Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VW bude hledat nového šéfa, starý nemá podporu

  11:22aktualizováno  11:22
Dny Bernda Pischetsriedera v čele představenstva Volkswagenu jsou podle všeho sečteny. Šéf dozorčí rady největší automobilky v Evropě Ferdinand Piëch to alespoň naznačil v rozhovoru pro Wall Street Journal Europe. Piëch v rozhovoru otevřeně zapochyboval zda má Pischetsrieder ve VW ještě nějakou budoucnost.

Bernd Pischetsrieder - Šéf Volkswagenu Bernd Pischetsrieder | foto: Profimedia.cz

Pischetsriederův kontrakt vyprší v roce 2007. Piëch sám konstatoval, že by hlasoval pro jeho prodloužení. To by ale mohlo v dozorčí radě narazit na odpor zástupců zaměstnanců.

„Neznám v Německu žádný podnik, kde by mohl někdo přežít navzdory deseti zamítavým hlasům od zaměstnanců,“ řekl Piëch.

Volkswagen bojuje s nadbytečnými kapacitami a oznámil už radikální ozdravnou kúru. Ohroženo je 20 tisíc pracovních míst, napsal deník Welt.

V dozorčí radě VW disponují zaměstnanci i zástupci akcionářů deseti hlasy. Hlas předsedy Ferdinanda Piëch se počítá za dva a akcionáři by tak mohli Pischetsriederovo setrvání prosadit, upozornil Welt.

Pravděpodobnější je ale hledání nějakého kompromisu. Tím spíš, že ani Pischetsrieder si nedává velké naděje. „Ani já neznám představenstvo, které může zůstat i proti vůli deseti zástupců zaměstnanců,“ řekl listu Financial Times.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ředitel Hamé Martin Štrupl
Stát nemá co mluvit do marží a dvojí kvality, říká šéf Hamé

Výši přirážek a problém dvojí kvality má vyřešit trh a ne vláda, říká v rozhovoru pro iDNES.cz ředitel potravinářské firmy Hamé Martin Štrupl. Hlavním...  celý článek

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.