Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VW svolá v Německu k úpravám 2,4 milionu aut, z toho 300 tisíc škodovek

  8:43aktualizováno  8:43
Německá automobilová skupina Volkswagen svolá k úpravám zařízení pro kontrolu emisí jen v Německu 2,46 milionu vozů s naftovými motory. Technické úpravy nelegálního softwaru se z toho mají týkat i 286 970 vozů české dceřiné automobilky Škoda, napsal německý list Die Welt bez udání zdrojů.
Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Reuters

Německé ministerstvo dopravy už v polovině října uvedlo, že Volkswagen bude muset v Německu svolat k povinné opravě zhruba 2,4 milionu vozů, které jsou vybaveny softwarem umožňujícím falšovat testy emisí oxidů dusíku. Volkswagen v září přiznal, že tento software instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut, včetně 1,2 milionu škodovek.

Aféra Dieselgate

Podle listu Die Welt svolá Volkswagen do servisů 1,54 milionu aut své vlajkové značky VW. Svolávací akce se má dále týkat zhruba 532 tisíc vozů Audi a asi 105 tisíc aut španělské dceřiné automobilky Seat. Volkswagen to podle agentury Reuters zatím nekomentoval.

Volkswagen už dříve sdělil, že v celé Evropě se skandál bude týkat 8,5 milionu naftových automobilů. Skupina si na krytí nákladů skandálu odložila ze zisku posledního čtvrtletí stranou 6,7 miliardy eur (181 miliard korun).

Úprava většiny naftových automobilů bude trvat méně než hodinu, plyne z plánů společnosti Volkswagen pro svolávání těchto vozů v Evropské unii. Německý úřad pro motorová vozidla (KBA) minulý týden již tyto úpravy schválil pro více než 90 procent vozů.

Podle analytiků by po zahrnutí pokut a výdajů na právní spory mohly dosáhnout až 40 miliard eur.

VW věděl o nadměrné spotřebě dřív, než to přiznal

Vedení německé automobilky Volkswagen vědělo o nesrovnalostech mezi deklarovanou a skutečnou spotřebou u některých vozů o rok dříve, než to firma na počátku listopadu zveřejnila. Napsal to německý nedělník Bild am Sonntag bez udání konkrétnějších zdrojů. Mluvčí Volkswagenu zprávu popřel a potvrdil dosavadní verzi.

Bild uvádí, že tehdejší šéf Volkswagenu Martin Winterkorn se na jaře po informacích o nadměrné spotřebě rozhodl stáhnout z trhu model Polo TDI BlueMotion, u nějž spotřeba překračovala o 18 procent udávanou hodnotu. List však podle agentury Reuters necitoval své zdroje odděleně.

Volkswagen jako důvod stažení vozu Polo TDI BlueMotion uváděl slabý prodej. Mluvčí firmy dnes toto vysvětlení potvrdil: „Prodej BlueMotion TDI Polo byl na všech trzích zastaven kvůli nízké poptávce. V současnosti testujeme všechny modely vyrobené od roku 2012 s ohledem na odchylky v emisích CO2 od udávaných hodnot,“ řekl mluvčí.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Překlep, zkažený žaludek, či bohyně vítězství. Jak vznikly slavné značky

Vytvořit silnou značku je předpokladem podnikatelského úspěchu. Na jméně totiž spočívá velká část firemní identity. Zatímco některé značky se prostě jmenují po...  celý článek

Ilustrační foto
Uber dostal v Londýně stopku. Město mu neprodlouží licenci

Londýn se rozhodl, že alternativní taxislužbě Uber neobnoví provozní licenci. Ta globální firmě vyprší na konci září. Uber má v Londýně přes 40 tisíc řidičů....  celý článek

Letadlo německé společnosti Air Berlin. Ilustrační foto
Většina zaměstnanců by mohla zůstat, plánují aerolinky Air Berlin

Až čtyři pětiny z 6 500 zaměstnanců insolventních aerolinek Air Berlin by nemusely přijít o své místo. Vyplývá to z jednání se společnostmi Lufthansa a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.