Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vrátili se další klienti Sunny Days uvízlí na Džerbě, zvažují právní kroky

  8:04aktualizováno  11:40
Klienti cestovní kanceláře Sunny Days, kteří v úterý uvízli na tuniském ostrově Džerba, už přiletěli do Česka. Na brněnském letišti přistáli před půl desátou dopoledne. Znepokojení zákazníci již e-mailem podali hromadnou stížnost a plánují další právní kroky.

Klienti Sunny Days čekají na letadlo na brněnském letišti. (16. srpna 2009) | foto: Otto Ballon Mierny, MAFRA

Se zpožděním dnes v noci z Brna odletěli i klienti cestovní kanceláře, které dovolená na Džerbě teprve čekala. Na odlet čekali od úterního večera, letadlo nakonec odletělo dnes v 01:40.

Do Brna se k odletu podle serveru tn.cz museli přesunout i zákazníci Sunny Days z Ostravy; zhruba v 19:00 je na severu Moravy vyzvedl autobus. Z Brna tak mělo odletět 50 lidí do Tunisu a 45 přímo na Džerbu.

Původně měli turisté z Džerby přiletět v úterý ve 14:00, poté byl přílet přeložen na dnešních 4:00. Podle informací z webu brněnského letiště jejich letadlo nakonec přistálo v 9:21.

Turista: V Tunisku nevysvětlili důvod zpoždění

Zástupci Sunny Days v Tunisku podle klientů nevysvětlili důvod zpoždění odletu ani neupřesnili čas náhradních spojů. "Řekli nám, že se to mění
každou minutou a že co chvíli se poletí. Nejdřív jsme jeli na letiště o
půlnoci, kde jsme i s malými dětmi čekali další čtyři hodiny," řekl ČTK
Zbyněk Kudera z Luhačovic.

Podle něj byly nejméně dvě rodiny po celou dobu zájezdu ubytovány v
náhradním hotelu v Tunisu, který měl horší vybavení než původně
zarezervovaný hotel na ostrově Džerba. V pokojích například nebyly
kuchyňské kouty ani lednice.

"Zpáteční let byl bez vody a bez jídla. Vodu nám nakonec věnoval kapitán letadla SkyEurope. Čekáme, že se nám cestovní kancelář na naši stížnost ozve, jinak pravděpodobně podnikneme nějaké právní kroky, protože si tam s námi dělali, co chtěli," dodal Kudera.

Informační šum mezi cestovkou a aerolinkami

Cestovní kancelář tvrdí, že zákazníky o odkladu předem informovala. Podle televize Nova cestovka ale nejprve uváděla, že spojení zajistí společnost ČSA; ta přitom o žádné objednávce nevěděla. Do Džerby nakonec směřoval letoun SkyEurope.

"Jde o cestující cestovní společnosti Sunny Days, kteří se na letišti prokázali letenkou na ostrov Džerba. V letovém řádu ale žádný podobný let nebyl naplánován, šlo zřejmě o nedorozumění či informační šum mezi Sunny Days a leteckými společnostmi," popsal ČTK situaci v úterý večer ředitel letiště v Brně Tuřanech Tomáš Plaček.

Problémy s dodržením termínů dovolených měla CK Sunny Days již o víkendu. Lidé od soboty do pondělka čekali na let do Tuniska.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Majitel skupiny KKCG Karel Komárek
Ropný magnát Komárek rozšiřuje IT stopu KKCG. Koupil 70 procent AutoContu

Skupina KKCG podnikatele Karla Komárka koupila 70procentní podíl v předním českém dodavateli informačních technologií AutoCont. Firma o tom informovala ve...  celý článek

Víčka, plastová, plast
Některé firmy už nekupují víčka na charitu. Zájem lidí nepolevuje

Některé společnosti v Česku končí s výkupem plastových víček či snižují jejich výkupní cenu. Jejich sbíráním lidé pomáhají zejména rodinám s handicapovanými...  celý článek

Zubař, ilustrace
Lepší strava, rovnátka, nadstandardy. Češi si připlácí 5 tisíc ročně

Šetrná metoda odstranění křečových žil, speciální genetické testy v těhotenství, lepší strava v nemocnici. Čeští pacienti jsou ochotni si připlatit čím dál víc...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.