O propouštění se poprvé začalo mluvit v září. Podle listu Frankfurter Allgemeine Zeitung má firmu opustit 14 tisíc lidí, a to především v Německu. - více zde
Nyní automobilka vyzvala k odchodu zaměstnance v závodě Wolfsburg. S propouštěním se loni musely smířit i tisíce zaměstnanců jiné německé automobilky, společnosti Opel. Ta plán o krácení pracovních míst zveřejnila před rokem. V lednu už měla na stole téměř šest tisíc žádostí o dobrovolný odchod spojený s vysokým odstupným. - více zde
Volkswagen ale na německém trhu nemá vůbec snadnou pozici. Jeho generální ředitel Bernd Pischetsrieder sice uvedl, že Volkswagen má v závodech na západě Německa několik tisíc zaměstnanců nadbytečných, zároveň se ale už dříve zavázal, že prakticky až do roku 2011 propouštět nebude. Na zářijovém autosalonu ale Pischetsrieder naznačil, jak se asi situace bude vyvíjet, když poznamenal, že "to si nikdo nemůže dovolit". - více zde
Provozy VW v Německu celkem zaměstnávají okolo 100 tisíc lidí. Podnikový materiál uvádí, že zaměstnanci mezi 57 až 61 roky, kteří z podniku odejdou, mohou dostat 85 procent svého čistého příjmu, než dosáhnou důchodového věku.
Mladší zaměstnanci dostanou jiné nabídky a možnost zkrácení pracovní doby za odpovídající nižší mzdu. Například 42letý zaměstnanec s odpracovanými 13 roky a ve mzdové třídě 18 může dostat jako kompenzaci najednou 75 499 eur.
Nabídka rivala DaimlerChrysler, který zruší až 8500 míst v divizi Mercedes, je ale velkorysejší. Daimler si dal na program stranou 950 milionů eur, což je v průměru 110 000 eur na hlavu.
"DaimlerChrysler chce zredukovat stav nejrychleji, jak to půjde," řekl analytik z banky Dresdner Kleinwort Wasserstein. "Volkswagen platí méně a počítá s dlouhodobější redukcí," citovala analytika agentura Reuters.
Volkswagen ve čtvrtek zveřejnil i svoje provozní výsledky. I když zisk ve 3. čtvrtletí zvýšil o polovinu na 586 milionů eur, zůstal daleko za očekáváním trhu. Analytici totiž koncernu, jehož součástí je i česká Škoda Auto, prognózovali 717 milionů eur.