Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Komisařka v dopise šéfovi VW: Evropany odškodněte stejně jako Američany

  9:36aktualizováno  9:36
Pětadvacet tisíc korun odškodnění, pokud se vašeho vozu týká emisní skandál. Tuto částku by měl Volkswagen platit nejen v Americe, ale také v Evropě. V dopise vedení německé automobilky to navrhla evropská komisařka pro vnitřní trh, průmysl a podnikání Elžbieta Bieńkowská.

V nadcházející reklamní kampani německé automobilky Volkswagen již nebude její logo provázet slogan "Das Auto". | foto: Profimedia.cz

Požádala také o podrobné informace o autech, kterých se skandál týká. Vyplývá to z dopisu, který byl adresován generálnímu řediteli Volkswagenu Matthiasi Müllerovi a o kterém informuje agentura Reuters.

Volkswagen v USA nabídl majitelům dotčených vozů kompenzaci v hodnotě 1000 dolarů (25 tisíc Kč), aby získal zpět jejich důvěru. Müller navíc tento měsíc nevyloučil, že Volkswagen odkoupí některé automobily, jichž se v USA problém týká.

Americké ministerstvo spravedlnosti tento měsíc podalo na Volkswagen civilní žalobu kvůli tomu, že do téměř 600 tisíc naftových vozů v USA instaloval zařízení, které umožňovalo skrývat při testech emisí vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Volkswagen již dříve přiznal, že software umožňující manipulovat s emisními testy instaloval do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě. Skandál se týká i 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.

V Evropské unii Volkswagen v důsledku této kauzy svolá k úpravě zhruba 8,5 milionu aut. Bieńkowská v dopise požaduje přesné počty dotčených aut v jednotlivých členských zemích a technické podrobnosti o „nápravných opatřeních“. Eurokomisařka se ve čtvrtek s Müllerem setká v Bruselu.

Autor:



Nejčtenější

Železnici hrozí chaos. Vláda zaskočila dopravce jízdným zdarma

(ilustrační snímek)

Plán vlády Andreje Babiše s bezplatným nebo téměř bezplatným jízdným na železnici pro studenty a seniory zaskočil...

Rasistické! Zákazníkům H&M vadí „opice v džungli“ na mikině tmavého chlapce

Rasistická reklama společnosti H&M.

Společnost H&M se omluvila za obrázek, kde má na sobě dítě tmavé pleti mikinu s nápisem „Nejvíc cool opice v džungli“....



Destabilizoval chod agentury a končí. Ministr odvolal šéfa CzechInvestu

Šéf CzechInvestu Karel Kučera

Ministr průmyslu Tomáš Hüner odvolal generálního ředitele vládní agentury na podporu podnikání CzechInvest Karla...

PŘEHLEDNĚ: Bankovní účty pod kontrolou. Startuje revoluce v bankovnictví

internetové bankovnictví, platba, internet, účet, banka, počítač, peníze

Bankovní trh se o víkendu výrazně promění. V sobotu totiž začíná platit nový zákon o platebním styku, který finančním...

Vlaky zdarma na Slovensku: jsou přecpané, penzisté si připlácejí 1. třídu

Vlaky slovenské železniční společnosti ZSSK

Slovensko zavedlo bezplatné jízdné pro žáky, studenty a seniory už v roce 2014. A doteď toto rozhodnutí budí emoce....

Další z rubriky

Diesely nikdo nechce. V britských automobilkách hrozí masivní propouštění

(Ilustrační snímek)

Pracovníci automobilového průmyslu ve Velké Británii mají důvod k obavám. Snaha o ukončení provozu dieselových vozidel...

Rasistická kampaň H&M má dohru. Řetězec zavírá obchody v Jižní Africe

Rasistická reklama společnosti H&M.

Reklama švédské oděvní společnosti H&M s černošským chlapcem v mikině „nejhustší opice v džungli“ vyvolala v Jižní...

Bezemisní elektrárny převzaly žezlo energetiky Spojeného království

Islandská geotermální elektrárna Hellisheiði

Britové loni poprvé v dějinách vyrobili víc elektřiny z obnovitelných zdrojů a jádra než v uhelných a plynových...

Najdete na iDNES.cz