Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vyjede RegioJet, začněte uklízet, nařídily České dráhy personálu

  0:33aktualizováno  0:33
Když na konci září vyjel na trať mezi Prahou a Ostravou konkurenční vlak společnosti RegioJet, zaměstnanci Českých drah dostali podrobný manuál, co dělat, aby v jejich vlacích udrželi co nejvíc cestujících. Například je nabádá, aby udržovali rozprašovače vůně na toaletách.

Příchod konkurence poznali cestující mezi Prahou a Ostravou velmi rychle | foto: České dráhy.

Interní materiál nazvaný Opatření náměstka generálního ředitele pro osobní dopravu, který má MF DNES k dispozici, na sedmi stranách detailně popisuje, jak bojovat s konkurencí. V dikci si přitom nezadá s armádními rozkazy.

"Je potřeba věnovat maximální pozornost kontaktu se zákazníkem a kvalitě přepravy nabízené Českými drahami," píše se hned v úvodu materiálu s podpisy čtyř vedoucích pracovníků drah. Mimořádná pozornost se však týká jen vlaků na jediné trase: Praha - Ostrava.

Opatření je detailní především v bodě "kultura cestování". Podle něj je například nutné zabezpečit "provádění všech stupňů čištění a mytí". Dráhy dokonce kvůli RegioJetu začaly uklízet i vlaky přijíždějící ze Slovenska, úklid probíhá mezi Českým Těšínem a Bohumínem.

Pro každý vagon existuje rozpis 12 různých částí úklidu: od mytí oken až například po čištění digestoře v kuchyni. Harmonogram dostala například i výměna a údržba rozprašovačů vůně na toaletách.

Už žádné vagony s koženkovými sedadly

Podle nařízení také musí být dodržováno stanovené nasazování vagonů (těch lepších). Pokud by některé nebyly k dispozici, v nouzi mají nasadit pouze revitalizované vozy, nikoliv už jen "koženkové" vagony.

Speciální instrukce dostali i průvodčí a další vlakový personál. "Povinností vlakového doprovodu je v maximální míře uplatňovat prozákaznický přístup k cestujícím," píše se v materiálu. To znamená například včasné informování o důvodech zpoždění či jiných mimořádnostech.

K informování o případných problémech na trati dostali zaměstnanci ještě jeden speciální úkol. Pokud zjistí, že za zpoždění může například problém konkurenčního RegioJetu, mají kontaktovat i tiskové oddělení drah.

"Jde o standardní informování tiskového oddělení při mimořádných událostech, kdy dochází k většímu narušení provozu a lze očekávat dotazy na příčiny zpoždění spojů ČD ze strany novinářů," vysvětluje tento bod mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Podle něj se stejné opatření týká i jiných dopravců.

Pokud byste pak náhodou oslovili zaměstnance drah s dotazem na RegioJet, neuspějete. Podle pokynu nesmějí o konkurenci příliš mluvit a při dotazech odkazovat na RegioJet. "Zaměstnanci ČD provádějí aktivní nabídku spojů a produktů ČD, především nabídku akčního jízdného ČD," rozkazuje vedení svým podřízeným.

Příchod konkurence poznali cestující mezi Prahou a Ostravou velmi rychle. Dráhy výrazně zlevnily své jízdné, začaly cestujícím také rozdávat zdarma například vodu. Od prosince navíc cestování zrychlí: dráhy zkracují u řady spojů čas jízdy mezi Prahou a Ostravou až o patnáct minut.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vlak Deutsche Bahn Intercity Express ICE na trati Berlín - Mnichov (14. června...
Česká firma uspěla s dvěma projekty pro náročné německé železnice

Jedinou firmou ze střední a východní Evropy, která získala certifikaci k projektování železničních staveb v Německu, se nově stala česká společnost Sudop...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Máme 98 procent akcií ČSA, oznámil Travel Service. Korejci ve firmě končí

Společnost Travel Service oznámila, že má na dosah ovládnutí ČSA. Dohodla se s jihokorejskou Korean Air a státní firmou Prisko na odkupu jejich podílů....  celý článek

Technologie jsou zapojeny, úředníci připraveni. Ostrý provoz úsekového měření...
Rychlost na D1 se hlídat nebude. Kvůli zpackanému tendru chybí radary

Nohu z plynu, jinak můžete být až o pět tisíc korun a mít hned tři „trestné“ body na kontu řidiče. Tak úředníci ještě na jaře strašili řidiče mířící po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.