Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Svolávání zfixlovaných dieselů VW začne v Česku v pondělí, oznámil koncern

  15:48aktualizováno  15:48
Koncern Volkswagen začne v pondělí v Česku svolávat první vozy se vznětovými motory schopnými obcházet homologační emisní měření do servisů v rámci tzv. aféry Dieselgate. V první vlně půjde o modely Volkswagen Amarok, Volkswagen Golf, Audi A4, A5 a Q5, a Seat Exeo s motory 2,0 TDI, kterým v servisech budou aktualizovat software.
Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Reuters

Majitelé aut budou ve spolupráci s ministerstvem dopravy postupně oslovováni dopisy s návodem, jak postupovat. Škodovky přijdou na řadu později. Na dotaz médií to v pátek uvedl mluvčí dovozce vozů koncernu VW do ČR Jan Klíma.

V Česku se akce bude týkat asi 58 tisíc vozů VW, Audi a Seat a přibližně 106 tisíc škodovek. Servisní zásah bude v závislosti na modelu vozidla trvat půl hodiny až hodinu a bude bezplatný.

Zahájení a průběh servisní akce je v rámci koncernu Volkswagen koordinovaný mezi jednotlivými značkami. „Pro efektivní průběh servisní akce byly dotčené modely vozidel rozděleny do několika skupin. Po schválení příslušnými homologačními úřady budou následovat další koncernové modely,“ dodal Klíma.

Škoda Auto, která ve svých vozech motory TDI o objemu 1,2 až 2,0 litru rovněž používala, zahájí kvůli koordinaci v rámci koncernu servisní akci později. „Jakmile budou pro značku Škoda k dispozici schválené aktualizace softwaru, budeme v součinnosti s příslušnými úřady informovat všechny zákazníky a zahájíme servisní akci,“ řekl mluvčí značky pro ČR Vítězslav Pelc.

Skandál Dieselgate

Skandál vypukl loni v září, když americká Agentura pro životní prostředí obvinila koncern VW, že jeho turbodieselové motory pod typovým označením EA 189 ve verzi Euro 5 jsou schopné obcházet homologační emisní měření. Řídicí jednotka rozpozná, když se vůz podrobuje emisnímu testu a přejde na ekologický režim, při kterém vůz produkuje výrazně nižší množství škodlivin.

Vozy s motorem typu EA 189 plnícím Euro 5 se už v Evropě neprodávají. Celkově jsou ale problematické motory namontovány v 11 milionech aut koncernu VW po celém světě, z toho je asi 1,2 milionu škodovek.

Pro úsporu času bude možné úkon po dohodě se servisním partnerem spojit s plánovanou pravidelnou inspekcí, nebo jakýmkoliv jiným servisním úkonem. Pokud si zákazník bude přát, bude mu po dobu práce v servisu nabídnut náhradní vůz.

Motorům 1.2 TDI, 1.6 TDI a 2.0 TDI bude aktualizován software řídící jednotky. U motoru EA 189 o objemu 1,6 litru bude navíc před senzor hmotnosti vzduchu do sacího potrubí dodatečně namontován usměrňovač proudění vzduchu. Cílem těchto technických opatření je, aby po jejich zavedení zůstala spotřeba paliva, výkonové parametry i hodnoty emisí CO2 beze změny.

Celkově je nutné vytvořit kolem tisíce různých verzí softwaru. Liší se totiž pro jednotlivé modely, modelové roky, objemové a výkonové varianty, použitou převodovku a podobně.

Servisní akce nebude povinná, i když podle záměru ministerstva dopravy by mělo do servisů zamířit alespoň 80 procent vozů. „Všechna vozidla jsou nadále po technické stránce bezpečná a plně provozuschopná, a proto mohou být až do provedení technických opatření bez omezení používána v silničním provozu,“ podotkl Klíma.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Demontáž bezmála 47 metrů vysoké ocelové konstrukce potrvá zhruba týden.
Bilance za těžbu uranu na Českolipsku: stát zaplatí dalších 25 miliard

Likvidace následků těžby uranu v oblasti Stráže pod Ralskem na Českolipsku bude od začátku příštího roku do úplné nápravy území stát ještě 24,8 miliardy korun....  celý článek

Trevos zaměstnává v Turnově přes 250 lidí, patří k největším evropským výrobcům...
Chce nás zničit insolvenční mafie, tvrdí Trevos a ukázal dokumenty

Turnovský podnik Trevos se po několika pokusech „insolvenční mafie“ finančně zlikvidovat firmu rozhodl k ráznému kroku. Vystavil na internetu zveřejnitelné...  celý článek

Výkonný ředitel České kanceláře pojistitelů (ČKP) Jan Matoušek.
Začíná hon na neplatiče povinného ručení. Chybovat nebudeme, říká šéf ČKP

Vybírání „pokut“ od nepojištěných řidičů provázely velké přehmaty. Výzvu k jeho zaplacení nezřídka našli ve schránce i ti, kteří auto neřídili nebo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.