Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hamé vyvezla kojenecké výživy do Číny, razí si cestu do Súdánu

  13:47aktualizováno  13:47
Potravinářský koncern Hamé, který vyrábí tisíce výrobků pod několika značkami včetně Hamé, Otma či Veselá pastýřka, rozvíjí byznys v několika zemích Afriky. Do zemí jako je Súdán a Etiopie chce vyvážet třeba kojenecké výživy nebo paštiky.

Hamé na zahraničním veletrhu. Ilustrační snímek. | foto: Hamé

"Když jsem s tím přišel, všichni se mi smáli. Afrika je nejchudší, ale nejvíce rozvíjející se region. Začínají tam být peníze," vysvětluje plány generální ředitel Hamé Martin Štrupl.

Firma by chtěla mít na kontinentu svůj vlastní závod, to je však vzdálená budoucnost. "Teď hledáme distributory. Máme první kontakty zejména v Sudánu, v Etiopii, v Ghaně a Senegalu," dodal šéf Hamé. Na tyto trhy chce potravinářská firma prorazit s vybraným sortimentem zahrnujícím kojeneckou výživu, masové produkty, paštiky a kečupy. Zároveň hledá v Africe suroviny pro vlastní výrobu.

Export nabývá pro Hamé v posledních letech na významu také proto, že tuzemský trh stagnuje. "Český spotřebitel je ještě opatrnější," shrnul Štrupl loňský rok. Firma 52 procent výroby exportovala, celkové tržby z výrobní činnosti a importu čtvrtý rok za sebou stouply, a sice na 5,131 miliardy korun. Za růst vděčí Hamé právě exportu, a to zejména na Slovensko, do Maďarska a Ruska. Společnost chce dál expandovat na východní trhy, například do Kazachstánu či Uzbekistánu.

Plíživý vstup do Číny

Loni výrobce paštik, hotových jídel nebo dětské výživy vyvezl první kontejner (s kojeneckou výživou) do Číny. Podle Štrupla jsou na tomto trhu v podstatě všichni velcí světoví výrobci potravin, firma však v asijské zemi volí opatrnou expanzi. "Trh je sice obrovský z hlediska spotřebitelů, ale zároveň i obrovsky drahý na vstup," vysvětlil Štrupl s tím, že Hamé jde cestou jednorázových dodávek přes distributory a neinvestuje zatím do reklamních kampaní.

Hamé má devět výrobních závodů, z toho sedm v ČR. Zaměstnává zhruba 2 350 zaměstnanců. Produktová řada zahrnuje 1 700 různých výrobků, které se vyvážejí do čtyřiceti zemí. Portfolio výrobků ze 45 procent tvoří masové výrobky, z pětiny zeleninové a rajčatové a z 15 procent sladké výrobky a potraviny pro děti.

Firma letos obměňuje část sortimentu, tři nové chutě paštiky Májka například nabídne ve skle, rozšiřuje také řadu hotových jídel. Plánuje investovat 220 milionů, (o více než 60 milionů více než loni), kromě jiného do produkce marmelád a džemů ve svém závodě v Podivíně.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek
Žádné změny ve Škodě Auto nechystáme, vzkazuje Volkswagen do Čech

Německý automobilový koncern Volkswagen v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá, uvedl mluvčí německého koncernu. Reagoval tak na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.