Druhou prioritou Volkswagenu je podle Müllera důsledné pokračování a dokončení vyšetřování směřujícího k vysvětlení událostí.

Druhou prioritou Volkswagenu je podle Müllera důsledné pokračování a dokončení vyšetřování směřujícího k vysvětlení událostí. | foto: Reuters

Ze současné situace vyjdeme silnější, věří po skandálu šéf Volkswagenu

  • 22
Pomoc zákazníkům, kteří mají vozy s podvodným software na měření emisí a decentralizace vedení, po níž značky a regiony získají větší samostatnost. Nový šéf Volkswagenu Matthias Müller představil pět kroků pro novou orientaci koncernu. Věří, že firma ze situace vyjde silnější, než byla.

„Musíme zaměřit pohled nad rámec aktuální situace a vytvořit předpoklady pro to, aby se mohl Volkswagen úspěšně rozvíjet,“ řekl Matthias Müller ve středu ve Wolfsburgu.

Zároveň představil pětibodový plán, jehož prostřednictvím chce zajistit, aby Volkswagen patřil i v budoucnosti mezi vedoucí výrobce automobilů na světě. Müller je přesvědčen, že „Volkswagen vyjde ze současné situace silnější než kdy dřív.“ A dodal, že v příštím roce představí pilíře „Strategie 2025“.

Řešení emisního skandálu

Nejdůležitější je podle Müllera pomoc zákazníkům, kteří jsou dotčeni situací kolem vznětových motorů. „Kolem našich zákazníků se točí veškerá práce našich 600 tisíc zaměstnanců po celém světě,“ řekl. Realizace konkrétních technických řešení bude zahájena v součinnosti se Spolkovým úřadem pro silniční provoz KBA (Kraftfahrtbundesamt) v lednu 2016.

Druhou prioritou Volkswagenu je důsledné pokračování a dokončení vyšetřování směřujícího k vysvětlení událostí. „Musíme najít pravdu a poučit se z ní,“ prohlásil Müller. Podle Müllera musejí osoby, zodpovědné za příslušné události, počítat s tvrdými následky.

Změna v managementu a strategii koncernu

Müller však chce prioritně decentralizovat vedení koncernu. Značky a regiony pak získají větší samostatnost. Představenstvo se bude starat mimo jiné o strategie společné pro všechny značky, aby bylo možné využívat synergie a efektivně vynakládat koncernové zdroje. „Důkladně prověříme aktuální portfolio více než 300 modelů, včetně přesného vyčíslení ziskovosti každého jednotlivého modelu,“ řekl Müller.

Koncern hodlá zároveň změnit svoji pracovní kulturu. „Potřebujeme kulturu otevřenosti a spolupráce,“ řekl Müller, který dodal, že po každém ve Volkswagenu požaduje také více odvahy, kreativity a podnikavosti.

Müller zároveň představil pátý pilíř, kterým má být takzvaná Strategie 2025. Její prioritou je kvalitativní růst vozů německého koncernu. Automobilka novou strategii představí v polovině příštího roku.

Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů aut s naftovými motory po celém světě instaloval software, který umožňuje manipulovat s výsledky měření emisí. Skandál srazil tržní hodnotu podniku o třetinu, donutil k odchodu generálního ředitele společnosti a vedl k vyšetřování po celém světě.