Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Paradox dieselgate: Volkswagen prodává nejvíc na světě, zisk však padá

  9:58aktualizováno  9:58
Německý automobilový koncern Volkswagen - pod nějž patří i česká Škoda Auto - v letošním prvním pololetí opět vystřídal japonského konkurenta Toyota Motor v čele světového automobilového trhu. I přesto ale zaznamenal koncern velký propad zisku. Můžou za to jeho podvody, které vyústily v aféru dieselgate.
Původní tepelná elektrárna Volkswagenu v německém Wolfsburgu (Ilustrační snímek)

Původní tepelná elektrárna Volkswagenu v německém Wolfsburgu (Ilustrační snímek) | foto: Reuters

Toyota ve čtvrtek podle agentury DPA oznámila, že její odbyt v pololetí meziročně klesl o 0,6 procenta na 4,99 milionu vozů. Volkswagen již ve středu ohlásil nárůst prodeje o 1,5 procenta na 5,12 milionu vozů.

Stejného primátu - tedy větších prodejů v prvním pololetí - dosáhl Volkswagen poprvé už loni (psali jsme zde). Prozatím se mu ale nepovedlo ovládnout statistiky za celý rok.

Volkswagen předstihl Toyotu v prodeji navzdory svému loňskému skandálu kolem manipulací s testy emisí u naftových motorů (vše o dieselgate čtěte zde). Tedy i přesto, že aféra stála za personálním zemětřesením v nejvyšším managementu a mnoho energie a miliard eur stály a nadále stojí i spory s poškozenými zákazníky (o posledním vývoji v USA čtěte zde).

Na zisku se dieselgate projevila pořádně

To se také projevilo na ve čtvrtek zveřejněných hospodářských výsledcích německé firmy. Čistý zisk německého automobilového koncernu Volkswagen se v prvním pololetí meziročně propadl o 37 procent na 3,6 miliardy eur (97 miliard korun).

Bez zahrnutí mimořádných položek, které souvisí právě s aférou, by v pololetí provozní zisk podle výpočtů firmy stoupl o sedm procent na 7,5 miliardy eur.

„Dvojsečné“ období, kdy na jednu stranu firma těží z dobrých prodejů, ale na druhou stranu doplácí na své minulé podvody, ještě nejspíš nějakou dobu potrvá. Skupina totiž upozornila, že si dala stranou dalších 2,2 miliardy eur na uhrazení mimořádných nákladů spojených opět právě s emisním skandálem.

Toyotu zbrzdila odstávka ve výrobě

Na odbyt Toyoty mělo letos negativní dopad několikadenní přerušení výroby v japonských továrnách, jež bylo důsledkem nedostatku oceli po výbuchu v ocelárně Aichi Steel.

Třetí místo na světovém automobilovém trhu v prvním pololetí obsadila americká automobilka General Motors, jejíž odbyt dosáhl 4,76 milionu vozů, napsala agentura AFP.

V celém loňském roce Toyota prodala 10,15 milionu vozů, zatímco odbyt Volkswagenu činil 9,93 milionu vozů. Francouzská automobilka Renault aktuálně předpovídá, že světový automobilový trh vykáže v letošním roce nárůst o zhruba 1,7 procenta.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

DM drogerie (ilustrační snímek)
Drogerie dm příští rok spustí internetový obchod. Prodeje táhne bio

Drogerie dm, největší evropská síť s drogistickým zbožím, spustí v příštím roce v Česku internetový obchod. Firmě se v tuzemsku daří, za poslední rok zvýšila...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.