Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VW začal s propouštěním. Nejprve dobrovolným

  11:46aktualizováno  11:46
Stejně jako zaměstnanci Opelu se mohou začít bát o svou práci i lidé z německého koncernu Volkswagen. Největší evropský výrobce automobilů zatím výpovědi nerozdává. Vyzval ale zaměstnance, aby odešli dobrovolně. Kolik lidí se s automobilkou rozloučí, firemní leták neuvádí.

Pischetsrieder o zachování míst:: „To si nikdo nemůže dovolit.“ Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

O propouštění se poprvé začalo mluvit v září. Podle listu Frankfurter Allgemeine Zeitung má firmu opustit 14 tisíc lidí, a to především v Německu. - více zde

Nyní automobilka vyzvala k odchodu zaměstnance v závodě Wolfsburg. S propouštěním se loni musely smířit i tisíce zaměstnanců jiné německé automobilky, společnosti Opel. Ta plán o krácení pracovních míst zveřejnila před rokem. V lednu už měla na stole téměř šest tisíc žádostí o dobrovolný odchod spojený s vysokým odstupným. - více zde

Volkswagen ale na německém trhu nemá vůbec snadnou pozici. Jeho generální ředitel Bernd Pischetsrieder sice uvedl, že Volkswagen má v závodech na západě Německa několik tisíc zaměstnanců nadbytečných, zároveň se ale už dříve zavázal, že prakticky až do roku 2011 propouštět nebude. Na zářijovém autosalonu ale Pischetsrieder naznačil, jak se asi situace bude vyvíjet, když poznamenal, že "to si nikdo nemůže dovolit". - více zde

Provozy VW v Německu celkem zaměstnávají okolo 100 tisíc lidí. Podnikový materiál uvádí, že zaměstnanci mezi 57 až 61 roky, kteří z podniku odejdou, mohou dostat 85 procent svého čistého příjmu, než dosáhnou důchodového věku.

Mladší zaměstnanci dostanou jiné nabídky a možnost zkrácení pracovní doby za odpovídající nižší mzdu. Například 42letý zaměstnanec s odpracovanými 13 roky a ve mzdové třídě 18 může dostat jako kompenzaci najednou 75 499 eur.

Nabídka rivala DaimlerChrysler, který zruší až 8500 míst v divizi Mercedes, je ale velkorysejší. Daimler si dal na program stranou 950 milionů eur, což je v průměru 110 000 eur na hlavu.

"DaimlerChrysler chce zredukovat stav nejrychleji, jak to půjde," řekl analytik z banky Dresdner Kleinwort Wasserstein. "Volkswagen platí méně a počítá s dlouhodobější redukcí," citovala analytika agentura Reuters.

Volkswagen ve čtvrtek zveřejnil i svoje provozní výsledky. I když zisk ve 3. čtvrtletí zvýšil o polovinu na 586 milionů eur, zůstal daleko za očekáváním trhu. Analytici totiž koncernu, jehož součástí je i česká Škoda Auto, prognózovali 717 milionů eur.

Autoři: , ,



Nejčtenější

Prodavači jsou dražší než vysokoškoláci. Anomálie však dlouho nevydrží

(ilustrační snímek)

Současný trh práce zažívá anomálie v odměňování. Kdo hledá práci, může si u dané firmy říct víc, než mají stávající...

Kaufland na pranýři. Zákazníci si stěžují na chybějící zboží i dlouhé fronty

(Ilustrační snímek)

Kaufland prožívá těžké období. Na jedné straně se snaží otočit vnímání lidí, že je „jen levný“, na druhé straně bojuje...



Problémy vyřešíme, chce to ale čas, říká finanční ředitel Kauflandu

Finanční ředitel Kauflandu Jan Stupka obsluhoval zákazníky u pokladny na...

Finanční ředitel Kauflandu Jan Stupka (54) působí v tomto německém obchodním řetězci, kde je zvykem rozhovory...

Na jižní Moravě jsou vyšší mzdy než v Praze. Firmy si přetahují lidi

Ilustrační snímek

Platy na jižní Moravě jdou do extrému, firmy totiž dorovnávají nejvyšší platy konkurentů. Hospodářská komora před...

Motýlí efekt a duha na českých bankovkách. Podívejte se na nové prvky

Státní tiskárna cenin představila nové ochranné prvky, které budou na...

Státní tiskárna cenin slaví devadesát let od svého vzniku. Významné jubileum spojila s unikátní výstavou cenin, kde má...

Další z rubriky

ČEZ pokračuje ve větrné expanzi, ve Francii postaví své první elektrárny

Větrný park ČEZ v německém Cheinitz-Zethlingenu

Snaha polostátního gigantu ČEZ přebarvit se alespoň zčásti nazeleno pokračuje. Na konci roku by měla firma zahájit...

Podezřele levné stavební nabídky budou mít utrum, stát víc ocení kvalitu

Asfaltér Josef Horák pracuje jako řidič finišeru na dostavbě dálnice D8 u...

Úředníci ministerstva dopravy dostanou manuál, který by je měl upozornit na podezřele nízkou cenu ve výběrových...

Čechům chutnají biopotraviny čím dál víc, předloni za ně dali 2,5 miliardy

Byznys s biopotravinami v Česku dál roste. Lidé za ně v roce 2016 utratili 2,55 miliardy korun, obrat firem přesáhl...

Najdete na iDNES.cz