V několika posledních týdnech dostaly výpověď desítky lidí z několika periodik vydavatelství. "Řekli nám, že si od ledna máme hledat novou práci. Údajně se mění plány s novinami," řekl jeden redaktor bezplatného týdeníku Sedmička, který si nepřál uvést své jméno.
Právě Sedmička, která vychází v 27 regionálních verzích, podle informací MF DNES prošla největší očistnou kúrou. Každá regionální redakce se zbavila až třetiny lidí, celkem list opustilo na 60 lidí. Úplně zaniknout má středočeská mutace a tento region má od příštího roku obhospodařovat redakce z Prahy.
"U multiregionálního týdeníku Mladá fronta Sedmička dochází k zakládání nových mutací v oblastech s vyšším inzertním potenciálem, naopak byly zrušeny dvě distribučně a inzertně méně atraktivní mutace týdeníku," říká mluvčí vydavatelství Pavlína Míčová. Konkrétní však být nechtěla. "O všech novinkách budeme včas informovat," dodala.
Propouštění se bude týkat i deníku E15
Propouštění by se nemělo vyhnout ani klíčovému zpravodajskému titulu Mladé fronty, deníku E15. Ten je bezplatně distribuován především do kancelářských budov a zaměřuje se hlavně na ekonomické zpravodajství.
Podle několika zdrojů by redakci mělo opustit pět lidí. Další zdroje hovoří o propouštění ještě výraznějším. "E15 rozšiřuje a posiluje své aktivity v rámci webové redakce a zároveň rozvíjí nové modely distribuce," odpověděla na přímý dotaz k propouštění v redakci deníku Míčová.
V průběhu roku vydavatelství také zrušilo řadu odborných a tematických časopisů, a to i některé dlouholeté a tradiční tituly. Minulostí se tak například stal první sci-fi a fantasy magazín v Česku Ikarie, měsíčník, u jehož zrodu byl v roce 1990 například Ondřej Neff.
Skončil také zpravodajsko-společenský týdeník MF Plus, průvodce Travel in Czech Republic i měsíčník My life. Podle několika zdrojů by začátkem roku měl skončit i magazín pro ženy Juicy. To zástupci Mladé fronty nepotvrdili, ale ani nevyvrátili. "Některé časopisy jsme v letošním roce zastavili, ale také jsme začali vydávat devět nových," řekla k tomu pouze Míčová.
Místo týdeníku měsíčník
Vydavatelství podle ní začalo vydávat třeba Computer, Jak na počítač, DIGIfoto, Mobility, Právo&Byznys a také tematické přílohy magazínu Strategie Sgastro, Sprint, Sretail. Podle Míčové by se měl zvýšit právě počet samostatně vydávaných příloh u stávajících titulů. Změny prý budou pokračovat i příští rok.
U některých magazínů se také změní jejich periodicita. Z týdeníku o reklamě a marketingu Strategie se stane měsíčník, z týdeníku Zdravotnické noviny se stane čtrnáctideník. I to si vyžádá určité personální změny. Například ze Zdravotnických novin odejde nebo už odešla třetina lidí.
"U odborných časopisů je nejvíce vidět přesun k internetu, který reaguje na aktuální dění okamžitě. U odborných titulů obecně plánujeme snížit periodicitu," vysvětluje záměry Míčová. Podle ní nejsou probíhající změny nic mimořádného. "Reagujeme pouze na vývoj trhu," uzavírá za vydavatelství Mladá fronta Pavlína Míčová.