Cílem zeštíhlení má být obnovení ziskovosti základní značky VW. Ta za loňský rok jen těsně překročila vyrovnanou bilanci, třebaže celý koncern výrazně zvýšil ziskovost.
"V příštích třech letech bude tímto restrukturalizačním programem dotčeno přímo a nepřímo až 20 tisíc zaměstnanců značky Volkswagen Passenger Car," uvedla společnost po zasedání představenstva.
Zprávy o propouštění se objevovaly už dříve. V úterý si VW uvolnil k velkým personálním změnám ruce, když se dohodl s odborovým svazem IG Metall, že přes 13 tisíc zaměstnanců koncernu bude moci odejít do předčasného důchodu ve věku 58 a půl roku.
Potom budou smět odpočívat doma a budou dostávat skoro stejně vysoký čistý příjem jako do nynějška. A to až do svých 62 let, kdy budou mít nárok na normální státní penzi. - více zde
Mluvčí automobilky Škoda Auto Jaroslav Černý řekl, že restrukturalizace se Škody netýká. Je to podle něho věc pouze značky Volkswagen.
Zástupci vedení Škody Auto v poslední době naopak opakovaně prohlašují, že po loňském rekordním prodeji očekávají další významné zvyšování odbytu. Má k tomu přispět jak letošní rozběh čtvrté modelové řady roomster, tak zvyšování výroby v zahraničních závodech, včetně plánovaných výrob vozů Škoda v Rusku a Číně.