Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Ze současné situace vyjdeme silnější, věří po skandálu šéf Volkswagenu

  20:52aktualizováno  20:52
Pomoc zákazníkům, kteří mají vozy s podvodným software na měření emisí a decentralizace vedení, po níž značky a regiony získají větší samostatnost. Nový šéf Volkswagenu Matthias Müller představil pět kroků pro novou orientaci koncernu. Věří, že firma ze situace vyjde silnější, než byla.

Druhou prioritou Volkswagenu je podle Müllera důsledné pokračování a dokončení vyšetřování směřujícího k vysvětlení událostí. | foto: Reuters

„Musíme zaměřit pohled nad rámec aktuální situace a vytvořit předpoklady pro to, aby se mohl Volkswagen úspěšně rozvíjet,“ řekl Matthias Müller ve středu ve Wolfsburgu.

Zároveň představil pětibodový plán, jehož prostřednictvím chce zajistit, aby Volkswagen patřil i v budoucnosti mezi vedoucí výrobce automobilů na světě. Müller je přesvědčen, že „Volkswagen vyjde ze současné situace silnější než kdy dřív.“ A dodal, že v příštím roce představí pilíře „Strategie 2025“.

Řešení emisního skandálu

Nejdůležitější je podle Müllera pomoc zákazníkům, kteří jsou dotčeni situací kolem vznětových motorů. „Kolem našich zákazníků se točí veškerá práce našich 600 tisíc zaměstnanců po celém světě,“ řekl. Realizace konkrétních technických řešení bude zahájena v součinnosti se Spolkovým úřadem pro silniční provoz KBA (Kraftfahrtbundesamt) v lednu 2016.

Druhou prioritou Volkswagenu je důsledné pokračování a dokončení vyšetřování směřujícího k vysvětlení událostí. „Musíme najít pravdu a poučit se z ní,“ prohlásil Müller. Podle Müllera musejí osoby, zodpovědné za příslušné události, počítat s tvrdými následky.

Změna v managementu a strategii koncernu

Müller však chce prioritně decentralizovat vedení koncernu. Značky a regiony pak získají větší samostatnost. Představenstvo se bude starat mimo jiné o strategie společné pro všechny značky, aby bylo možné využívat synergie a efektivně vynakládat koncernové zdroje. „Důkladně prověříme aktuální portfolio více než 300 modelů, včetně přesného vyčíslení ziskovosti každého jednotlivého modelu,“ řekl Müller.

Koncern hodlá zároveň změnit svoji pracovní kulturu. „Potřebujeme kulturu otevřenosti a spolupráce,“ řekl Müller, který dodal, že po každém ve Volkswagenu požaduje také více odvahy, kreativity a podnikavosti.

Müller zároveň představil pátý pilíř, kterým má být takzvaná Strategie 2025. Její prioritou je kvalitativní růst vozů německého koncernu. Automobilka novou strategii představí v polovině příštího roku.

Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů aut s naftovými motory po celém světě instaloval software, který umožňuje manipulovat s výsledky měření emisí. Skandál srazil tržní hodnotu podniku o třetinu, donutil k odchodu generálního ředitele společnosti a vedl k vyšetřování po celém světě.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Projekt od počátku čelil kritice ze strany ekologů a způsobil masivní odsun...
V Kyrgyzstánu mohou kvůli Liglassu padat hlavy, firma varuje před arbitráží

Obvinění z blamáže i volání po padání hlav ve vládě zní v Kyrgyzstánu v souvislosti s aférou okolo české firmy Liglass Trading. Ta měla podle dohody s...  celý článek

Ilustrační snímek
Toalety ucpalo 100 000 eur v bankovkách. Švýcaři zjišťují jejich původ

Nad neobvyklým nálezem, který učinili na toaletách jedné z ženevských bank, si nyní láme hlavu švýcarská policie. Záchody finančního domu a posléze i tří...  celý článek

Muslimka se modlí v mešitě ve filipínském Paranaque během prvního dne postního
Rovnost ženám při dědění majetku. Tunisko se chystá zrušit diskriminaci

Jen kvůli svému pohlaví přicházejí ženy v Tunisku o majetek po příbuzných. Oproti svým bratrům dostanou ženy z dědictví mnohem menší část, ve většině případů...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.