Volkswagen v Evropě dál roste, aféře navzdory. Klesá mu však tržní podíl

  12:28aktualizováno  12:28
Prodeje nových osobních aut v Evropě dál rostou, především díky silné poptávce v řadě jihoevropských zemích. Odbyt nových vozů roste už 25 měsíců v řadě. Na číslech za září, která zveřejnila Asociace evropských výrobců automobilů, zatím ještě není vůbec vidět prakticky dopad aféry s naftovými motory koncernu Volkswagen.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Reuters

Prodeje všech značek koncernu VW v září rostly. K datům je však potřeba přistupovat opatrně: nejde o reálné prodeje, ale reálné registrace nových vozů. Vzhledem k čekacím dobám na nové auto jsou například v září registrovaná auta, které si zákazníci objednali například v červnu či červenci. „Můžeme očekávat, že určitý pokles nových objednávek nastane přinejmenším u aut s dieselovými motory do doby, než zákazníci získají jistotu o tom, že nová auta skutečně splňují emisní limity,“ uvedl Jan Linhart z KPMG.

Přesto data ukazují velmi dobrou situaci na trhu. Prodeje rostou 25 měsíců v řadě a růst vykazují prakticky všechny hlavní trhy. Podle ACEA růstu pomáhají pokračující programy na podporu výměny starších vozidel za nová a ekonomické zotavování v jižní Evropě. Například ve Španělsku prodej meziročně vzrostl o 22,5 procenta. V Německu se odbyt zvýšil o 4,8 procenta, což představuje nejmenší nárůst z velkých unijních trhů.

V Evropě se za prvních devět měsíců prodalo 10,4 milionu osobních aut. I přes pozitivní vývoj ještě trh není zdaleka na číslech před krizí: vrchol byl v roce 2007, kdy prodeje dosáhly za tři čtvrtletí téměř 12 milionů vozů.

Celý koncern Volkswagen zaznamenal za září růst o 8,3 %, zatímco trh rostl téměř o desetinu. Nad průměrem evropského trhu byla s desetinovým růstem například Škoda Auto. Koncernu VW klesl nepatrně tržní podíl: za celý rok má 25 % celého trhu, loni měl za prvních devět měsíců 25,3%.

Růst vykazují prakticky všechny velké značky. Zajímavý je i souboj asijských výrobců. Například Nissan se dostal v září před Toyotu, výrazně ztrácí naopak Mitsubishi.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Banku s „hodným bankéřem“ spolkne Moneta. Přejmenuje se na Air Bank

Air Bank už dlouho láká nové klienty úspěšnou televizní kampaní se zlým a...

Obchod za dvacet miliard výrazně změní rozložení sil v českém bankovnictví. Po spojení Monety, Air Bank a části Home...



Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Dámská a pánská volenka za 100 tisíc. Sezona tanečních startuje

Taneční pro mládež v tak masovém měřítku jsou unikát, který má obdoby jen na...

Kdo z absolventů tanečních by si nepamatoval, jak při střídavé mazurce vyzkoušel hned několik tanečních partnerů? Pro...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Další z rubriky

Aero představilo nový letoun L-39NG za účasti vládní špičky

Nová stíhačka L-39NG na oficiálním představení Aera Vodochody

Na pátečním „roll-outu“ společnost Aero Vodochody poprvé představila finální podobu nového letounu L-39NG. Letoun by...

Češi si připlatí i za další značku piva, ceny zvyší také Bernard

Stanislav Bernard

Rodinný pivovar Bernard z Humpolce od 29. října zdraží svá piva. Cenu sudového moku zvýší v průměru o 70 haléřů,...

Módní trh na roztrhání. Česko si vyhlédl další německý e-shop

Čísla by nám měli usnadnit orientaci ve velikostech, občas to bývá ale naopak....

Nové e-shopy dál vstupují na český trh s módou. Krátce po vstupu německého Zalanda expanduje do České republiky další...



Najdete na iDNES.cz