stát největším výrobcem automobilů na světě, dosud tento post drží japonská Toyota.

Jeho možný další růst by mohla zajistit italská značka Alfa Romeo, po které údajně vedení firmy pokukuje. Fiat ji ale nechce pustit.

Autoři: , ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek
Žádné změny ve Škodě Auto nechystáme, vzkazuje Volkswagen do Čech

Německý automobilový koncern Volkswagen v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá, uvedl mluvčí německého koncernu. Reagoval tak na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.