Klienti Sunny Days čekají na letadlo na brněnském letišti. (16. srpna 2009)

Klienti Sunny Days čekají na letadlo na brněnském letišti. (16. srpna 2009) | foto: Otto Ballon Mierny, MAFRA

Vrátili se další klienti Sunny Days uvízlí na Džerbě, zvažují právní kroky

  • 14
Klienti cestovní kanceláře Sunny Days, kteří v úterý uvízli na tuniském ostrově Džerba, už přiletěli do Česka. Na brněnském letišti přistáli před půl desátou dopoledne. Znepokojení zákazníci již e-mailem podali hromadnou stížnost a plánují další právní kroky.

Se zpožděním dnes v noci z Brna odletěli i klienti cestovní kanceláře, které dovolená na Džerbě teprve čekala. Na odlet čekali od úterního večera, letadlo nakonec odletělo dnes v 01:40.

Do Brna se k odletu podle serveru tn.cz museli přesunout i zákazníci Sunny Days z Ostravy; zhruba v 19:00 je na severu Moravy vyzvedl autobus. Z Brna tak mělo odletět 50 lidí do Tunisu a 45 přímo na Džerbu.

Původně měli turisté z Džerby přiletět v úterý ve 14:00, poté byl přílet přeložen na dnešních 4:00. Podle informací z webu brněnského letiště jejich letadlo nakonec přistálo v 9:21.

Turista: V Tunisku nevysvětlili důvod zpoždění

Zástupci Sunny Days v Tunisku podle klientů nevysvětlili důvod zpoždění odletu ani neupřesnili čas náhradních spojů. "Řekli nám, že se to mění
každou minutou a že co chvíli se poletí. Nejdřív jsme jeli na letiště o
půlnoci, kde jsme i s malými dětmi čekali další čtyři hodiny," řekl ČTK
Zbyněk Kudera z Luhačovic.

Podle něj byly nejméně dvě rodiny po celou dobu zájezdu ubytovány v
náhradním hotelu v Tunisu, který měl horší vybavení než původně
zarezervovaný hotel na ostrově Džerba. V pokojích například nebyly
kuchyňské kouty ani lednice.

"Zpáteční let byl bez vody a bez jídla. Vodu nám nakonec věnoval kapitán letadla SkyEurope. Čekáme, že se nám cestovní kancelář na naši stížnost ozve, jinak pravděpodobně podnikneme nějaké právní kroky, protože si tam s námi dělali, co chtěli," dodal Kudera.

Informační šum mezi cestovkou a aerolinkami

Cestovní kancelář tvrdí, že zákazníky o odkladu předem informovala. Podle televize Nova cestovka ale nejprve uváděla, že spojení zajistí společnost ČSA; ta přitom o žádné objednávce nevěděla. Do Džerby nakonec směřoval letoun SkyEurope.

"Jde o cestující cestovní společnosti Sunny Days, kteří se na letišti prokázali letenkou na ostrov Džerba. V letovém řádu ale žádný podobný let nebyl naplánován, šlo zřejmě o nedorozumění či informační šum mezi Sunny Days a leteckými společnostmi," popsal ČTK situaci v úterý večer ředitel letiště v Brně Tuřanech Tomáš Plaček.

Problémy s dodržením termínů dovolených měla CK Sunny Days již o víkendu. Lidé od soboty do pondělka čekali na let do Tuniska.

,